Skulle du stanna ifall snuten fick plocka din hoj?

Skulle du stanna om du visste att det finns en risk att bli av med hojen


  • Antal röstningar
    0

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Då SMC lagt fram detta förslag att "extrem" förare ska bli av med sina hojar fixar jag denna poll för att se överlag hur folk skulle reagera vid ett sådant tillfälle.

Svara ärligt, du kan svara anonymt.

Edit: Lite stressad att fixa pollen så vet att det finns stavfel
 
Last edited:

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Kan du förklara skillnaden på alternativen: Nej, och aldrig? :va

För de som inte stannar idag och inte heller om detta klubbas kanske vill visa hur gangsta de är och rösta att oavsett har detta inte påverkat deras val. "extreme åkarna"
 

mimik

Medlem
Gick med
2 Apr 2011
Ort
Stockholm
Hoj
Yamaha XJ6-n -10 *såld*
För de som inte stannar idag och inte heller om detta klubbas kanske vill visa hur gangsta de är och rösta att oavsett har detta inte påverkat deras val. "extreme åkarna"

undrade också vad du menade... men nu förstår jag. Borde haft en "vet ej" istället/också! :D
 

Zyre

Ålahue!
Gick med
1 Oct 2010
Ort
Helsingborg
Hoj
Ingen just nu
Har alltid stannat tidigare och gor sa aven idag. Men om jag vet att jag klockats i 110-120 pa en 70-vag och riskerar forlora motorcykeln, da tar jag nog chansen. Drar forbi och provar nagon mindre avtagsvag eller nagot, dock inga 300 km/h a la Ghostrider.

Svarade 'Nej'. Tycker dock pollen borde ha 'Ja', 'Nej', 'Kanske' och'Vet inte'.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Kanske och vet inte är ett svar som bidrar med nåt i denna fråga.
 

AnesN

Ny medlem
Gick med
13 Feb 2010
Ort
Malmö
Hoj
GSX-R 1000 K6 KTM 660 SMC 05
Än så länge har jag stannat med hoj, dock stuckit i mina yngre dagar med crossar mopeder osv vilket dem flesta gjort. Bil en gång, streetrace dock. Blivit av med kortet om jag stannat dock inga höga hastigheter. Hade definitivt inte stannat om dem kunnat ta hojjen hade bara fortsatt i samma takt....
 

Incognito

Ny medlem
Gick med
12 Dec 2010
Ort
Salt lake-Boo
Hoj
Speed Triple -06
Beror väl på omständigheterna. tvivlar på att man kommer kunna bli av med hojen för alltid, måste ju gå att kvitera ut den efter ett tag :)
 

Lindev

Ny medlem
Gick med
18 Jan 2012
Ort
Lund
Hoj
CB1000R
Bara jag som tänker "bros på tillfälle"?
Med min stånka hade jag ju stannat om det varit raka vägar med fri sikt eller typ motortrafikled eller motorväg. Dock är det väl inte lika säkert att jag hade stannat om jag varit vid en skog eller ställe där det hade funnits en chans.
Sen har jag väldigt svårt och säga något svar nu. Helt och hållet tillfälle mot tillfälle.
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
jag skulle tro att många är kaxiga och svarar: jag drar.
Dock så är det så att dom mest extrema " stannar aldrig för snuten " piloterna stannar ju i alla fall inte så jag fattar igentligen inte vad förslaget går ut på..dom kan beslagta hojen men dom piloterna man vill åt stannar ju i alla fall inte så när ska dom beslagta hojen då ?
 

Ankan1

Ny medlem
Gick med
14 Jul 2011
Ort
Pendlar i Skåne mellan storstaden och landet.
Hoj
Suzuki Hayabusa / Honda Super Blackbird
Finns väl ingen annan trafikantgrupp som riskerar att bli av med fordonet om de kör för fort så varför just då mc !?.Naturligtvis hade jag INTE stannat om det nu ska vara på det viset.För övrigt så kan SMC ta sig i brasan.Mig representerar dom INTE som mc åkare. :finger
 

Shootaz

Real men ride naked twins
Gick med
21 Sep 2007
Ort
göteborg
Hoj
Ktm Superduke 1290R -14. Yamaha R1 + Honda crf 250
Kommer ju aldrig att gå igenom ett sånt förslag...

Man kan väl för fan inte ha en sån lag som enbart gäller en viss grupp i trafiken, om nåt sånt ska gå igenom så måste det ju gälla alla typer av fordon.:dummer
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Problemet med denna typ av "lagar" är att de aldrig träffar rätt målgrupp.

Precis som nicotin skriver så kommer de "extrema" ändå aldrig stanna, utan detta kommer drabba familjepappan som vart lite väl inspirerad på en Onsdagskörning. :fakta

Med andra ord: Kass lösning, problemet kvarstår!

Lägg stålarna på nykterhetskontroller istället! :tummenupp (för dom har absolut inget att göra i trafiken som inte passerar dessa)
 

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
läste just Danskens svar på alla frågor i andra tråden och säger att om dom via detta regelverk kan få tag i stulna hojar som framförs av körkortslösa piloter som inte har en koll så fine men dom stannar ju inte heller..dom krashar oftast och om man då omhändertar deras hoj så knycker dom ju bara en till och jag skulle tro att polisen inte ser mellan fingrarna för killen som en onsdag på en öde 90 väg råkade gasa till 140 och blir av med sin hoj.
alla ska ju vara lika inför lagen utom dom själva oftast..:fakta
 

200

Gammal glidare
Gick med
10 Mar 2011
Ort
Malmö
Hoj
VMX1700, XJR1300, XT600, SR400
Frågan går inte att svara på till 100% vitt eller svart, jag skulle svara grått. Om man vet att man blir av med sin 150' hoj kanske man gör ett försök att sticka för att det är för mycket att förlora. Fast jag kör för dåligt så jag skulle efter smitningen hamna i ett vägbom eller runt ett träd.

Om det skulle bli lag skulle det öka antalet dödsolyckor dramatiskt, för att för många skulle chansa. Mc ägandet handlar för många om en uppfylld dröm och en dyr investering hos både yngre och äldre åkare. Många av oss har en hoj som gör 0-200 en bit under 10 sekunder och det skulle i ögonblicket göra att vi tror att vi klarar oss.

Fullständigt huvudlöst förslag!!!:huvet
 
Last edited:

Speedy

Potatoesmc.com
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trosa
Hoj
GSXR1000 -06, svart, snabb
Jag svarade nej då jag tolkar det som att det är situationsberoende, jag stannar oftast inte men sen finns det lägen där riskerna för ANDRA och mig själv är för stora och då är det bara att stanna så ödmjukt man kan, dra ur nyckeln och ge den till konstapeln för att visa att man har kört klart!

Fredrik:crash
 

Hell

Mobilis in mobil
Gick med
5 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
BMW R1200GS Adv -09. Ural Ranger -15. Royal Enfield Classic 500 -19. Ural Wolf -06.
Jag hade ju dragit. Fy faan. Aldrig att jag stannar för farbror Blå. Dom är idioter hela bunten. Och SMC kan ta och köra upp hela armen där bak. Fy faan. Att sno min hoj bara för att jag kör 70 +? Det kan dom glömma. Fy faan. Jag drar. Full gas bara. Fy faan. ;)

Lite mer på allvar. Jag stannar. Men då kör jag ju vanligtvis inte heller så att det finns risk för att bli av med hojen men OM jag hade gjort det så hade jag stannat.
 
Last edited:
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top