Smart Polish Pro

andrén

Medlem
Gick med
2 May 2006
Ort
varberg
Hoj
s1000rr -11 *såld* ……………..Ktm690smc-r 13………….Yamaha R6 -07
vilken firma beställde ni ifrån? låter som nåt liknande hubbabubbasprayen jag använde på crossen innan :)
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Finns det inte i Sverige för oss räddharar som inte litar på intranätet?

Jag vet faktiskt inte om det finns i Sverige. Kan kolla med farsgubben om han vet. Han har en bilfärgsbutik.
 

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Från Innotec's hemsida:
04.3184 Spray Shine Polish
MERK: Ikke kryssmerket.
Polish på spray. Den kan benyttes på lakk, glass, trepanel, alu, plastikk og gummi uten å legge igjen rester. Gir fra seg en ren og behagelig duft. Perfekt for og få igjen glans på polerte tre møbler.

Vet inte om jag som gammal bilrekondare skulle rekommendera någon att använda typ träpolish på sitt fordon...
Blir säkert jätteblankt och fint ett tag men det blir den om du sprayar den med typ WD40 och 5-56 också.
Eller varför inte hälla diesel över hojen? Blir ju blankt å fint som f-n det också...

Nä, slarva inte med vården av hojen. Köp RIKTIGA bilvårdsprodukter om ni verkligen ska vårda prylarna (men ni kanske inte vill det?).
Se det inte som en plåga att tvätta, polera och vaxa i ett par timmar. Se det som ett nöje och en anledning att få tillbringa ytterligare några timmar med hojen istället...
:tummenupp
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Från Innotec's hemsida:
04.3184 Spray Shine Polish
MERK: Ikke kryssmerket.
Polish på spray. Den kan benyttes på lakk, glass, trepanel, alu, plastikk og gummi uten å legge igjen rester. Gir fra seg en ren og behagelig duft. Perfekt for og få igjen glans på polerte tre møbler.

Vet inte om jag som gammal bilrekondare skulle rekommendera någon att använda typ träpolish på sitt fordon...
Blir säkert jätteblankt och fint ett tag men det blir den om du sprayar den med typ WD40 och 5-56 också.
Eller varför inte hälla diesel över hojen? Blir ju blankt å fint som f-n det också...

Nä, slarva inte med vården av hojen. Köp RIKTIGA bilvårdsprodukter om ni verkligen ska vårda prylarna (men ni kanske inte vill det?).
Se det inte som en plåga att tvätta, polera och vaxa i ett par timmar. Se det som ett nöje och en anledning att få tillbringa ytterligare några timmar med hojen istället...
:tummenupp

...och där dog tråden.
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Från Innotec's hemsida:
04.3184 Spray Shine Polish
MERK: Ikke kryssmerket.
Polish på spray. Den kan benyttes på lakk, glass, trepanel, alu, plastikk og gummi uten å legge igjen rester. Gir fra seg en ren og behagelig duft. Perfekt for og få igjen glans på polerte tre møbler.

Vet inte om jag som gammal bilrekondare skulle rekommendera någon att använda typ träpolish på sitt fordon...
Blir säkert jätteblankt och fint ett tag men det blir den om du sprayar den med typ WD40 och 5-56 också.
Eller varför inte hälla diesel över hojen? Blir ju blankt å fint som f-n det också...

Nä, slarva inte med vården av hojen. Köp RIKTIGA bilvårdsprodukter om ni verkligen ska vårda prylarna (men ni kanske inte vill det?).
Se det inte som en plåga att tvätta, polera och vaxa i ett par timmar. Se det som ett nöje och en anledning att få tillbringa ytterligare några timmar med hojen istället...
:tummenupp

Vilket svammel. Som sagt har under ett antal år jobbat som billackerare och att denna produkt tex skulle skada lacken är rätt liten. Tex sonax hubbabubba super rubbing och hundratals maskintvättar gör bra mycket större skador på en bils lack.

Och vad som menas med möbel polish är lackade möbler inte rent trä.

Sen visar du tydligt att du inte läst vad tråden handlar om. Det vi pratar om är inte att man ska rekonda lacken med denna produkt utan använda den som ett komplement efter man har tvättat. Vanlig polering och vaxning får man göra iaf om lacken ska vara fin.
 
Last edited:

Kawa_Krille

Wannabe...
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Hemma
Hoj
Kwikasfuki R -19
Vilket svammel. Som sagt har under ett antal år jobbat som billackerare och att denna produkt tex skulle skada lacken är rätt liten. Tex sonax hubbabubba super rubbing och hundratals maskintvättar gör bra mycket större skador på en bils lack.

Och vad som menas med möbel polish är lackade möbler inte rent trä.

Sen visar du tydligt att du inte läst vad tråden handlar om. Det vi pratar om är inte att man ska rekonda lacken med denna produkt utan använda den som ett komplement efter man har tvättat. Vanlig polering och vaxning får man göra iaf om lacken ska vara fin.

Det var nog tur att du slutade med billackering för du verkar redan nu vara thinnerskadad!
Var någon som tidigare skrev:
...Förstår mig inte på folk som är för lata för att tvätta ett fordon rätt.
Så jävla jobbigt är det inte.
Det var tvätt vi pratade om...

Att du sedan kallar din fantastiska möbelpolish för vax gör ju inte saken bättre:
Finns en helt överjävligt bra produkt som heter Innotec spray shine polish.
Det är ett vax i sprayburksformat som man sprutar på och direkt torkar av. Ger en fet vaxad yta tills nästa tvätt.

NEJ, det är inte ett VAX. Det är möbelpolish!!!

Sen visar du tydligt att du inte läst vad DU talat om.
Det vi pratar om är inte att man ska rekonda lacken
Nä, det har inte jag heller gjort.
med denna produkt utan använda den som ett komplement efter man har tvättat. Vanlig polering och vaxning får man göra iaf om lacken ska vara fin.
Vänta nu, var det inte någon som tidigare sade:
Finns en helt överjävligt bra produkt som heter Innotec spray shine polish.
Det är ett vax i sprayburksformat som man sprutar på och direkt torkar av. Ger en fet vaxad yta tills nästa tvätt.

Som sagt, tur att du slutat med lackering...
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Igen. det är inte möbelpolish och för det andra det är även ett vax eftersom det lämna ett vaxskikt efter sig.

Trådskaparen frågade om någon provat den första produkten varpå jag hade invändningar och rekomenderade en annan produkt. Vad är ditt problem?

Men jag glömde ju att bilrekondare vet bäst!

Har du ens själv provat den? känns lite ironiskt att du sågar den rakt av utan att isf en veta vad det är du pratar om!
 
Last edited:

Ryno

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Syd
Hoj
Hojlös...
Nu jäddrar är det höst i tråden :D För det första blir det mer och mer OT eftersom tråden egentligen handlar om en annan produkt än den senare omskrivna Innotec-produkten men i alla fall...

Jag vet inte var den danska (?) produktbeskrivningen kommer ifrån men gjorde själv en koll innnan jag använde produkten och hamnade här (länk) där det bl.a står:

"Spray Shine Polish is a high-quality polish with unique properties. Specially suited for quick polishing of cars, motorbikes, (pleasure) boats, caravans, smooth and/or painted furniture, pianos, etc."

Där står ju motorcyklar och möbler, kanske är så märkligt att det funkar på båda..?

Gör man sedan en bildsökning på produkten (länk) så får jag i alla fall mer associationer till motorfordon än stolar och skåp... så jag använde den och blev nöjd med resultatet.

/R
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top