Skyddsplast?

PippiT

Professionell mobbare
Gick med
5 Jan 2009
Ort
Kings meadow
Hoj
Kåtten KTM 690SM -09
Skivbromslås med larm funkade när det va en snubbe som klappade min hoj. Han såg väldigt skitnödig ut när jag kom farande och fräste. Han bad om ursäkt och sa, gu vilket känsligt larm, man kan ju knappt peta på hojen. Mitt svar, precis det som är meningen eftersom det är min hoj. :hihi
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Jag har genomskinlig tjock plastfilm- Techno-x ca 35 * 78cm oöppnad frp köpt på din-Mc för 169:- ngt år gammal. Kan det vara intressant? Kan tas med till helgens avrostning. Priset går att pruta på.

Kan absolut vaara intressant. Var finns du?

Edit: Du har PM
 
Last edited:

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Går de och provsitter bilar med öppen dörr också?


Precis vad vänligt jag frågar mammor som lyfter upp sina sprattlande telningar för att de ska kunna repa tanken med sina grusiga dojor som om vore det en kommunal lekplats. Nu är jag ingen vän av att ha prylar man måste vara så förtvivlat rädd om men vad händer om de välter öket över sig? Kan bara anta att det på något outgrundligt vis är mitt fel.

Som mammor har de kanske något särskilt mandat vi fordonsägare inte känner till. Av reaktionerna att döma verkar de dessutom stå höjda över kritik eller ens möjligheten att bli ifrågasatta.
 

amullo

Italiensk Allroad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna, Stockholm
Hoj
MTS1200s
Har problem i garaget med någon som går och lyfter på silvertäcket till hojen och löste det genom att dra en av fästöglorna/stroppen genom mitt Abus Detecto larm/skivbromslås. Rör täcket = drar till i "stroppen" = larmet tjuter. Jag drar stroppen på plats genom öppningen för skivan i låset först, sen sätter jag låset på plats på bromsskivan. Man får bara bort stroppen genom att ta bort låset eller skära av stroppen.

Skulle kanske kunna adaptera idén?
Ena sidan på stroppen sätts fast i låset och sen drar du stroppen över styret vid gassidan, genom hålen i skyddsbågen och fäster med en liten krok på kopplingssidan (nåja, du har väll ingen koppling). Använd en stropp med rejäl resår (typ laststroppar) och tar en turist bort kroken för att prova så släpps larmskivbromslåset ner lite = tjuta/tuta. Stroppen blir som ett rep hinder för att provsitta.
 
Last edited:
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top