Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Fasen... man är inte i 20-årsåldern och vältränad längre. Är rätt mör i kroppen efter timmarna på 500'an i snön igår :D :död

Uppvärmning? Stretchning? Vem gör det vid hojåkning?
Bastu, bärs och burgare är återhämtning för fullvuxna :rolleyes: :D
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Rätt extrema förhållanden på Monte Carlo WRC-rallyt med mycket snö och svåra däcksval. Kul att se sändningen därifrån. Bambi på hal is ibland :)

rally_monte_carlo_2013.jpg
 
Last edited:

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Rätt extrema förhållanden på Monte Carlo WRC-rallyt med mycket snö och svåra däcksval. Kul att se sändningen därifrån. Bambi på hal is ibland :)

View attachment 376723

Riktigt underhållande lopp! Ja det var grymt varierande väder och en hel del avåkningar. Ska mycket till för att Loeb ska säga att vägarna är "undriveable". Åka 200+ på rakorna med is, snö och modd :död. Bilarna de kör med är förvisso potenta men hatten av för dessa killar :tummenupp
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Sådär ja. Har hämtat ut ett stycke Shoei Xr1100 mattsvart och ett Halvarssons track ryggskydd nu. Testat med hela utrustningen och jag kan till och med andas i de:tummenupp

Har gott ner från 85,8kg till 81,4kg nu så det gjorde nog endel. Men tänkt att jag ska krympa lite till så jag släppa mig i stället med :D
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Trevligt med riktigt bra utrustning. Men 81kg?? Du behöver komma förbi mitt jobb hör jag, klenis:7peta
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Haha ja går ju ner för att kunna få plats i stället. Inte för att kunna äta upp mig igen. Även att de skulle vara gott ;)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Fan va sugen jag blev. En snubbe i sony actioncam-tråden länkade till denna. Ska nog göra ett test tror jag.
De är ju så billiga att man kan köpa en för hjälmen och en till hojen.

http://www.siba.se/product/10980217/liquid-image-ego-svart-?ref=section&sec=10076665100766629261698

View attachment 376779

Var lite sugen på en med. Men det verkar vara lite buggigt. Lägger hellre dit ett par hundringar till sonyn eller en hero.

Sony hdr-as15 priser
http://www.youtube.com/watch?v=q7d-mkMbkdg
http://www.youtube.com/watch?v=R81GgP03r-g
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Usch vad jobbigt det är när man hittar sin drömbil på Blocket och det fattas lite till köpeskillingen... ungefär 100 tusen :( Dodge Magnum Hemi V8 på 5,7 liter och 4WD, dessutom i favoritfärgen mörkblåmetallic. Hur kul vore inte det? (förutom när man tankar :crash )

http://www.blocket.se/dalarna/Dodge_Magnum_5_7_Hemi_AWD_44325242.htm?ca=17&w=3

DodgeMagAwd.jpg

Kanske värt att räkna lite på. Undrar om sambon har invändningar... :rolleyes:
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Usch vad jobbigt det är när man hittar sin drömbil på Blocket och det fattas lite till köpeskillingen... ungefär 100 tusen :( Dodge Magnum Hemi V8 på 5,7 liter och 4WD, dessutom i favoritfärgen mörkblåmetallic. Hur kul vore inte det? (förutom när man tankar :crash )

http://www.blocket.se/dalarna/Dodge_Magnum_5_7_Hemi_AWD_44325242.htm?ca=17&w=3

View attachment 376794

Kanske värt att räkna lite på. Undrar om sambon har invändningar... :rolleyes:
Man lever bara en ggn ! Slå till ;)
Har aldrig kört en sådan, men det ör nog inte mkt som man inte trivs med, & kör man inte mer än 1500-2000 mil/året kan det vara värt!
Iaf, maffig familjebil!
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Den är ju en amerikansk Mercedes (bottenplattan är MB E-klass) och kritiken mot dem är att de börjar gnissla, gnälla och känns begagnad väldigt fort. (kännetecken för USA-bilar) Skulle dock vara kul med sportbussningar i alla upphängningar, chip och rostfritt tretumssystem, plus vettiga hjul o däck. Sen har man nog en extra rolig bil! :)

Fasen alltså... jag är ohälsosamt sugen nu :huvet Din kommentar hjälpte inte Goffe :7peta :D Jag håller verkligen med dig
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Den är ju en amerikansk Mercedes (bottenplattan är MB E-klass) och kritiken mot dem är att de börjar gnissla, gnälla och känns begagnad väldigt fort. (kännetecken för USA-bilar) Skulle dock vara kul med sportbussningar i alla upphängningar, chip och rostfritt tretumssystem, plus vettiga hjul o däck. Sen har man nog en extra rolig bil! :)

Fasen alltså... jag är ohälsosamt sugen nu :huvet Din kommentar hjälpte inte Goffe :7peta :D Jag håller verkligen med dig

Det syns på deras diesel som dem delar, samt att dem använde växel-kulissen, där spaken gick i ett visst 'trappmönster'.
Det gäller att priotera. Säker - 4wd. Säker omkörning - V8. Det värsta som kan hända är att man sljer bilen..
Enda ggn man uppskattar ens bil är dem få ggr man tankar, annars är det fan inget kul.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Googlat lite kända fel samt läst på http://www.300cforums.com och slitna hjulupphängningar samt att den drar åt höger verkar rätt vanligt. Lustiga är att varannan post så är det inga problem m bilen och varannan har en lång lista på småfel. Undrar om vissa bara skiter i gnissel och småfel typ immiga strålkastare.

Dubbelt så hög bensinförbrukning som Felician men mer än dubbelt så ball bil... :) och nästan fem gånger så hög motoreffekt! :D
Försäkringen var inte så blodig för en 350-hästarsbil faktiskt. Hmmm.... en tripp till Avesta?
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
..dubbelt så ball bil... :) och nästan fem gånger så hög motoreffekt! :D
Försäkringen var inte så blodig för en 350-hästarsbil faktiskt. Hmmm.... en tripp till Avesta?

Go for it!

Fick höra av en trevlig kille på sh/vaggeryd att man kan inte ångra att man provar på ngt nytt/annorlunda, men man kan ångra att man aldrig provat. :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Jävligt sant. 'Ångra inte det du gjort. Ångra bara det du inte gjorde'. Finansieringen måste dock lösas och två kommande resor har reserverat en hel del av kassan nu :rolleyes: Aja, vi får se...
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Aa en Magnum hade ju inte vart fel. Själv skulle jag vilja ha en riktig pickup. Finns inget tuffare att åka i :yoparty
 

HW

Behandlar dig som du behandlar mig!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Klagstorp / Klåparp
Hoj
Tillfälligt hojlös
Supermoto stadsrace mitt i Eksjö...

Hallå..

Jag har fått förfrågan om att arrangera ett Supermoto-race i Eksjö och det kunde ju vara kul, frågan är om det finns några lokala förmågor som kan tänkas hjälpa till med ett sådant arrangemang?

Vi har inte kommit så långt ännu men skall ha möte med kommunen i början av februari. Mer info finns i denna tråd: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?259672-Stadsrace-och-publikrace-2013

/HW
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Var lite sugen på en med. Men det verkar vara lite buggigt. Lägger hellre dit ett par hundringar till sonyn eller en hero.

Blir ju lite mer än ett par hundringar om du ska ha en hero, egon kostar ju bara 1350. Kan nog vara nice att ha som alternativkamera iaf, antingen på hojen eller hjälmen. Buggig, jo om man ska hålla på med inställningarna fram och tillbaka, men när man väl ställt in den och satt den på hojen så verkar den ju funka kanon. :)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top