Hej!
Förra sommaren låste jag framhjulet i slutet av långa rakan på Kemora i ca. 220 km/h med ett jäkligt styrvobbel som följd, och resten kan ni tänka ut själva Nu har jag bytt ut nästan allt på hojen men en sak är jag osäker på. Efter kraschen tog framhjulet i bukkåpan när hojen stod vanligt och ena gaffelbenet var nog rejält snett när jag tog loss dem. Nu har jag bytt båda gaffelbenen och "triangeln" som ser ut som ett "T" upp och ner som utgör nedre fästena för gaffelbenen. Framhjulet tar inte längre i bukkåpan men är ändå minst en cm närmare den än när jag jämför med en likadan hoj (R1 2008) som står vid den lokala åf:n.
Nu till frågan: jag antar?? att detta betyder att ramen eller nåt annat ännu är snett, men vågar jag köra så här ändå eller kan en sned ram vara så försvagad att den inte håller för den påfrestning som inspirerad körning bjuder på? Tacksam för svar
Förra sommaren låste jag framhjulet i slutet av långa rakan på Kemora i ca. 220 km/h med ett jäkligt styrvobbel som följd, och resten kan ni tänka ut själva Nu har jag bytt ut nästan allt på hojen men en sak är jag osäker på. Efter kraschen tog framhjulet i bukkåpan när hojen stod vanligt och ena gaffelbenet var nog rejält snett när jag tog loss dem. Nu har jag bytt båda gaffelbenen och "triangeln" som ser ut som ett "T" upp och ner som utgör nedre fästena för gaffelbenen. Framhjulet tar inte längre i bukkåpan men är ändå minst en cm närmare den än när jag jämför med en likadan hoj (R1 2008) som står vid den lokala åf:n.
Nu till frågan: jag antar?? att detta betyder att ramen eller nåt annat ännu är snett, men vågar jag köra så här ändå eller kan en sned ram vara så försvagad att den inte håller för den påfrestning som inspirerad körning bjuder på? Tacksam för svar