SM Knutstorp 23-25/8

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Vare sig ARC eller Ring Knutstorps hemsidor har några resultat, finns inget på MyLaps eller Amigoo heller. Arrangören skriver ingeting eller postar några bilder här på Sveriges största forum för just Svensk Roadracing trots att det varit kval & race hela dagen. Är det nån som är förvånad att en vanlig bandag skapar större intresse?
 

Haakan

Hellre liten o rapp än stor o slapp ....
Gick med
8 Aug 2003
Ort
Täby
Hoj
Utan stödhjul
Vare sig ARC eller Ring Knutstorps hemsidor har några resultat, finns inget på MyLaps eller Amigoo heller. Arrangören skriver ingeting eller postar några bilder här på Sveriges största forum för just Svensk Roadracing trots att det varit kval & race hela dagen. Är det nån som är förvånad att en vanlig bandag skapar större intresse?

Dom använder väl Raceresults

http://www.raceresults.se/en-us/home.aspx

/Håkan
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
precis hemkommen från knutstorp.

var det bara jag som ej hörde något av vad speakern sa på grund av ekot???

varför har man en kvarts paus mellan varje heat??? det gör ju att det är lika mycket vänta som det är race...
 

Tony_J

Medlem
Gick med
13 Mar 2003
Ort
kalmar län
Hoj
z900 -21
precis hemkommen från knutstorp.

var det bara jag som ej hörde något av vad speakern sa på grund av ekot???

varför har man en kvarts paus mellan varje heat??? det gör ju att det är lika mycket vänta som det är race...

Ja, dumt med paus! Varför inte låta nästa klass fylla på med sitt uppvärmningsvarv från depån när det pågående racet passerar på sista varvet? Bara ett tips..
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Ja, dumt med paus! Varför inte låta nästa klass fylla på med sitt uppvärmningsvarv från depån när det pågående racet passerar på sista varvet? Bara ett tips..

ja jag tycker ju att när ett heat går in i depå så borde det andra heatet stå klart att ge sig ut på banan. visserligen så verkade det som att det var prisutdelning efter varje heat idag. men det går kanske att ha samtidigt som nästa heat körs om dom tävlande nu ej kan vänta tills alla heat är slut och ha en stor gemensam prisutdelning.
tror nog att både publik och funktionärer tycker det är drygt att vänta så länge mellan varje heat.

annars tycker jag det var en mycket 3vlig stämning på plats och lätt att prata med folk. dock är jag fortfarande för feg för att börja prata med folk i depå...
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
Ja, dumt med paus! Varför inte låta nästa klass fylla på med sitt uppvärmningsvarv från depån när det pågående racet passerar på sista varvet? Bara ett tips..

Till stor del säkerhetsskäl skulle jag tro. Efter varje race så går funktionärerna ut och kollar att banan är ok, sopar av eventuell skräp mm. Samt tid som avsätts för att bärga ev krasch mm.

Dessutom får du/ni tänka på att idag var det torrt race, i regn sjunker tiderna per varv med x sekunder. Det måste man ha i åtanke som arrangör. Man kan inte ha ett tidsschema för om det är torrt och ett om det är regnrace.
 
Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
har tänkt på allt som ni säger kan hända. men om INGET har hänt så borde det väl iallafall gå att få fart på nästa heat snabbare. visst tävlingarna kanske blir kortare, men det går kanske att göra så att man fyller ut med ett heat till per klass då.... har för mig jag läste någonstans att förare klaga över för lite bantid.
hoppas iallafall det, för som sagt var så är det mycket väntan som är otroligt tråkigt som åskådare. i övrigt tycker jag som jag skrev innan att det var ett 3vligt race.
 

TheWhip

Medlem
Gick med
17 Jun 2011
Ort
Linköping
Hoj
R1-03 Banhoj, Yamaha XS 750 -77 (Caféracerobjekt)
har tänkt på allt som ni säger kan hända. men om INGET har hänt så borde det väl iallafall gå att få fart på nästa heat snabbare. visst tävlingarna kanske blir kortare, men det går kanske att göra så att man fyller ut med ett heat till per klass då.... har för mig jag läste någonstans att förare klaga över för lite bantid.
hoppas iallafall det, för som sagt var så är det mycket väntan som är otroligt tråkigt som åskådare. i övrigt tycker jag som jag skrev innan att det var ett 3vligt race.

Jag vill ha fasta tider som förare, man vill inte åka ut och stå och vänta i 5 min och låta däcken kallna innan du släpps på. Dynamiskt tidsschema kanske funkar på bandag, men på race vill man ha fasta tider som förare.
 

Sandfållan

#6 R-600 2014
Gick med
4 Feb 2013
Ort
Vid en bana
Hoj
600rr

Skrev typ samma som the whip utan att ha sett hans svar först.

Som förare vill man ha bestämda tider. För att kunna ladda upp,ha varma däck, ha klara direktiv till hjälpredorna utdelade för när och hur vad ska göras.

Går man ut och ska köra så fort man bara kan vill man ha så många frågetecken som möjligt raderade.

Stå vid depåutsläppet i 20 min medans banan saneras och skamkärran skrapar ihop rester av cyklar är inte gångbart.

Men visst kan 15 min kännas som en evighet på läktarn
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Skrev typ samma som the whip utan att ha sett hans svar först.

Som förare vill man ha bestämda tider. För att kunna ladda upp,ha varma däck, ha klara direktiv till hjälpredorna utdelade för när och hur vad ska göras.

Går man ut och ska köra så fort man bara kan vill man ha så många frågetecken som möjligt raderade.

Stå vid depåutsläppet i 20 min medans banan saneras och skamkärran skrapar ihop rester av cyklar är inte gångbart.

Men visst kan 15 min kännas som en evighet på läktarn

ok, tack för en mycket bra förklaring. har bättre förståelse nu.
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
någon som vet vad det var som hände i starten på 125cc på eftermiddagen???. stod uppe på taket på restaurangen. men dessa jävla idiotiska höga stängslen var ju ivägen så man såg ej ett skit.

btw, fattar ej varför i helvete stängslen ska vara så höga för. stör ju bara utsikten.
 

Achtung!

Snigeln
Gick med
15 May 2011
Ort
Mölndal
Hoj
R1 1999 såklart!
Var kan man hitta resultaten? Är intresserad av vem som vann rookie 1000 samt pro superbike :)
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top