Skräp i ögat

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
Det var ingen snigel på ögat då för obetald tv licens.. :rolleyes: ;)

Själv har jag lyckats med att få kedjerengörningsspray i ögat.. :rodnar

Efter en visit på Akuten såg jag gult i två dagar.. :(

Nu har skyddsglasögon inhandlats..Men vet inte vart dom ligger. :rolleyes:
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Re: Re: Skräp i ögat

Chrille skrev:
Visste att var fel men kunde inte sätta fingern på vad det var...

Man sågar inte järn med vinkelslip!! Man kapar/skär/slipar plåt/stål/gjudgods el dyl. Man sågar aldrig järn....

Poetisk frihet, Chrullo. Det lät festligt med "såga järn med vinkelslip". Jag sågade inte, det stämmer. Jag slipade.
 

Liwa1

Supermedlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Suzuki GSX-R 600 racehoj & Honda CBR 600 racehoj -09
Betyder det här nu att andra har en chans att vara snabbare än dig då du nu har lite handikap med synen :confused: ;)
 

Simon

Ny medlem
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Hemma
Hoj
MT 01
Två gånger i mitt liv har jag råkat ut för något "liknande"..

*Råkade hälla kokande vatten i ögat. Fick sitta på nån klinik o blinka i 2 timmar innan en galen gubbe gav mig en kräm. Den gjorde så att man inte kunde öppna ögat och samtidigt brände den värre än vattnet hade gjorde.
De tog någon vecka innan jag hade bra syn igen.

*Blev anfallen av en konstig tokig filur. Vapnet han använde var en diskborste som hade använts till att rengöra bägare med mindre trevliga syror i. Detta resulterade i repor på hornhinnan, inte så farligt dock. Fick ha en ögonlapp i 3 dagar.

Ögonen är jävligt ömtåliga, o ganska bra att ha.. :fakta
 

sEiKo

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Avesta
Hoj
Mellan två hojjar just nu
jag har nog ganska dålig respekt för mina ögon tror jag:

Svetsblänk: ett antal ggr 1 riktigt otäck gång då jag bara vaknade mitt i natten av att jag trodde att ögonen brann :crash

Skit i ögat: otaliga gånger då man ligger under lastbilar och skruvar och så får man jord, grus och vändskivefett i ögonen.

Slipspån: Ett par gånger, för det mesta kommer jag ihåg att ha skyddsglasögon på mig men den gången jag inte hade det så fick jag in en aluminiumflisa under ögonlocket som slipade på ögat varje gång jag blinkade(ont!!!!)
Till sist tog jag mig i kragen och gick till spegeln och fick syn på flisan med andra ögat när jag bände ut ögonlocket.
Tog en radiomejsel och lyckades få ut den.

Vem är mest man här egentligen?!
:crash
 

Sweedo

Sporthojsnörd
Gick med
27 Jun 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Triumph Speed Triple 1050 RS
Börjar likna "spik i foten"

Låter onajs det där Mattias!
 

Jocke

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
BMW
Är det här verkligen relevant och intressant läsning Mattias? Vill folk verkligen läsa ditt menlösa svamlande sida upp och sida ner?
Nä, jag tycker det har varit tillräckligt spammande från din sida!
:4skrika :6surkart



















:notme :crash :hej
 

Penguin

Helmet time is good time
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Märsön
Hoj
929
Jag som trodde att du hade tagit till flaskan när jag noterade ditt röda när vi träffades igår..... :D
 

Honken

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Umeå
Hoj
950 SE
Jag har alltid skyddsglasögon när jag kapar med rondell, inte för att jag är särskilt rädd för att få spån i ögonen utan för att har man en gång vart med om en skivsprängning så vill man inte råka ut för det oskyddad igen... här snackar vi inte att få skräp i ögat utan skräp rakt genom ögat!!!

För några veckor sen hände detta en jobbarkompis, gick bra den gången vart bara en avkapad örsnibb och några trasiga lysrör i taket (takhöjden är nästan 8 meter i den verkstan)

Så ha respekt använd skyddsglasögon!!!
 

Sergeant

SNÄLL
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R750
Jag har 4 stålflisor i ena ögat och 7 stycken i andra :crash . Dumt att ta bort dem då de klär mig :cool:


:hej
 

Anneli

Nu på gatan igen!..
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Märsön
Hoj
Fireblade
amullo skrev:
Tryck på dig hjälmen nästa gång. Fäll ner visiret så har du ett perfekt skydd nästa gång! :D

Sen kan du samtidigt sitta och humma motorljud.

*Öööööörn öööööööööööörrrrrrrn ööööööööööööööööörrrrrrrrrnnnnn*


..genom sig själv känner man andra, dags att byta slipon på hojen kanske?.. :D
 

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Är det bara jag som får en personlig kris till följd av Mattias inlägg?
Min hjälte, min besserwisser, mitt allt, gör en sådan sak.....
Harmagedon är nog här ändå......
 

Blackadder

Professionell fegis
Gick med
4 Apr 2003
Ort
a
Hoj
a
Jösses, är det här forumet för Klåparnas IF numera eller :D

Tja, satt å åkte i sexti på en trimmad moppe för en massa år sen, slängde upp visiret och fick en feting humla rakt i ögat. Det gjorde saaaaatans ont kan jag säga. Det bara sprutade tårvätska ur ögat, trodde för att jag förlorat ögat, snacka om ångest.
Fick ut det mesta av humlans kropp på plats men fick åka hem å ställa mig framför spegeln för att plocka ut lite vingar å ben.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Napoleon skrev:
Jag lider med dig. :(

Min polare råkade använda cologne instället för linsvätska och frätta bort båda ögonens hornhinna. Det tog 6 månader innan han fick tillbaka normal syn. :skrämd

/n

Haha, hur kunde han ta parfym istället för linsvätska? :)
 

Psyko

Allways ahead
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
YZF R6
Mattias skrev:
Jodå, nog försökte jag få bort den själv. Jag besparar er mina metoder och val av verktyg, dock. Det är tydligen obehagligt, att döma av de reaktioner jag fått vid referat av försöken. Jag tycket det var hyfsat obehagligt själv.

Nu har jag sagt A, men inte B. Sånt är kul.


Kan ju säga att den metoden bör man avstå om man inte vill bli blind :mattias
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Honken skrev:
Jag har alltid skyddsglasögon när jag kapar med rondell, inte för att jag är särskilt rädd för att få spån i ögonen utan för att har man en gång vart med om en skivsprängning så vill man inte råka ut för det oskyddad igen... här snackar vi inte att få skräp i ögat utan skräp rakt genom ögat!!!

För några veckor sen hände detta en jobbarkompis, gick bra den gången vart bara en avkapad örsnibb och några trasiga lysrör i taket (takhöjden är nästan 8 meter i den verkstan)

Så ha respekt använd skyddsglasögon!!!

Eh, va menas med skivsprängning? :confused: Använder bara verktyg UTAN motor på hojen.
 

Caffe

I like BIG butts...
Gick med
29 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Såld till Victor
Rolig tråd denna :D

Synd att man själv är för dum för att minnas och därav kunna ta lärdom av tidigare idiotier.
Kommer ju därför inte på något skoj att bjussa heller :(

Jag vet iaf att jag i åk 6 lyckades sy mig i tummen på syslöjden. Hade så svårt att lätta på gaspedalen på den trimmade Singern.
Året efter fick jag hjälp att pricka samma tumme igen när en sk klasskamrat buffade mig i sidan med armbågen för att fråga/visa något.
Vill minnas att syslöjdsfröken var något förbryllad över att samma (fumliga) elev lyckats igen :eek:
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top