Sketsnack/Allmänt tjöt

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Ska gå igenom och byta drev+kedja i vinter sen. Misstänker att jag kommer hitta nått liknande:gnissla
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
ImageUploadedByTapatalk1407357436.967674.jpg
Tack till mr Kman, körde en kort sväng med BMWn. Vilket jävla tryck i motorn! Det och att växlingarna sker hur fint som helst med QS, riktigt fin maskin. Tack

Skulle jag köpa nyare R4 är detta ett givet köp (har dock inte provat ZX10 -11) den motorn och lådan imponerade mkt på mej!
Fin hoj i väldigt fint skick.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
tack till mr Goffe. Körde två pass med, vad17detnuärförhoj på Skövde motorstadion igår. Roligt och det finns ju stor potential för att bli långt mycket roligare också när den är ännu mer anpassad för asfalt ;) Det var lite nervöst då den lade en Lützendimma runt banan värre än vad en överoljad tvåtaktare hade klarat men den höll ju hela kvällen! :D
DSC01398kman.jpgDSC01433dan.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hahaha, fan va nice... ser skit skoj ut. Nått man kan låna/hyra där eller de kanske är din egen hoj Goffe ?
 

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Just nu hojlös!
Tips: Vägen mellan Habo och Tidaholm så ligger det rullgrus och träflis i ganska halvstora mängder ca 1 mil innan tidaholm. Första högen med grus ligger mitt i en högersväng med en röd ladugård på höger sida. Totalt ligger det i 3 kurvor i det området. Detta är ca 2-3 km innan man svänger höger mot tidaholm.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Då kom det idag. Hökensåsvägen var ok igår (onsdags). Kalas att du varnar för det Chris! :tummenupp:tummenupp

Rav3n: Ja, det är Goffes egen hoj. Man kan köpa dem för 8-10 tkr beggade, sen behöver man fälgar. Däck kostar 600 kr/st och räcker i 2-3 år! :eek:

Tre hojar till har fått fjädringen inställd hos mig idag, bl.a en S1000RR, och alla bjöds dessutom på dragen älg och äppelpaj :)
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Min hoj, bara att prova. Nu behöver den dock en större service, tidigare ägaren körde cross, märks. Drar och läcker olja samt att ngt hände med växellådan sista passet.
Hör av mej när den är redo igen om fler vill prova.
I vintern ska även fjädringen få en större service.
DBR Killer (PRO) heter den. Motorn är kinesisk, Zongshen 155cc. Ska vara det bättre Kina har att erbjuda (inom rimliga pengar, ca 4000 för en ny motor)
Kul och billigt banåka. Däcken är billiga, 600/st och håller ca en säsong.

(Kör sakta, skriver sakta - Kman hann före)

Chris: långa snabba högern du menar? Bra att veta, kör den vägen i helgen.
 
Last edited:

Chrisx

.
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Just nu hojlös!
Chris: långa snabba högern du menar? Bra att veta, kör den vägen i helgen.

Ja, det är en ganska lång snabb höger. Strax efteråt kommer typ den enda långa nedförsbacken på hela sträckan (om man åker riktning mot tidaholm) Kan minnas fel men tror att när man kör förbi en kyrkogård på höger sida så är det typ 30 sekunder kvar innan man kommer till området jag pratar om.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Hojen såg lite lätt ut som den var i vinter fix läge, men inte allt för länge.

Foto 2014-08-08 10 09 14.jpg

Nu är den skodd med nya sulor (Michelin Pilot Power 2CT) samt sprillans drivpaket. Tack för lånet av Nitverktyget samt skiftnyckeln K-man, kikar förbi med de i helgen.

Foto 2014-08-08 14 10 25.jpg Foto 2014-08-08 16 17 19.jpg
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Tog en tur på 20-25 mil igår och ja gillar dom, kändes som en ny hoj men de var nog mer att de var nya sulor än dom som satt på tidigare, har haft Pilot Power däcken på min K2:a tidigare så har kört med de förut. Men får ta mig en längre tur för att få mer input, men so far so good.

