Sketsnack/Allmänt tjöt

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Idag gick det extra bra, gjorde bort mej.. Tankade upp bensin, fyllde på kylarvätska, satte dit batteriet åt fel håll, koppla dit plus/minus. Märker att jag gjort fel, byter håll - tvärdött. inte en lampa lyser, inget..

Ska ladda upp batteriet och prova igen. (osäker på hur mkt kräm det är i) annars blir det nytt.
Har kopplat bort generatorn, har kvar att kolla alla säkringar.
Vad är nästa steg om det inte hjälper, ECU:n?

Tur att gårdagen var bättre, Husa 390 är en fin hoj att köra. Riktigt fin! Tack Kman :tummenupp
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Idag gick det extra bra, gjorde bort mej.. Tankade upp bensin, fyllde på kylarvätska, satte dit batteriet åt fel håll, koppla dit plus/minus. Märker att jag gjort fel, byter håll - tvärdött. inte en lampa lyser, inget..

Ska ladda upp batteriet och prova igen. (osäker på hur mkt kräm det är i) annars blir det nytt.
Har kopplat bort generatorn, har kvar att kolla alla säkringar.
Vad är nästa steg om det inte hjälper, ECU:n?

Tur att gårdagen var bättre, Husa 390 är en fin hoj att köra. Riktigt fin! Tack Kman :tummenupp

Aj inte kul med bakslag när du verkar ha kommit så långt. Gjorde en liknande miss på min första hoj, kopplade in bränslepumpen bakvänt (=död). Är förhoppningsvis en eller fler säkringar som gått. Ibland ser man inte att de är kass. Hoppas det är något enkelt!
 

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Efter några år av Mc-Dvala är jag tebax igen :)

Kommer dock åka på antingen en V-Rod eller En HD Night Train. Och ingen mer sporthoj för Mike mer. Av olyckliga omständigheter ärvde jag/sambon dessa hojar.

Hoppas man kan haka på med V-roden iallfall :) Night Trainen är iofs kittad till max med lustgas osv med det är ju inga kurv räcers vi snackar om här haha...

/Mike
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Efter några år av Mc-Dvala är jag tebax igen :)

/Mike
Tjeeena Mike! Roligt att ha dig tillbaks. De där hojarna är ju perfekta att glida ner till Waynes med på onsdagarna ;) :tummenupp
Sätt Street Rod fotpinnar på V-rodden så kan du hänga med hyggligt på krokvägar. De har rätt ok chassin till skillnad från de klassiska HD-modellerna. :D
Vad är Night Train-hojen för modell i botten? NT är väl bara en helsvart variant av olika modeller? (jag kan ha fel)
Beklagar omständigheterna. Ägna förra ägaren en tanke vid åktur så lever personen kvar inom oss. Vet precis hur det är :krama

Tur att gårdagen var bättre, Husa 390 är en fin hoj att köra. Riktigt fin! Tack Kman :tummenupp
Ja ditt flin efter att ha bränt upp i skogen i jeans gick inte att ta miste på och din lille son kunde inte slita sig ur garaget. Bensin i blodet! :tummenupp
 
Last edited:

Mr_Mike

I´m BACK
Gick med
9 Apr 2005
Ort
Jönköping
Hoj
Harleys...
Tjeeena Mike! Roligt att ha dig tillbaks. De där hojarna är ju perfekta att glida ner till Waynes med på onsdagarna ;) :tummenupp
Sätt Street Rod fotpinnar på V-rodden så kan du hänga med hyggligt på krokvägar. De har rätt ok chassin till skillnad från de klassiska HD-modellerna. :D
Vad är Night Train-hojen för modell i botten? NT är väl bara en helsvart variant av olika modeller? (jag kan ha fel)
Beklagar omständigheterna. Ägna förra ägaren en tanke vid åktur så lever personen kvar inom oss. Vet precis hur det är :krama

Ja ditt flin efter att ha bränt upp i skogen i jeans gick inte att ta miste på och din lille son kunde inte slita sig ur garaget. Bensin i blodet! :tummenupp

Jajjamen räkna med lite skrammel på Onsdagarna numera :)

Ja den går rätt hyfsat faktiskt. Testkörde för någon vecka sedan och går nog åka rätt så aktivt trots vikten på släden.

