SM-final Supermoto Örebro 12:e sept.

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Det där gick väl bra ;) Fick vifta med målflaggan lite o bygga Park Ferme, eller Farme som skylten sade...
 

lilltryne

Den modiga lilla grisen...
Gick med
17 Jan 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 250 SXF-06, KTM 525 EXC-05
Och vad tog åt dig i helgen?? Stod och tittade på dig under andra finalrejset. Du har fått upp grym fart. Riktigt roligt att följa dig, du bjussade inte på något och roffade åt dig duktigt.

Superbra kört Karin.

Hejja hejja.. :Bugar

Hade ju pappsen som stod o tittade på, då måste man ju ta i! :) Nädå, ja har tränat helt enkelt, gött att det ger resultat. O så hade det nog en hel del o göra med att ja blev förbannad oxå. Bromsade ju ikull mig av rädsla när ja blev omkörd i vallen i första heatet så nästa heat sa ja till mig själv att ja banne mig inte skulle vara så jävla feg, ut mä armbågarna o gasa o skit i de som kommer bakom så går det bättre! Är de snabbare så tar de sig förbi helt enkelt... :yoparty
 

doordie

#500
Gick med
15 Mar 2005
Ort
Uppland
Hoj
KX500 för MX/Enduro/Motard/Isbana/Backe
Tack!!

Tack för ett mycket bra arrangemang i Örebro! :yoparty
Dubbel tummenupp för SM-Banketten! :tummenupp:tummenupp
 

<micke>

#647, Supermoto S1.
Gick med
20 Aug 2004
Ort
Blåsta
Hoj
Cb 985 Café-racer bygge, SXS 300 -07 Motocross, Kxf 450 -09 Supermoto, Minimoto 49 cc
Håller med! Kanonbra arrangenmang!

Men som lite konstruktiv kritik skulle jag faktiskt vilja säga att många krascher hade kunnats mildrats lite med lite annorlunda avkörningszoner och lite mer massor här och var.

Bra exempel är ju velodrom efter asfaltshoppet.

Även grushögen som låg på rakan efter grusdelen där en snubbe fick en flygtur....

Tips att tänka på för att höja säkerheten lite bara!
 

Supermoto

Racer has-been...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Örebro.
Hoj
| FE501 -14 sumo/enduro | CR500 -89 | FS1 -85(?) | ZZR 600 -93 "ratbike" | 350Freeride -12
Tack och bock för alla fina ord :)

Har varit ute på banan idag och plockat ihop det sista. Kom inte ut så tidigt märkligt nog :D
Har precis gjort klart de olika tabellerna och de dyker upp om några minuter. Ingen är felfri så ni är välkomna att kontrollera siffrorna.

Ang de säkerhetshöjande grejerna var det tänkt att bli exakt som micke föreslår men vi hade bara tillgång till en grävmaskin tidigare i veckan och skulle han gjort jobbet hade han nog stått där än. Problemet är känt och ska fixas så fort det går. Alltid bra med konstruktiv kritik :tummenupp
Den lilla högen som Ryberg tydligen fick en luftförd av hade jag inte insett skulle kunna vara nåt problem, den kommer självfallet flyttas. Han slog "bara" loss en liten flisa i en tand även om det såg väldigt otrevligt ut när han låg där först.
Trodde hela dan skulle gå åt h-vete när vi hade två sjukvårdsuppdrag första timmen men efter det var vi helt på schemat resten av dagen varje gång jag kollade på klockan.

Ett par extra tack till min underbara Åsa som stöttade mig i fixandet och även tog en hel del av fixandet själv.
MC Doc - Martin som ställde upp med kort varsel. Utan läkare, inget rejs. Hoppas vi fick åtminstone G i hur säkerheten fungerande, vi får talas mer om vad som kan göras bättre (brits att lägga folk på är antecknat) :tummenupp
Marcus som hjälpt till hur mkt som helst i veckan är värd hur mkt som helst. Lasse R som styrde utsläpp mm - toppen.
Sara och Hannes som kom upp från Linköping och underlättade massor.
Gluffis, som jag skickade ut med målflaggen om jag fattade rätt ?!, dök upp från nästan ingenstans och ville vara funkis, man blir fan rörd av sånt. Ledsen att jag inte visste vem du var igår...
Alla ni andra som jag inte nämner är såklart oxå värda hur mkt som helst men dessa var de jag kom på lite snabbt nu.

Mer grejer som går att förbättra men även sånt som var bra mottages tacksamt. Allting kommer inte gå att fixa men vissa grejer kan såklart ordnas :tummenupp
 

p_kerttu

Nr 100
Gick med
18 Jun 2007
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600R, KTM SMR 450, KTM SX 250
Ja får tacka så mycket för allt. Grymt bra arrangemang, bra bana, ja allt.

