Skriv-vad-du-vill-tråden

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
God morgon allihopa, hade en underbar resa till jobbet i morse, varje kurva kändes som poesi av glädje.
Burfolket (bilister) höll sig lugna, vad kan man mer begära :rofl
 

agne

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2009
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki ER6F -09
Aftonbladet och deras jäkla rubriker, "Flera mc-olyckor på några minuter". I samtliga olyckor är personbilar delaktiga. Hur kommer det sig då att rubriken inte lyder "Flera bil-olyckor på några minuter". Media är duktiga på att hjälpa till att få mcåkning att framstå som farlig. I en av olyckorna är en personbil klart vållande efter som motorcykeln blev påkörd bakifrån. Personbilarna är säkert vållande i de andra två också.


Länk till artikeln: http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16912264.ab
 

Brother Wolf

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2009
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR800 07
Blev nya stövlar och byxor idag, dom gamla hade dragisarna gått sönder på flera ställen på både stövlarna och byxorna.
Det blev en underbar tur till Lelles i det soliga vädret, och tur hade jag, sista byxorna i min storlek och samma med stövlarna :rofl

Ha det gott där ute i solen, och hälsa på trevliga 2hjulingar :hihi
 
Last edited:

Prillan73

Lagom e bäst.....
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Prillans Plejs
Hoj
pausar...
Kul att himlen öppnade sig och tände blixtar och dundrade på när jag körde från Nynäs till Täby idag....verkligen jättekul.......:huvet
Blöt ända in på skinnet! :(
TUR det var på dan och inte på kvällen/natten!:rolleyes:
 

SuperTed

SDK #4694
Gick med
24 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2004, ZX10R
Häromdagen låg jag bakom en svart CBR600rr på norrortsleden, kvinnlig förare utan ställ alt en tight liten man med kofläta utstickandes från hjälmen. Du svängde av mot Täby kyrkby som även jag gjorde. Ville bara säga att flätan var fin såhär i efterhand!:tummenupp
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Måsre säga att denna säsong har jag varit utsatt för fler imcidenter än någonsinn och upplysningsvis ingen av dessa var jag den skyldige

1. Blir prejad i en rondell, tur att Alfred e kvickstyrd annars hade dett gått illa-
2. Prejad på Nynäsvägen när en bil vill byta fil utan att titta, till förarens försvar skall sägas att han satt å smsade, å då ska man ju inte störa :dummer
3. I fredags på parkeringen hemma, jag kommer från höger men det sket fi**an i Audin och bara körde vidare, klämde fast mig, min ena fot och Alfred mot gatsten på höer sida och hennes Audi upptryckt mot min vad och Alfred på vänster sida , samt att Audin stod på min fot.

Jahop vad säger man, dags att köpa stridsvagn eller???
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top