Sketsnack/Allmänt tjöt

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Har en ktm orange soffa som är till salu om någon är intresserad
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Om någon har tråkigt och vill komma förbi på lite öl så är det helt ok!

0707444099

Jo de finns de men han skrev:


Kostar 200:-/tim på racketcentrum.

Jo men om man går dit efter stängning så finns det ju ingen som tar betalt =)
 
Last edited:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
True Dat... :hihi

Nyss hemkommen från Kman efter fjädringsinställning och drivpaket byte. Första spontana tanken när man testade hojen efter inställning på vägen hem, Holy Hell en helt annan känsla, BRA mycket bättre än tidigare, rent sagt perfekt för mig.

Big Thanx... :tummenupp

Nu måste man ut och köra mer för att känna på ett... :hihi
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Ja lite know-how, tid och en skruvmejsel kan förvandla en hoj mer än de flesta anar.
Det är riktigt fint att köra en hoj med balans och harmoni i fjädringen :)

Ser fram emot Bacardin ;)
 

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Tja! Jag funderar på att dreva om för att få mer acceleration, ligger sällan i 270 ändå :va
Har läst mig till att man inte bör gå ner i drev fram för slitagetsskull så vad kan tex 6 extra kuggar bak göra hastighetsmässigt?
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Tja! Jag funderar på att dreva om för att få mer acceleration, ligger sällan i 270 ändå :va
Har läst mig till att man inte bör gå ner i drev fram för slitagetsskull så vad kan tex 6 extra kuggar bak göra hastighetsmässigt?
En gissning är ca 15%. En kugg fram motsvarar ungefär tre bak i utväxling. Det är inte säkert att du kan hitta så stort bakdrev och du behöver dessutom byta kedja eftersom den du har inte kommer att räcka.
Billigast och enklast är helt klart en kugg mindre fram. Brukar vara lagom och det ökade slitaget... ja jag tror inte att du kommer att märka det. Skillnaden är inte stor imho
 

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Kollade lite på landins länk och jag kan nog leva med hastighetsskillnaden. Om det nu inte sliter så mycket antar jag att det inte blir ett pizzadrev bak utan ett nytt fram, smidigast som du sa :tummenupp
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Impulsköpte mig min första båt inatt. Invigde den i munksjön innan idag, blåste lite väl mycket kanske. 440 lång med en 40hk mercury, styrpulpet och 30 kärra. Skit nöjd :D Döpt den till Hajen :banana

1044869_10200682614721029_953857735_n.jpg
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Vi måste garanterat testa att åka nåt efter. Han som hade den innan sa att han hade dragit en 130kgs snubbe efter, så tror man kan åka ring bakom iallafall. Märkte dock att en gammal lagning tog in lite vatten, men inte mycket men ska göra iordning det iallafall.

Hade vart ute i bunn hela dagen igår å fiskat med en kompis som nyss köpt båt. Så fort vi kom i land kollade jag blocket och hittade "hajen". Åkte och hämtade den klockan 12 inatt :tummenupp
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Öh, körde igår mot Axamo flygplats på väg mot Tranemorundan. Ni vet dom 2 relativt goa kurvorna som kommer 300 meter efter rondellerna om man svänger av från Göteborgsvägen ... jag kommer med skjuts, lägger ner den strax i mitten av kurvan, precis då ser jag att det är som en lång bred lakritsrem av olja.

Tjoho säger det, glider några CM rakt åt vänster i nerlägget, med tur så får jag fäste direkt när oljan försvinner och klarar oss bra. Thanks to SMC kurser att inte släppa gas btw ;p

Men passa er, jag ringde räddningstjänsten att sanera. Osäker på hur lång tid dom tar på sig.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top