Sketsnack/Allmänt tjöt

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
tjena! har köpt på mig en hoj igen efter sinnesförviringen förra året när jag sålde min. :dummer
Nu är jag i behov av ett nytt framdäck och har ingen direkt koll på vad som är bra och inte så har någon nått tips på vad som är värt att köpa och var vore jag jätte tacksam :)

Edit: 1000cc och kör inte på bana
 
Last edited:

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
sportsmart2 är riktigt najs och funkar lika bra på gata som på bana.... Seså boka en bandag nu det är oxo sjukt najs !
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nu är jag i behov av ett nytt framdäck och har ingen direkt koll på vad som är bra och inte så har någon nått tips på vad som är värt att köpa och var vore jag jätte tacksam :)

Edit: 1000cc och kör inte på bana

Grattis till hoj igen och skönt att du tog ditt förnuft till fånga, när de gäller däck har ja personligen inte så mycket erfarenhet av vad som är si och vad som är så, de som funkat bra för mig på alla hojar är Dunlop Sportsmart, finns en 2:a ute nu men har inte testat det.

Sen är Michelin Pilot Power 2CT helt ok däck med, hårdare gummi på mitten om man inte kör så inspirerat så slits mitten på däcket inte lika fort. finns ett Pilot Power 3 ute med.

Så min rekommendation skulle bli Dunlop, men någon annan som har bredare erfarenhet får kanske yppa sig.
 

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
körde med dunlop (nånting) på min förra och de funkade ju bra så det får det kanske bli igen.
funderar lite på en smc kurs men det får det bli när det finns krachpuckar/kåpor på den. just nu är den helt orginal.. eller ja den är ju hottad med double-bubble kåpa :banana
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Dom bytte server idag på SH, så allt som skrev under gårdagen/dagen fram till lunch försvann när dom väl var klara med bytet vid lunch idag. Så därav har nog dina uppdateringar om en tur till helgen försvunnit bl.a.

Så är bara att posta igen.
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Fjädringssetup i Hovslätt ikväll. Tre hojar justerade och ett bakdäck krängt! Nu får det bli bättre väder så man kan testa balansen i hojen! Fanns en hel del att göra. Eller vad säger ni boys?
Berätta gärna hur ni upplever skillnaden och om nåt mer behöver justeras.

View attachment 408204


Har känt på det några dagar nu, något är ovant som fan, känns som den svänger snabbare, och att jag inte alls är van vid att den kanske beter sig som den "ska" ?
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Mindre rolig månad för min del... Först ombesiktning på hojen och sen 4400kr i fortkörnings böter:huvet
Dagen kunde inte starta sämre heller än att polisen ringer på dörren kl10 när man ligger och sover:gnissla
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Oj, de var en trevlig dag du verkar ha fått, aj 4400:- i fortkörningsböter. ville dom nått annat eller skulle dom delge dig böterna ?
 

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Hur får man ombesiktning på en mc? :va känns knappt som om det finns nått att slå ner på.
hur många km/h för fort? så man vet om det är värt det eller inte?

såg förresten nyss detta på fb i MC: Jönköping samåkning etc gruppen.


Mikael Gustafsson
20 tim · Huskvarna · Har redigerats
Till dig ditt jävla köttmongo som åker med en antagligen z1000, förbi dagligen på häradsvägen i säkert 110kmh. Idag brast det när du ditt svin tävlar med en bil mitt i ett bostadsområde där både barnfamiljer, dagis och djur finns. Alla utfarter från husen är skymda och man backar ut. Skulle du då köra in i min sida bak på bilen där min dotter sitter i sin barnstol i den hastigheten hade det förmodligen varit slutet för bägge. Därför vill jag bara säga till dig att nästa gång jag hör dig, kommer jag kasta ut ett järnspett i ditt framhjul. Och ja jag skiter fullständigt i vem du är, vad du gör, hur många polare du har!!!!


nån som kanske känner vedebörande?
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Fick ombesiktninh på media markt parkeringen.. Skylten i hjulhuset och inga blinkers eller speglar.
2000 kr för 59 på en 50 väg och sen 2400 för 62 på en 50 väg.
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Blä, vad som skulle bli ett enkelt drivpakets byte slutade med 2tim rengöring av all "gunk" (kedjeolja/spray) som ackumulerats genom åren på hojen, tidigare ägare kan inte lagt nån energi på rengöring vid fram drev samt bakdrev.

Dock missade ja ta en förebild men holy hell var skit de var där bakom... :hihi

Foto 2014-08-03 17 14 08.jpg Foto 2014-08-03 17 14 15.jpg

Bortsett från de så är de dags att byta däcken med då de är början på slutet för bakdäcket och fram ser bättre ut men inte mycket. Så blir att köpa däck set innan man slänger ihop allt igen.

Foto 2014-08-03 17 14 00.jpg
 
Nyheter
Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Top