skinnställ för långa personer

hanekl

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Storvik
Hoj
R1 -00
Hejsan, finns det några bra ställ som passar oss lite längre? ( 190+)
Funderade på ett berik 3213 str 56 om det skulle passa bra. Kom gärna med tips:)
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
Jag är 191, 100 kg kör spyke helställ. funkar kanon. arlene ness var dock lite trångt när man stod rak.
 

Dan_the_man

Reno Raines
Gick med
10 Jan 2008
Ort
Partille
Hoj
Honda CBR 1000 F
Jag e 198... å har märkt att 2-delade e det enda som passar hyfsat... å knappt det :p ska man va hojåkare ska man inte vara över 180-185, så ere bara
 

redhat

Medslem
Gick med
16 Jan 2008
Ort
Luleå
Hoj
Honda Hornet 900F -2002
Jag är också lite fundersam. Jag är ca 188-189 cm och är en flugviktare på lite drygt 70 kg. Jag testade ett Berik i 52 som satt hyffsat, men jag undrar om Alpinestars eller kanske Arlen-Ness (är riktigt sugen på ett Black star-ställ) är bättre för längre personer än Berik?
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Lelles säljer ett par olika ställ för långa och smala. Dessvärre är de inte speciellt snygga. Båda är Dainese.
 

Nalken

#48
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
CRF 450
Måste man inte besöka dem "in person" för att stället ska sys korrekt? Vad kostar det ungefär?

Det finns en prislista nånstans på hemsidan, har för mig att man kommer under 10 000:- iaf det kan ju vara kul om grejorna sitter bra även för personer som är tvådimensionella, ja även de som gillar mat i överflöd såklart..

Edit:

Tror det finns tips om hur man ska mäta på kroppen för att göra det bra. sök på PSIhär på forumet..
 

Flying

Ny medlem
Gick med
6 Aug 2004
Ort
Uppsala
Hoj
83, GSX 750
Ja det verkar vara en riktig utmaning att hitta begagnade grejer när man är lång. Har letat runt några veckor nu. Det blir väl till att köpa nya grejer ändå.
 

Richo

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg / Hisingen
Hoj
GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
Min erfareneht är att Alkpine stars har ett par modeller som passar långsmala.
Spyke och Berik kan funka också. Arlen-Ness tror jag inte på dessvärre.
Har inte sett en enda riktigt långsmal som sett bra ut i det.

Jag är också lite fundersam. Jag är ca 188-189 cm och är en flugviktare på lite drygt 70 kg. Jag testade ett Berik i 52 som satt hyffsat, men jag undrar om Alpinestars eller kanske Arlen-Ness (är riktigt sugen på ett Black star-ställ) är bättre för längre personer än Berik?
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Ja man måste ju ha 56 känns det som om man inte vill spräcka grenen.
Väger man då inte över 100 kg så sitter det ju inte speciellt bra
 

Speedmaster

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2008
Ort
Sollentuna
Hoj
-03, Bandit
Är själv "fullvuxen"....Har inte hittat något som passar än sålänge...Bygger en del också så det brukar bli riktigt tight...Hmmmm...Skräddarsy är kanske inte helt fel....PSI??? Ok i kvalité?
 

Vrooom

Ny medlem
Gick med
29 Nov 2007
Ort
Göteborg
Hoj
1078s
Jag är 195cm och 120kg. Köpte nyligen det tvådelade Alpinestars RC-1 2PC Suit i storlek 64 från fc-moto för €800 och det sitter perfekt. Kan verkligen rekommendera det. Passa samtidigt på att också köpa det tvådelade understället Alpinestars Summer Tech - ett perfekt svettransporterande och svalkande underställ.
 
Last edited:

-WANTED-

#62
Gick med
10 Apr 2007
Ort
Halmstad
Hoj
R1, crf 450
Jag är också lite fundersam. Jag är ca 188-189 cm och är en flugviktare på lite drygt 70 kg. Jag testade ett Berik i 52 som satt hyffsat, men jag undrar om Alpinestars eller kanske Arlen-Ness (är riktigt sugen på ett Black star-ställ) är bättre för längre personer än Berik?

Vad jag har hört av handlare så är Berik och Arlen Ness samma ställ i längd bredd osv (är samma märke egentligen). Och att dainese ska vara bäst för långa (har däremot inte upplevt det så själv). Jag är 193cm lång och väger 82 kilo (rätt smal). Lutar åt att köpa ett Arlen ness ställ stl 54 då 52 passar perfekt i bredd men är för kort. Det är förjävligt att vara lång.
 

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Är 191 och väger ca 75 och har ett berik 3414. Lite stort i rövan men annars sitter det fint!
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Måste man inte besöka dem "in person" för att stället ska sys korrekt? Vad kostar det ungefär?

ne de måste man inte jag tog hjälp av mamma som tog mina mått efter en mall dem har som jag mailade in å sen fick jag ett ställ som sitter som en smäck kanonbra service både på mail och telefon :) Mitt slutade på 8500:- tror jag de va och det är ett assen race ställ som jag e verkligen kanonnöjd med sitter som sagt bra känns som bra kvalité nu har jag bara hunnit köra med de 4 ggr sden jag fick hem det men änsålänge väldigt nöjd iaf :)
 
Last edited:
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top