Smeknamn på HD?

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
bygg på ryskt istället!
bogdan_05.jpg
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
GuW skrev:
2160542 Sånna gooa gubbar kör idag ofta annat än HD, Trajja, Norton, BSA eller Vincent (finns en Vincentchopper här i stan som skulle platsa i mitt garage).
Många bygeer även japanchoppers på gamla 70-80tals japaner, även om man har sett enstaka fireblade/gixxer motorer hitta ner mellan ramskenorna på en stelbensram.
Eller så kör dom med gamla HD motorer, knölar pannor eller shovels.

Livsstilsfolket har litegrann förstört det genuina trevliga HD folket, det avspeglas ganska väl i tidningen MCM också, som alltmer börjar likna japstidningarna till innehållet, med en "mekhörna" dit folk skriver in och frågar självklarheter, istället som förr när man fick tips om vilken traktorkolv som passade i en uppborrad storsida.

Jag bara undrar hur hd-folket accepterar din livsstil, dom riktigt genuina ser nog bortom det, men livsstilsfolket verkar vara ett intolerant släkte, inga problem med det?
De som har fördomar om sådant tror jag å andra sidan inte det föresvävar att jag skulle vara sån. Säger någon något korkat om min flock så säger jag vad jag tycker om det. Då blir det oftast bara stelt och tråkigt, som här. Annars är det inget jag brukar ta upp.

Hursomhelst så ser jag ingen anledning att umgås med livstilsfolket bara för att de åker HD. Men det finns ju trevliga prickar där med. Jag gillar dock att jobba med händerna, folk som har en sprillans HD som köpetrofe har jag oftast inte så mycket hojämnen att dryfta med. Man kan inte förenas i hojintresset sas.

Håller med om chanseringen i MCM mm. Även om jag inte ser mig som ngn vidare byggare.

Här är en länk till en sida som verkligen förmedlar den hjälpsamma och nyfikna inställningan hos "riktiga" HD-människor . Bara det självuppoffrande arbete de lagt upp med avdelningen "Vedboden". Brukar ibland hänvisa dit när någon nyfiken men okunning frågar om något "45-graders-V-tvinförbränningstekniks- relaterat", men även styregenskaper, gaffelvinklar mm mm. På sidan har de även färdigt recept för hur man får bra fart på en Buellmotor mm:
http://www.sorman-racing.com/
Men får köra F11 så att man får upp den som helsida om alla rubriker (tex "Vedboden") ska med. Men det fattade väl alla.

Mvh
Jörgen
 
Last edited:

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
så är det väl,
jag umgås gärna med folk som är intresserade av motorcyklar

direktörer, kriminella och slynglar som har en HD eller sporthoj
för att det är tufft har man inte så mycket gemensamt med.
 

Anders R

Konaklubben
Gick med
15 Sep 2003
Ort
Här
Hoj
GSXS1000F/DR650/Dew+/SecteurElite
War-psycho skrev:
2160705

Vilket über-skitsnack.

Så det är snarare folk med din attityd som är det största problemet.
Skulle du testa den andra sidan ett tag, så skulle du skämmas för att du haft så fel.

Jag antar att det är väl valda ord och du kan fundera på i vilken riktning de påverkar min attityd.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top