SMC Gelleråsen måndag 20100813

schnyggve

elitlökare
Gick med
6 May 2009
Hoj
Skramlaha MT-01 väglus , Sugakuki gixxer 600 banhojj
Fina bilder! :)

Men det var inte du som stod med den söta tjejen på innerplan va?

Nope, jag körde själv i mellanmjölksgruppen. Snackade med dom och de bilderna skulle komma såsmåningom. 2v var utlåtandet ... den som väntar på nåt gott :yoparty

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Tackar! Lite suddig, men jag fanns med i alla fall! Kul med lite bildbevis samt att jämföra körställning från olika körningar under året :)

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Stiligt!

Förresten.. Är det nån som har nån uppfattning om vilka tider folk kör på i snabb? Nån sorts uppskattning om nåt snitt vore bra, inte de där enstaka som är as-snabba..

Jag körde medel steg 4 nu och åkte med de lugna (inget problem då de bara var 4 st)..

Filmade några varv och såg av en slump att jag körde på ganska exakt 1:30 när jag hade "fria" varv..

Jag skiter i tiden egentligen, men funderade mest på om man kan boka snabb i framtiden utan att vara för mkt ivägen..

Last edited:

Göran

Med lem
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
CB1000R, BSA 650 -67.
Förresten.. Är det nån som har nån uppfattning om vilka tider folk kör på i snabb? Nån sorts uppskattning om nåt snitt vore bra, inte de där enstaka som är as-snabba..

Jag körde medel steg 4 nu och åkte med de lugna (inget problem då de bara var 4 st)..

Men filmade några varv när jag körde själv och kollade för skojs skull hur mkt fortare det går när man är "själv".. visade sig att jag körde på ganska exakt 1:30..

Ser ingen prestige eller nåt sånt i det,, utan funderar mest på om man kan boka snabb i framtiden utan att vara för mkt ivägen..

Jag själv åkte som instruktör för steg4 snabb. Vi hade deltagare på banan som åkte ca 1:30, så du behöver inte alls vara rädd för att boka snabb grupp.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
Jag själv åkte som instruktör för steg4 snabb. Vi hade deltagare på banan som åkte ca 1:30, så du behöver inte alls vara rädd för att boka snabb grupp.

Kanon! Tack!

Det är svårt det där att veta vad man ska boka, när man står bredvid så ser det ju alltid snabbt ut, men man ser ju aldrig sig själv från depåkanten så det finns inget att jämföra med.. :)

Micro

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2008
Hoj
K7
Stiligt!

Filmade några varv och såg av en slump att jag körde på ganska exakt 1:30 när jag hade "fria" varv..

Jag skiter i tiden egentligen, men funderade mest på om man kan boka snabb i framtiden utan att vara för mkt ivägen..

Jag och polaren körde snabb för första gången jag steg 4 han steg 3 och vi låg på ganska stabila 1,25 tider. Så du kan nog helt klart köra snabb!

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Jag var bara ute i 20-25 minuter på lunchkörningen.
Det räckte inte för att bli med på bild :(

Annars var det riktigt snygga bilder från depåböjen.

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
vad är anledningen till att boka snabb? Kör du mellan grupp och kör om de flesta + att du inte kan göra dina övningar för att folk är i vägen ja då är det läge att köra snabb grupp nästa gång, ligger du någonstans mitt i mellangruppen så finns det ingen större anledning att gå upp än, inget kul och känna att man bara blir omkörd, risken finns att du bara koncentrerar dig på att gasa istället för att göra övningar.

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Hoj
vad är anledningen till att boka snabb?

Det var inte meningen att "kapa" bildtråden egentligen..

Jag upplever att medelgruppen är den som oftast flyttas runt.
Har bokat medelgruppen samtliga av mina 6 körningar på gåsen i år, men bara till sist hamnat i medel 3 eller 4 av de gångerna.

