Jag måste erkänna att jag inte har sett för gamla trådar på följande ämne:
Slicks eller inte?
Om du har flera års erfarenhet på området, det har gåt bra i rött grupp med en Supermoto, så sedan växlar till en Daytona 675, men har bara provat en på vägen, ska man börja med slicks och dækvarmer, eller skal man börja med "semi" slicks, till exempel, Michelin Power Cup? Vi har läst att det kan vara svårt att hålla temperaturen upp till slicks om man inte är hardcore trackday pilot.
MEN om man tittar efter Michelin's specificationer med arbetstemperaturer, så är de samma på Power Cup och Power Slick, nämligen låga: 70 grader, optimal: 100 grader och hög: 140 grader.
Vilka åsikter finns?
Slicks eller inte?
Om du har flera års erfarenhet på området, det har gåt bra i rött grupp med en Supermoto, så sedan växlar till en Daytona 675, men har bara provat en på vägen, ska man börja med slicks och dækvarmer, eller skal man börja med "semi" slicks, till exempel, Michelin Power Cup? Vi har läst att det kan vara svårt att hålla temperaturen upp till slicks om man inte är hardcore trackday pilot.
MEN om man tittar efter Michelin's specificationer med arbetstemperaturer, så är de samma på Power Cup och Power Slick, nämligen låga: 70 grader, optimal: 100 grader och hög: 140 grader.
Vilka åsikter finns?