l-bror
www.sveamoto.com
billigast är inte alltid bäst har jag bittert fått lära mej.
Köpte en biltrailer.
Kör upp min lättade volvo 740.(tjänste vikt 1360 kg)
Trailern får lasta 1090kg.
Kör upp bilen på trailern och däcken står i skärmkanterna....tar i när man kör. (fjädringen är i botten)
plockar av länkarmarna och hjulen....
Då är det "fyrkantsrör" så man kan ställa upp fjädringen ett kvarts varv men då blir den ALLDELES för hög och dämparna är för korta...Alltså inget altenativ.
Släpet är från 75 och de finns inga fjäderblad att köpa.....
Hur gör man för att kunna lasta volvon?
Gärna utan att behöva byta axel osv....
Det fyrkantiga röret består av två "blad" som båda är rektangulära och tillsammans bildar ett fyrkantigt rör....som går från hjul till hjul i hela bakaxeln.....går det att vända dom ett half varv imot varandra blir fjädringen bättre då?
Hoppas nån kan svara på någon fråga och förstår mitt problem...
Köpte en biltrailer.
Kör upp min lättade volvo 740.(tjänste vikt 1360 kg)
Trailern får lasta 1090kg.
Kör upp bilen på trailern och däcken står i skärmkanterna....tar i när man kör. (fjädringen är i botten)
plockar av länkarmarna och hjulen....
Då är det "fyrkantsrör" så man kan ställa upp fjädringen ett kvarts varv men då blir den ALLDELES för hög och dämparna är för korta...Alltså inget altenativ.
Släpet är från 75 och de finns inga fjäderblad att köpa.....
Hur gör man för att kunna lasta volvon?
Gärna utan att behöva byta axel osv....
Det fyrkantiga röret består av två "blad" som båda är rektangulära och tillsammans bildar ett fyrkantigt rör....som går från hjul till hjul i hela bakaxeln.....går det att vända dom ett half varv imot varandra blir fjädringen bättre då?
Hoppas nån kan svara på någon fråga och förstår mitt problem...