Vad upplevde du för problem med dom, eller kanske bara var att du inte gillade dom ?
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Nästa gång du ser mig och dottern åka hoj raven så får du stanna och snacka lite skit:smasha

Ska du ner till jkpg då goffe?:)

På Lördag är det Sumojkpg meet igen. Hoppas vi blir lika många som sist:tummenupp
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Körde Pilot power på Yamahan och tyckte de funkade riktigt bra både på landsväg och bana. Det var inte 2CT men höll förvånansvärt bra ändå. Känns som Michelin generellt greppar riktigt bra, kanske för bra ibland. Har sportsmart på gixxern nu med 195/55 så det går ju inte att jämföra med olika hojar och annan profil, men det jag gillar med Sportsmart är känslan av kontroll i nedlägg samt att de släpp jag fått har skett ganska odramatiskt.

Tog en tur på 20-25 mil igår och ja gillar dom, kändes som en ny hoj men de var nog mer att de var nya sulor än dom som satt på tidigare, har haft Pilot Power däcken på min K2:a tidigare så har kört med de förut. Men får ta mig en längre tur för att få mer input, men so far so good.

Vad upplevde du för problem med dom, eller kanske bara var att du inte gillade dom ?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nästa gång du ser mig och dottern åka hoj raven så får du stanna och snacka lite skit:smasha

På Lördag är det Sumojkpg meet igen. Hoppas vi blir lika många som sist:tummenupp

Jupp får göra de, tanken slog mig men sen så blev de inte så. :tummenupp

Får planera in ett besök denna Lördag då och kika på SumoJkpg meet, same place ?

Körde Pilot power på Yamahan och tyckte de funkade riktigt bra både på landsväg och bana. Det var inte 2CT men höll förvånansvärt bra ändå. Känns som Michelin generellt greppar riktigt bra, kanske för bra ibland.

Har sportsmart på gixxern nu med 195/55 så det går ju inte att jämföra med olika hojar och annan profil, men det jag gillar med Sportsmart är känslan av kontroll i nedlägg samt att de släpp jag fått har skett ganska odramatiskt.

Tycker 2CT gav mig bra tillit både när de gäller grepp samt nedlägg och kändes som den föll ner naturligt vid nedlägg. Kan iofs bero på att de är helt nya däck med, jämfört med de Metzler som satt på tidigare som hade ett par hundra mil på nacken när ja köpte hojen.

Får ta och boka upp mig på Kinnekulle eller nått innan säsongen är slut för att testa dom på banan med och se hur dom känns. Var väl SMC på Kinnekulle 30-31/8... (bra present till sig själv) :tummenupp
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Körde en tur gata, helt normalsnabb körning utan wheelies. Det var det tråkigaste jag gjort på länge, tur inte skrotet startade på lördag morgon och man kunde ta tåget hem.
Det som var lite roligare var att jag i närheten av Jockesurfs hem fick se en väldigt fin Yamaha - 1300 (nakenhoj). Öhlinare satt det bak, och hojen var i ett fantastiskt fint skick!
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Nästa gång du ser mig och dottern åka hoj raven så får du stanna och snacka lite skit:smasha

Ska du ner till jkpg då goffe?:)

På Lördag är det Sumojkpg meet igen. Hoppas vi blir lika många som sist:tummenupp

Åkte ner i fredags, när jag skulle hem i lördags blev det SJ istället.. Ska kolla upp felkoder i veckan om jag orkar.
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Får ta och boka upp mig på Kinnekulle eller nått innan säsongen är slut för att testa dom på banan med och se hur dom känns. Var väl SMC på Kinnekulle 30-31/8... (bra present till sig själv) :tummenupp

Go for it :tummenupp Finns platser kvar till söndagen. Jag kommer att vara där hela helgen :) Flagga/depå ena dagen, gazza den andra (vet dock inte vilken av dagarna ännu)
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
du ska inte rusta upp hojen med lite mer "oupfh" till våren Jockesurf ? finns detta kitt till salu annars på SH... :hihi :hojraket

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=78046

Turbo-gixxer får det bli någon gåbg. Synd att man inte har 15k som ligger och dräller i byrålådan. Ska överväga spontan löneförhandling med chefen. Hade varit skoj att se reaktionen när man vrider på rullen på rakorna nästa gång man kör SMC :hojbusa :hej

Kollar man på bilderna får man känslan av att det är några timmars garage-pyssel innan den är fit-for-fight :smasha
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
ja lär bli ett par timma pyssel och sen bör den ju bänkas med för att få den rätt inställd med. Så lär ta sin tid och kosta sina pengar... :tummenupp
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top