SLOE
gasar och blundar
hej; nübörjarfråga nr. 2.
lämnade in min fazer på storservice för ett par veckor sedan. när jag fick tillbaka den märkte jag att den började slira på kopplingen när man vred på lite, kom uppemot 8-9tusen varv. detta hade jag inte upplevt ens en tillstymmelse till innan.
jag ringde till företaget som utfört servicen som meddelade att det måste vara lamellerna som börjar tröttna. jag påpekar att den inte ens hade visat tendens till detta innan servicen, men det är lamellerna som gjort sitt enligt mannen.
jag har nu kört ett par mil och det verkar inte ha blivit märkbart mycket värre. känns det som i alla fall.
nu är då kort fråga: kan detta ha att göra med att de bytte till olja min hoj inte är van vid? eller är de helt enkelt slut som de säger? eller eller eller.
förmodligen är det väl som firmamannen säger, men det känns trist att efter en service på 7000:- få tillbaka en hoj som går sämre än innan...
lämnade in min fazer på storservice för ett par veckor sedan. när jag fick tillbaka den märkte jag att den började slira på kopplingen när man vred på lite, kom uppemot 8-9tusen varv. detta hade jag inte upplevt ens en tillstymmelse till innan.
jag ringde till företaget som utfört servicen som meddelade att det måste vara lamellerna som börjar tröttna. jag påpekar att den inte ens hade visat tendens till detta innan servicen, men det är lamellerna som gjort sitt enligt mannen.
jag har nu kört ett par mil och det verkar inte ha blivit märkbart mycket värre. känns det som i alla fall.
nu är då kort fråga: kan detta ha att göra med att de bytte till olja min hoj inte är van vid? eller är de helt enkelt slut som de säger? eller eller eller.
förmodligen är det väl som firmamannen säger, men det känns trist att efter en service på 7000:- få tillbaka en hoj som går sämre än innan...