Skyddar knäpuckarna vid vurpa?

Peter Pan

Ny medlem
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Värmdö
Hoj
S1000RR
Har gjort två lowsider där jag har knäpucken att tacka för mindre skador på ställ och att inte knät huggit i asfalten. Fastnar pucken i någon kant så blir det visserligen en rejäl smäll men pucken kommer troligen lossna. Jag skulle välja puck på.
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Nu vet jag ju inte hur du kör men om du faller på knäet så skyddar de definitivt + att du kan ha chansen att resa upp hojen igen.

Chans att resa upp hojen igen? Om du tänker på lowside är nog den chansen väääääääldigt liten:hihi När jag fick en lowside på Gelleråsen för något år fattade jag först i sanden vad som hänt, får nog ha djävulska reflexer om man skall lyckas med det:crash
 

falco_tuna

Medlem
Gick med
9 Jul 2011
Ort
Eskilstuna/Mariefred
Hoj
Aprilia Falco -00(såld), GSX-R 1000 K5 Räser Edition, Tuono V4 1100RR -15
Chans att resa upp hojen igen? Om du tänker på lowside är nog den chansen väääääääldigt liten:hihi När jag fick en lowside på Gelleråsen för något år fattade jag först i sanden vad som hänt, får nog ha djävulska reflexer om man skall lyckas med det:crash

https://www.youtube.com/watch?v=37sl4YI-aYE

Skulle väl kanske inte räkna med att lyckas... men det har gått åtminstone en gång i historien. ;)
 

curb

Dekalhora
Gick med
29 Jul 2012
Ort
Borås
Hoj
KTM 450EXC-R, Honda CBR929RR Fighter
Skulle väl kanske inte räkna med att lyckas... men det har gått åtminstone en gång i historien. ;)

Haha ja och till och med Colin blir helt till sig:D Nåja nu snackar vi MotoGP nivå, vem vet kanske är Marquez undercover som startat tråden:hihi
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top