Skuren cylle en vecka innan uppkörning

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Japp! Så jävla passande. Hade nyss fixat avgassystemet och avgasventilen och det funkade perfekt. Farsan skulle köra en liten vända för att avgaspastan vid kröken skulle stelna. Efter 10 minuter ringer han och säger att hojfan har skurit. Vi får hjälp av en schysst snubbe med pickup och tar hem den och börjar plocka isär alltihopa. Kolven hade skurit på flera ställen och den var helt blank = ingen olja. Pumpjävlen har strejkat på något sätt, eller så är det nåt skit i slangarna. Så jävla sketet :4skrika
 

Bifogat

  • skuren1.jpg
    skuren1.jpg
    48.1 KB · Visningar: 185
  • skuren2.jpg
    skuren2.jpg
    71.5 KB · Visningar: 174

DJM

on the other side
Gick med
18 Feb 2004
Ort
gbg
Hoj
r1 -00
Nej?`fyfan va tråkigt.
Men igentligen hur vet man att pumpen alltid funkar? man blir lite nervös ibland..
 

Christoffer.L

Ny medlem
Gick med
16 Jul 2003
Ort
sollefteå
Hoj
En blå nia
NatoN skrev:
Japp! Så jävla passande. Hade nyss fixat avgassystemet och avgasventilen och det funkade perfekt. Farsan skulle köra en liten vända för att avgaspastan vid kröken skulle stelna. Efter 10 minuter ringer han och säger att hojfan har skurit. Vi får hjälp av en schysst snubbe med pickup och tar hem den och börjar plocka isär alltihopa. Kolven hade skurit på flera ställen och den var helt blank = ingen olja. Pumpjävlen har strejkat på något sätt, eller så är det nåt skit i slangarna. Så jävla sketet :4skrika



LIDER MED DIG! :död
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
NatoN skrev:
Japp! Så jävla passande. Hade nyss fixat avgassystemet och avgasventilen och det funkade perfekt. Farsan skulle köra en liten vända för att avgaspastan vid kröken skulle stelna. Efter 10 minuter ringer han och säger att hojfan har skurit. Vi får hjälp av en schysst snubbe med pickup och tar hem den och börjar plocka isär alltihopa. Kolven hade skurit på flera ställen och den var helt blank = ingen olja. Pumpjävlen har strejkat på något sätt, eller så är det nåt skit i slangarna. Så jävla sketet :4skrika


Skruva skruva skruva!! så du får ihop det te uppkörningen....
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Out_Spinner skrev:
Våga vägra oljepump!

Aldrig mer oljepump för min del. Ang. att om pumpen funkar så kan man ju aldrig vara säker. Det konstiga var ju att jag nyss bytt 2-t oljan, tömt hela systemet och hällt i ny, TTS. Luftade pumpen och var noga med att det inte var en enda luftbubbla i slangarna. Efter det så körde jag ca 5 mil och det funkade hur bra som helst. Men nu plötsligt så ville inte oljan komma :kulspruta

Fluxir skrev:
Skruva skruva skruva!! så du får ihop det te uppkörningen....

Allt är redan isärplockat.
 

Esquina

HV71 Svenska mästare 2004!!!
Gick med
30 Jun 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen längre
Jävla skithoj du har! :mad:
Hoppas ja hinner besiktiga min då kan du låna den :)


Fluxir skrev:
Skruva skruva skruva!! så du får ihop det te uppkörningen....

Spelar väl ingen roll hur mycket han skruvar, han behöver ju fortfarande en ny kolv kanske även helt ny cylinder. :mad:
 

Henkka

Med fingrarna djupt i syltburken
Gick med
18 Jan 2004
Ort
u
Hoj
suzuki + ktm
Sorgligt, sorgligt!!

Lycka till med skruvandet så du får kortet i hand... Vi fyrisboys måste ju dra en repa sen... :tummenupp
 

Dracke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
nej
Att plocka bort oljepumpen var nog det första jag gjorde på min hoj. Lite jobbigare att blanda i tanken men man vänjer sig.
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Henkka skrev:
Sorgligt, sorgligt!!

Lycka till med skruvandet så du får kortet i hand... Vi fyrisboys måste ju dra en repa sen... :tummenupp

Jovisst, klart vi ska. Bara jag får tag på någon hoj till uppkörningen. Känns lite tungt att avboka och sen boka igen och få en i sommar typ. :död
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Usch vad synd! Kan ingen låna/hyra ut en hoj till han? Köp DT, dom håller utan olja :D Fråga Johan :)
Va pumpen rätt inställd då? Man skulle ha sån där oljevarning som nyare båtutombordare har.
 

Fredrick

2-t ÄR livet!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
Aprilia AF-1 125 Sintenesi Replica -89, Yamaha YZ 125 -01
Hade aprilia af1 jag också. Tog en kolv ifrån en suzuki rm 125 -02.. fick den gratis av en cross polare.. dom byter kolvar var o varannan dag och vissa plockar ur dom efter nån minut när det har blivit någe fel.. annars köper du en ny, kostar hälften mot org, mkt lättare att få tag på (finns förmodligen hemma hos nån om du ringer till några nasare) Till aprilian fanns det inte ens kolvringar att köpa lösa.. bara kolv satts för 2500:- SVIN!!!! Fick fila lite på den och borra o knacka i nytt stift till kolvringen.. flytta öppningen, ifrån honda sitter den redan på rätt ställe om jag inte minns fel. Alltså du har samma borrning och dimension på kolvbult som dom flesta crossarna.. en kolvring är det på dom istället för två och lättare är dom också så det pinnar på fint på höga varv :) Ta med din kolv bort o gämför.. så är det fixat på måndag! Klart du ska köra aprilia på uppkörningen..
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
Fredrick skrev:
Hade aprilia af1 jag också ...bla bla bla... så är det fixat på måndag! Klart du ska köra aprilia på uppkörningen..

Får nog fixa ny cylinder och allt, det är rätt så djupa skador. Komplett vertexkolvsats från tyskland kostar 81€ +frakt.
Har redan fixat en hoj till uppkörningen, får låna polarens trimmade rs :)
Pumpen var ställd på lite högre smörjning än vad den ska vara.
 

oracas

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2004
Ort
mockfjärd
Hoj
söker....
NatoN skrev:
Får nog fixa ny cylinder och allt, det är rätt så djupa skador. Komplett vertexkolvsats från tyskland kostar 81€ +frakt.
Har redan fixat en hoj till uppkörningen, får låna polarens trimmade rs :)
Pumpen var ställd på lite högre smörjning än vad den ska vara.

får man körade trimmade 150or på uppkörningen... dom kollar inte sånt där va?
 

NatoN

Threshold of evolution
Gick med
13 May 2003
Ort
Västerås
Hoj
TL1000R
oracas skrev:
får man körade trimmade 150or på uppkörningen... dom kollar inte sånt där va?

Tror inte de kollar hojen..

Croc: Det tror inte jag heller, troligtvis en luftbubbla i slangen eller så har dom kleggat igen.

Polarens rs har orginalcylle men ostrypt cdi och nåt speciellt avgassystem som är skitovanligt. Har inte sett hojen ens, han köpte den för en vecka sen drygt. Men den har 30kW och ska göra över 200 :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top