Den andra vetifan vad det är för ihopaplock. Han har lagt sjukt mycket pesetas på den bågen iallfall. Allt är byt inkl cylindrar, topp, sving fälgar osv Rätt så fet faktiskt och låter som et as haha :)
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
vem är den tredje?.. är det mygel på gång mon tro?

Are u calling me a liar!!?? Inte då Danne, vi var o hämtade en i senhöstas åt Edmonds granne :D En -09 som han fick löjligt.. jo ja menar LÖJLIGT billigt uppe i dalsland. En del och göra men vi har grejat vintern lång så den är ganska fit for fight nu =) Det var han som var med på wheeliekvällen med ninjan, blond biffig snubbe som kör utan handskar :gnissla om du kommer ihåg..
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Tjoho!!
Pratade med jocke i smc Jönköping om att de ev var sugna på att hyra niffsarpen i Eksjö,
Om det nu blir av vad skulle ni vilja att det skulle va för typ av jippo??
Frikörning? givevis så måste man ha lite körning som det är normalt på smc.
mc utställning mm kom gärna med förlag och om ni skule va intresserade
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Are u calling me a liar!!?? Inte då Danne, vi var o hämtade en i senhöstas åt Edmonds granne :D En -09 som han fick löjligt.. jo ja menar LÖJLIGT billigt uppe i dalsland. En del och göra men vi har grejat vintern lång så den är ganska fit for fight nu =) Det var han som var med på wheeliekvällen med ninjan, blond biffig snubbe som kör utan handskar :gnissla om du kommer ihåg..

Ah ok.. får gå då men vad han e fören prick det vet jag inte.. Ingen :dummer va? :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tjoho!!
Pratade med jocke i smc Jönköping om att de ev var sugna på att hyra niffsarpen i Eksjö,
Om det nu blir av vad skulle ni vilja att det skulle va för typ av jippo??
Frikörning? givevis så måste man ha lite körning som det är normalt på smc.
mc utställning mm kom gärna med förlag och om ni skule va intresserade
Vad är Niffsarpen för något??

Frikörning för oreggade tvåtaktsmotarder tycker jag :fakta
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Vad är Niffsarpen för något??

Frikörning för oreggade tvåtaktsmotarder tycker jag :fakta

De går säkert att lösa om de blir av..
Ge gärna tips va man kan hitta på så kanske man kan göra det
Till något bra och kanske kan återkomma nästa år :)
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Det där har vi klurat på jag och Jonsson om att det borde gå att uppleva lite action i. Det är fordonsskolan här i byn som har liten asfaltsslinga. Dom körde en deltävling i supermotard där för några år sedan. Kostar 6K att hyra en heldag. Fördel är att mitt hus ligger nästan på krypavstånd ;)

https://www.youtube.com/watch?v=ZIAOs-Mbwtw Bästa jag kunde hitta tyvärr =/

Danne: Nej då.. inte mera skruva än vi andra :fakta
 

Hoffen_87

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
jönköping
Hoj
kxf 450 motard
ja kör med gärna lite motard:)... undrar med om nån vet om den gamla halkbanan i eksjö används som motardbana fortfarande, vi va ett gäng där för ett par år sen och körde va grymmt kul.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Den går oxå att hyra, 3k. Vi kollade det förra året men för liten på tjocksumo så det blev inget vidare med det.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Det som SMC planerar kan jag garantera att där behövs det reggade, besiktigadeoch försäkrade fordon.
Det som det lutar åt till en början är gamla nifsarp då nya är bra mycket dyrare att hyra.
Är instruktörsaspriant i SMC Jkpg så har lite insikt i det hela.

Tänk på att gamla nifsarp är avstängd område, dumt att köra där utan tillstånd = har hyrt det av ägaren, kan ställa till det för dem som eventuellt vill hyra det i framtiden.

Men om det finns stort intresse för att göra något på nya Nifsarp så borde vi ju kanske kunna dra ihop något där under sommarn/sensommarn eller tills nästa år kanske, finns ju mycket hojintresserat folk i trakterna :)
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Är nya både asfalt och grus eller enbart asfalt? Funkar det med sporthoj? Behöver ju inte vara galna farter så länge set finns kurvor. Om man lägger runt en 500-hundring var, hur många behöver vi vara då? Tyckte jag löste 6k....då skulle det ju gå runt på 10-15 pers, borde gå att få ihop ännu fler ?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top