Råkade se min tid (aldrig kollat förut) ,det verkar va den farten jag alltid kör om det inte blir kö.. och det är verkligen inga tänja-på-gränser-varv..

Tänkte mest att om det "räcker" så kan jag lika gärna boka snabb för att slippa flyttandet eller kanske ta en plats i medelgruppen som nån annan kanske ville ha i om att den oftare verkar vara full. För mig spelar det ingen roll egentligen..

Last edited:

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Jag upplever att medelgruppen är den som oftast flyttas runt.
Har bokat medelgruppen samtliga av mina 6 körningar på gåsen i år, men bara till sist hamnat i medel 3 eller 4 av de gångerna.

Undrade mest om nån hade någon uppfattning om vad tempot är..
Jepp så är det, de flesta ställer sig i medel för att man inte vill utmärka sig. Tempot kan skilja en hel del från kurs till kurs, speciellt om man jämför SHK och BKK.

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
CBR1000RR -10 & Speed Triple -11
Stiligt!

Det var nog flera som körde runt 1.30 den här gången i snabba gruppen. Tror att det gick lite långsammare än vanligt eftersom flera blev uppflyttade. Jag låg många varv runt 1.20 och fick träna omkörningar och nya spår - kul det också. Inget större problem när man fick köra ut först och vi var så få som den här gången på banan.

Kör du 1.30 hela tiden så kanske du blir varvad 1 gång av de få som ligger under 1.20 flera varv. Kör du under 1.25 blir du troligen aldrig varvad av deltagare.

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Schnyggt! :)

Missade mig men tjejen kom med,får man snatta bilder?

Tack för att du lägger upp dom iaf.,alltid uppskattat. :)

Henrik

dlgvrg

Sporthojsnörd
Gick med
17 Nov 2003
Hoj
En bunt hojar
Det var nog flera som körde runt 1.30 den här gången i snabba gruppen. Tror att det gick lite långsammare än vanligt eftersom flera blev uppflyttade. Jag låg många varv runt 1.20 och fick träna omkörningar och nya spår - kul det också. Inget större problem när man fick köra ut först och vi var så få som den här gången på banan.

Hehe! Du var ju typ snabbast på banan, du varvade mig titt som tätt (mer än någon annan gjorde)! Ska bli kul att se lite film från din hoj när du kör om mig, för kameran hade du på mest hela tiden såg det ut som.

Catman

Just for the fun of it.....
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
CBR600RR och VFR750F
Jag låg många varv runt 1.20 och fick träna omkörningar och nya spår - kul det också. Inget större problem när man fick köra ut först och vi var så få som den här gången på banan.

Då kan du inte ha kört på 75% av din förmåga va?:rolleyes:
Lite till antar jag. :)

Sen ska man inte skylta med tiderna när det är kurs.....då gäller inte försäkringarna längre. Enligt deras regler, är inte tidtagning godkänd.
Något att tänka på i all välmening.

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Då kan du inte ha kört på 75% av din förmåga va?:rolleyes:
Lite till antar jag. :)

Sen ska man inte skylta med tiderna när det är kurs.....då gäller inte försäkringarna längre. Enligt deras regler, är inte tidtagning godkänd.
Något att tänka på i all välmening.

Jodå, det var ganska bra marginaler. För feg för att köra på gränsen o sen finns en massa andra o ta hänsyn tilll.

Man kan väl tycka vad man vill om tidtagning men det visar tydligt när man blir bättre - o säkrare. Naturligtvis är alla tider endast uppskattade :)

Last edited:

Otemanu

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Hehe! Du var ju typ snabbast på banan, du varvade mig titt som tätt (mer än någon annan gjorde)! Ska bli kul att se lite film från din hoj när du kör om mig, för kameran hade du på mest hela tiden såg det ut som.

Den här gången blev det nästan ingen film. Jag glömde ladda batterierna. Får ladda till nästa gång :)

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...