Släcka 2:or

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
Jag undrar om det e någon som vet om det finns någon ackredeterad verkstad som kan släcka 2:eek:r på motorsycklar som man kan på bilar.
Råkade nämligen åka in i en poliskontroll och dom klagade på lite reflexer och dyrligt.
Skulle vilja slippa att åka till bilprovningen för då måsta man byta rör o de e jobigt.
 

Heffaklumpen

Kör helst ganska långsamt.
Gick med
4 Jun 2003
Ort
På jobbet
Hoj
1 tysk liter och några oranga i olika storlekar.
ApriliaAx skrev:
2251533 Jag undrar om det e någon som vet om det finns någon ackredeterad verkstad som kan släcka 2:eek:r på motorsycklar som man kan på bilar.
Råkade nämligen åka in i en poliskontroll och dom klagade på lite reflexer och dyrligt.
Skulle vilja slippa att åka till bilprovningen för då måsta man byta rör o de e jobigt.

Nix, i närheten av Sthlm. Kolla på http://search.swedac.se/index_ie.asp sök på motorcykel.

Lycka till
 

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
Vad pratar du om?

Rör? Reflexer?


Edit: ljuddämpare o reflexen bak..
Bilprovningen brukar inte vara tjuriga med ljudet.. om det inte låter mycket.. De e min erfarenhet
 

Sanoj

Ny medlem
Gick med
19 Jun 2005
Ort
Göteborg
Hoj
cbr1000rr
Var inne och besiktigade hojen igår, hade ingen reflex bak och skulle få en tvåa på det.. Men farbrorn på bilprovningen sa till mig att åka och köpa en för att sedan komma tillbaks och upp hojen igen. Tack vare det slapp jag en tvåa och ombesikta hojen!! :banana
 

flöjt

Ny medlem
Gick med
13 Jul 2003
Ort
Gävle
Hoj
GSR 750 -12
ApriliaAx skrev:
2251533 Jag undrar om det e någon som vet om det finns någon ackredeterad verkstad som kan släcka 2:eek:r på motorsycklar som man kan på bilar.
Råkade nämligen åka in i en poliskontroll och dom klagade på lite reflexer och dyrligt.
Skulle vilja slippa att åka till bilprovningen för då måsta man byta rör o de e jobigt.

Fye fan. Skillnad på snutar i sthlm och Falun iaf, hör jag.
Jag råkade släcka min hoj på en långraka då jag wheelade så att oljan rann över och släckte tändstiftet.
blev ståendes där och polisen dök upp.

Vi var 3 st där. Alla med antingen miniskylt/flyttad regplåt, helsystem/slipon, saknad av blinkers (reflerxer, avd är det?), med mera. Jag saknade t o m skattemärke på min miniskylt.

Inte ett ord om det från polisen :banan
Enda invändningarna de hade var att vi skulle flytta oss lite fråb rakan, samt några funderingar om det var 640n som satt i Duke 2an... :rolleyes:
 

MadAx

Fort och fel
Gick med
28 Aug 2005
Ort
Västerort
Hoj
Triumph 675
skoteridioten skrev:
2251620 Fye fan. Skillnad på snutar i sthlm och Falun iaf, hör jag.
Jag råkade släcka min hoj på en långraka då jag wheelade så att oljan rann över och släckte tändstiftet.
blev ståendes där och polisen dök upp.

Vi var 3 st där. Alla med antingen miniskylt/flyttad regplåt, helsystem/slipon, saknad av blinkers (reflerxer, avd är det?), med mera. Jag saknade t o m skattemärke på min miniskylt.

Inte ett ord om det från polisen :banan
Enda invändningarna de hade var att vi skulle flytta oss lite fråb rakan, samt några funderingar om det var 640n som satt i Duke 2an... :rolleyes:


MM det verkar som det e lite skillnad dom här gnällde på allt men det vart ingen bot (han va snäll sa han) :lol
 

Westfield

Gubbe
Gick med
20 Jul 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
VT-750, NV-11
ApriliaAx skrev:
2251533 Jag undrar om det e någon som vet om det finns någon ackredeterad verkstad som kan släcka 2:eek:r på motorsycklar som man kan på bilar.
Råkade nämligen åka in i en poliskontroll och dom klagade på lite reflexer och dyrligt.
Skulle vilja slippa att åka till bilprovningen för då måsta man byta rör o de e jobigt.

Har du fått anmärkningar av polisen så skall SBP bara kolla dessa o inget annat.
Besiktningsgubbarna va skapligt sura när dom vart tvugna att släppa igenom min rod med lustgassystem o utan skärmar (det enda polisen satt anmärkning på var regskylt sam felaktiga däck)
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top