Sitter med bilder från kvällen. Det blev ganska röjjigt på slutet så jag sitter nu och censurerar lite :)
 

gluffis

Slowrider
Gick med
17 Dec 2004
Ort
Västmanland
Hoj
En orange
Gluffis, som jag skickade ut med målflaggen om jag fattade rätt ?!, dök upp från nästan ingenstans och ville vara funkis, man blir fan rörd av sånt. Ledsen att jag inte visste vem du var igår...

Det är lugnt inte lätt o veta vem folk är i röran ;) Fick det lugnt på eftermiddagen o kunde stå o titta på rejsen o dricka lite kaffe ;) Kommer tillbaks nästa år, antingen o kör Open eller så viftar jag gärna med målflaggen igen ;)
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Hur coolt är inte det här då?

Ok, inte 100% jämförbart då Erik hade fria varv hela tiden men ändå...
 

Bifogat

  • rackarunge.jpg
    rackarunge.jpg
    81.2 KB · Visningar: 127

Wheeliegirl

Sporthojskonverterat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Brisbane, Australien
Hoj
Yamaha R6-08
Ni gjorde ett hästjobb med de dåliga förutsättningar ni hade på så kort tid! :)

Glad att vi kunda hjälpa till....


Kram Sara



Tack och bock för alla fina ord :)

Har varit ute på banan idag och plockat ihop det sista. Kom inte ut så tidigt märkligt nog :D
Har precis gjort klart de olika tabellerna och de dyker upp om några minuter. Ingen är felfri så ni är välkomna att kontrollera siffrorna.

Ang de säkerhetshöjande grejerna var det tänkt att bli exakt som micke föreslår men vi hade bara tillgång till en grävmaskin tidigare i veckan och skulle han gjort jobbet hade han nog stått där än. Problemet är känt och ska fixas så fort det går. Alltid bra med konstruktiv kritik :tummenupp
Den lilla högen som Ryberg tydligen fick en luftförd av hade jag inte insett skulle kunna vara nåt problem, den kommer självfallet flyttas. Han slog "bara" loss en liten flisa i en tand även om det såg väldigt otrevligt ut när han låg där först.
Trodde hela dan skulle gå åt h-vete när vi hade två sjukvårdsuppdrag första timmen men efter det var vi helt på schemat resten av dagen varje gång jag kollade på klockan.

Ett par extra tack till min underbara Åsa som stöttade mig i fixandet och även tog en hel del av fixandet själv.
MC Doc - Martin som ställde upp med kort varsel. Utan läkare, inget rejs. Hoppas vi fick åtminstone G i hur säkerheten fungerande, vi får talas mer om vad som kan göras bättre (brits att lägga folk på är antecknat) :tummenupp
Marcus som hjälpt till hur mkt som helst i veckan är värd hur mkt som helst. Lasse R som styrde utsläpp mm - toppen.
Sara och Hannes som kom upp från Linköping och underlättade massor.
Gluffis, som jag skickade ut med målflaggen om jag fattade rätt ?!, dök upp från nästan ingenstans och ville vara funkis, man blir fan rörd av sånt. Ledsen att jag inte visste vem du var igår...
Alla ni andra som jag inte nämner är såklart oxå värda hur mkt som helst men dessa var de jag kom på lite snabbt nu.

Mer grejer som går att förbättra men även sånt som var bra mottages tacksamt. Allting kommer inte gå att fixa men vissa grejer kan såklart ordnas :tummenupp
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Hur coolt är inte det här då?

Ok, inte 100% jämförbart då Erik hade fria varv hela tiden men ändå...

2:a gången Erik kör på asfalt om jag inte minns fel heller ;)
Sen gör ju 100 kilo mindre sitt för varvtider med...

Tackar för bra tävling och mitt mest spännande lopp hittills :tummenupp
 

Barrett

#38
Gick med
18 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RMZ 450 Supermoto
Kanon arrangemang ...inte minst med tanke på förutsättningarna!
Bra väder, publik och bättre bana. Vad mer kan man önska?

Super tack till hela Teknis MC och speciellt Jocke och Åsa som höll i trådarna och tack för trevlig Bankett och soffplats :)
 

Lennartsson

Ny medlem
Gick med
9 Feb 2006
Ort
Örebro
Hoj
En hög med YamahaYZor men nu även en R6-08....
Blom vann avslutningen på strömpis i alla fall.... Utan Konkurenns!
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top