Skillnad på däck...

skolvagen32

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2018
Ort
BD, Luleå med omnejd...
Hoj
KTM och Triumph
...och då mer specifikt Continental road attack 3 vs 3 GT, men även michelin Pilot road 4 vs 4gt hur f*sen vet jag vilket som passar min Triumph sprint GT bäst? (som jag kör mycket med passagerare och last)

//Noob...:confused:
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
Med de förutsättningarna skulle jag gått på GT då det är mer specifikt för tyngre ekipage.


Från Revzillas produktbeskrivning:
"The Pilot Road 4 GT tires are for heavier, touring bikes and has a stiffer casing with a patented new technology for motorcycle tires that delivers the stability you need for heavier GT-class bikes while riding solo, two-up or with luggage, and the comfort you desire."
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
De verkar ju ha samma belastningsindex på både GT och vanliga, så antar att stommen är styvare för att bete sig trevligare med väldigt tunga hojar som goldwing och k1600gt.
Vilket som passar din hoj och din körstil bäst är nog bara du som kan avgöra, men med en vikt på 270 kg borde det inte vara nödvändigt med GT-däck på hojen. Med massor av last kan det väl kanske börja bli relevant.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition & Suzuki CS125 -83
De verkar ju ha samma belastningsindex på både GT och vanliga, så antar att stommen är styvare för att bete sig trevligare med väldigt tunga hojar som goldwing och k1600gt.
Vilket som passar din hoj och din körstil bäst är nog bara du som kan avgöra, men med en vikt på 270 kg borde det inte vara nödvändigt med GT-däck på hojen. Med massor av last kan det väl kanske börja bli relevant.

Jo det verkar vara skillnad i uppbyggnaden, precis som du är inne på. Står mer i den här länken: https://www.cycleworld.com/sport-rider/sportbike-gear/michelin-pilot-road-4-review/
 

skolvagen32

Ny medlem
Gick med
7 Jul 2018
Ort
BD, Luleå med omnejd...
Hoj
KTM och Triumph
Kan tillägga att jag kört slut på en uppsättning Michelin Pilot road 5 på bra precis 1000mil, de håller nog resten av säsongen.
Men jag upplever precis samma sak som i Bike:s test 2018, framdäcket slits relativt snabbt och hojen blir lite stökigare då.

Kastar in Pirelli Angel GT i leken också, hittade de för ett bra pris dessutom.

PS. 270kg, jag har kolfiberdämpare så jag skulle säga 260:rock (originaldämparen väger som ett avgassystem till en Mercedes diesel...)
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kan tillägga att jag kört slut på en uppsättning Michelin Pilot road 5 på bra precis 1000mil, de håller nog resten av säsongen.
Men jag upplever precis samma sak som i Bike:s test 2018, framdäcket slits relativt snabbt och hojen blir lite stökigare då.

Kastar in Pirelli Angel GT i leken också, hittade de för ett bra pris dessutom.

PS. 270kg, jag har kolfiberdämpare så jag skulle säga 260:rock (originaldämparen väger som ett avgassystem till en Mercedes diesel...)

Jag har kört Z1000SX, CBR600F2, Shiver750 och lite GSXR1000 på AngelGT (och på Dunlop RoadSmart, Michelin Pilot Road, och bridgestone battlax nånting) både långt, i alla möjliga väder, och på bana. Gillar att de är sportigare än Michelins och Dunlops sporttouringdäck, Conti har jag inte testat. AngelGT håller dock inte lika länge som Michelin eller Dunlops sporttouringdäck.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top