Skriv-vad-du-vill-tråden

DreamerT

Tiina
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawsaki er6f
jag e inte förbannad, jag e fan bra mycket mer än så !!
i förra veckan blev jag tydligen lappad för att jag parkerat på fel ställe...
Märker dock inte detta förrän nu igår när det luktar lite bränt under vid motorn på hojen..
JAAA, lapplisejäveln har inte hittat nå ställe att fästa skiten på så varför inte offra min hoj för den fd gula numera kolbit till p-bot!

TACK FÖR DEN !

idag, väljer att inte parkera där jag parkerade sist utan på ett ställe där man får stå (dock avgiftsbelagd), parkerade så nära slutet på parkeringen som möjligt för att vara schysst å lämna plats åt bilarna...
men självklart, självklart finns där ingen parkeringsbiljett när lapplisejäveln e där o kollar, å yes, EN TILL P-bot!!

Lämna mig ifred lapplisejävel i skanstull!!
Vete fan vad jag ska ställa mig nästa vecka när jag ska till jobbet... :(
e fan inte välkommen nånstans!
 

Zadre

Ny medlem
Gick med
25 Sep 2009
Ort
Vallentuna
Hoj
Veiron: Yamaha XV535, -00. Greger: Honda NX 650, -95 (Såld).
Sitter och spelar WoW när brorsan kommer in i full mundering och slänger mina hojnycklar framför mej och säger "Kom nu så åker vi!" Efter en koll på kontot om jag har råd att tanka hojen (chefen hade missat att den 25e var på en söndag så lönen kommer på måndag...) så bidde det en två timmars tur. Kom hem för en timme sen och nu har jag nästan full känsel i mina fingrar. Måste köpa varmare handskar...

jag e inte förbannad, jag e fan bra mycket mer än så !!
i förra veckan blev jag tydligen lappad för att jag parkerat på fel ställe...
Märker dock inte detta förrän nu igår när det luktar lite bränt under vid motorn på hojen..
JAAA, lapplisejäveln har inte hittat nå ställe att fästa skiten på så varför inte offra min hoj för den fd gula numera kolbit till p-bot!

TACK FÖR DEN !

idag, väljer att inte parkera där jag parkerade sist utan på ett ställe där man får stå (dock avgiftsbelagd), parkerade så nära slutet på parkeringen som möjligt för att vara schysst å lämna plats åt bilarna...
men självklart, självklart finns där ingen parkeringsbiljett när lapplisejäveln e där o kollar, å yes, EN TILL P-bot!!

Lämna mig ifred lapplisejävel i skanstull!!
Vete fan vad jag ska ställa mig nästa vecka när jag ska till jobbet... :(
e fan inte välkommen nånstans!

Lapplisor är djävulens avkomma. :kulspruta
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Med STOR risk för att åka på mycket online-stryk nu... (ge sig på två tjejer kan vara farligt ;)) :tuttar

Lämna mig ifred lapplisejävel i skanstull!!
Vete fan vad jag ska ställa mig nästa vecka när jag ska till jobbet... :(
e fan inte välkommen nånstans!

Först och främst, har du parkerat fel så är jag ledsen att säga det, men det finns en anledning till 99% av p-förbuden, oftast för att det hindrar någons framfart - oftast lastbilar som får problem när fordon står för nära korsningar osv. Sen måste jag ge dig den att det är jäkligt trist att missa (parkera fel utan avsikt), det har hänt mig också, men som lastbilschaufför i Stockholms innerstad så är lisorna mer till hjälp än stjälp... Många gånger har de förstående för om vi måste dubbelparkera för att någon parkat i lastzon t.ex.
Däremot kan jag tycka att det är löjligt att bötfölla hojjar som står snyggt parkerat på avgiftsbelagd plats när man inte kan lämna en hoj med betallapp (ja, jag vet att det finns såna där plastfickor till låsen - men vem fan har dem??? - dessutom skulle nog lapplisorna missa det iaf...)
Så för att vara lite konstruktiv, vart i Skanstull jobbar du så vi kanske kan avhjälpa detta lilla onödiga problem :tummenupp

Lapplisor är djävulens avkomma. :kulspruta

Ledsen att gå emot dig också, men som lastbilschaufför borde du veta bättre... Stan är FÖRJÄVLIG som den är, men den hade inte varit bättre utan dem tyvärr :gnissla
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
btw, till Tiina, tips på gratis MC-parkeringar på södra söder: :yoparty
Rutger Fuchtsgatan 1, Östgötagatan 95-97, Bohusgatan 26, Ringvägen 129, Ölandsgatan 42

Nån utav dessa som skulle funka för dig Tiina? Eller är de fulla trots höst?
 

DreamerT

Tiina
Gick med
9 Mar 2010
Ort
Stockholm
Hoj
Kawsaki er6f
Först och främst, har du parkerat fel så är jag ledsen att säga det, men det finns en anledning till 99% av p-förbuden, oftast för att det hindrar någons framfart - oftast lastbilar som får problem när fordon står för nära korsningar osv. Sen måste jag ge dig den att det är jäkligt trist att missa (parkera fel utan avsikt), det har hänt mig också, men som lastbilschaufför i Stockholms innerstad så är lisorna mer till hjälp än stjälp...

Jag vet att jag stod fel i första läget, tänker heller inte överklaga...
MEEEN stod i vägen för någon gjorde jag inte! Stod på plats nära cyklar...

yes, hittade parkering på ölandsgatan nu ja så det var ju skönt, helt okej avstånd.
men aa, man skulle ju helst vilja gå så lite som möjligt me alla mc-kläder å de obekväma skorna!
 

Richie

Styrfart MC Sthlm
Gick med
22 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R1 -98 Projekt, R1 -09 SÅLD, Gixxer SÅLD, Kymco B&W250 skrotad efter stöld
Jag vet att jag stod fel i första läget, tänker heller inte överklaga...
MEEEN stod i vägen för någon gjorde jag inte! Stod på plats nära cyklar...

yes, hittade parkering på ölandsgatan nu ja så det var ju skönt, helt okej avstånd.
men aa, man skulle ju helst vilja gå så lite som möjligt me alla mc-kläder å de obekväma skorna!

Perfekt! :tummenupp Jag håller med dig om att gå i MC kläder, "tur" då att sommaren är slut så det inte blir som det hade blivit i sommar ;)
 

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Ort
Helvetet
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
I och för sig sant, men jag vill ju lyfta Lilla Gubben själv utan hjälp jue...

Jag är lite rädd för hästar, så jag skulle inte lyfta honom alls... Är man listig behöver man inte vara stark, är stark behöver man inte vara listig, själv är jag båg både listig och stark.;)
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Sista arbetsdan för denna vecka!!!


Tant kan ta sin sista arbetsdag för veckan och sitt jävla hockeylag för den delen, och...bara ja...stoppa... ja du vet...:arsele

Annars så gillar jag dig ändå:krama
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top