SMC Väst på Kinnekulle 4 Maj

raggeerz

Medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Honda CBR 1000 RR ABS -10, Yamaha R1 -09, Husaberg FE 450 -04
Inte direkt vad du frågar efter, mer ett svar på din video om hur man lastar en mc.
Kolla den här länken
Ursäkta Facebook-länken.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Vad gäller lufttryck så går det alldeles utmärkt att köra med gattryck. Som nämnt så är det trafiksäkerhetskurs och inte "bandag".

För bandagsraketer så rekommenderar jag SMC Sports licenskörningar!
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Vad gäller lufttryck så går det alldeles utmärkt att köra med gattryck. Som nämnt så är det trafiksäkerhetskurs och inte "bandag".

För bandagsraketer så rekommenderar jag SMC Sports licenskörningar!

Problemet är ju att smc motverkar ''bandagsraketer'' att delta i smc sports körningar genom att kräva att dom skall delta i trafikövningarna för att få gå steg 5.
 

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
West
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
SMC har sina regler likt andra har sina CB_Tobbe
Gillar man inte konceptet står det en fritt att köra med andra aktörer.
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Stopp stopp!

Om du nu ändå ska dra upp SMC Sport här i tråden som handlar om SMC Schools trafiksäkerhetsutbildning så ska rätt vara rätt.

ALLA med Svemo-licens är välkomna på SMC Sports träningar (Steg 6).

Antingen tar man sin licens med valfri RR-klubb och kommer sedan och kör med oss på Steg 6 (utan att ha gått något annat steg, varesig 1-4 eller 5). Eller så har man möjligheten att gå en förkortad licenskurs med SMC Sport om man tidigare gått steg 1-4. Den licenskursen kallas då SMC Sport Steg 5.

Inse att t.ex. försäkringsbolagen, Polisen, STR och Svemo, bara för att nämna några organisationer, har förstått hur seriösa och bra SMC's kurser är. Alla stöttar detta.
Vidare börjar SMC School och Sport även göra sig ett välkänt namn ute i världen.

Som jag nämnde tidigare. Vill du diskutera detta. Skicka mig ett PM så tar vi det per telefon. Jag önskar inga troll eller osann information om SMC's kurser i mina trådar.
 
Last edited:

phnom

Medlem
Gick med
12 Apr 2012
Ort
Stockholm
Hoj
-96 TRX 850 | -18 1290 Super Adventure R
Det är ingen som åker från göteborg eller alingsås med släp till banan imorgon? Och har plats över för en mc...?
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Passa på och kom på söndag morgon, asfalten är underbar, perfekt underlag och supersnällt mot däcken. Fint väder blir det också!
 

Fransson

Medlem
Gick med
9 Mar 2003
Ort
LIDKÖPING
Hoj
Triumph Thruxton -07
Var och kollade när ni körde och det gick undan rätt bra för en del, inte utan att man kände sig som en kärring när man i sakta mak åkte hemåt:D
 

illebror

Calcatea Bellator
Gick med
8 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
D675R
Var och kollade när ni körde och det gick undan rätt bra för en del, inte utan att man kände sig som en kärring när man i sakta mak åkte hemåt:D

Skrivet med glimten i ögat hoppas jag, men SMC's storbanekurser vänder sig till alla gatåkare, oavsett tidigare erfarenhet, tempo, ålder, hojtyp, hårfärg eller skostorlek. :D

Våra instruktörer anpassar utbildningen efter deltagarens behov och vi har en grupp som passar dig också är jag övertygad om.

Hoppas du inte bara tittar nästa gång du kommer förbi :) Vi är tillbaks på Kinnekulle i slutet på Augusti, men innan dess kör vi flera kurser på Rudskogen som ligger ett stenkast in över norska gränsen vid Strömstad (Sarpsborg).
:tummenupp

EDIT: Och SMC Riks tror jag har platser kvar på Kinnekulle redan om 2 veckor!
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top