Sketsnack/Allmänt tjöt

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Får ta och gratulera BIDDARN! :tummenupp



När man kör på grus är det bra att stå upp för lägre tyngdpunkt. Vikten på fotpinnarna istället för sadeln. Är det lerigt och riktigt besvärligt så gäller det att gasa för släpper man gasen får man vikten på framhjulet och kör fast :yoparty

Om du ska köra offroad är det nog bättre att satsa på en sådan hoj istället. Stor skillnad på lansvägsdäck och offroad.

Har inga direkta förhoppningar eller drömmar om ren offroad körning. Bara mest slippa vara nervös när man råkar komma till där asfalten tar slut.
Bakhjulet är jag inte orolig för om det sladdar, det är ju bara skoj, men framänden däremot.
Hur motverkar man att den sticker iväg i gruset?
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
fan va nice att du klarade det :D

jag ska försöka smyga mig in på manöverbanan för att se om man klarar det med sin egen hojj ;D
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Äääh vad faan ;D Kan inte hålla mig längre.

JAG KLARADE MITT KORT OCH FÅR ÄNTLIGEN KÖRA HOJJ SOM JAG DRÖMT OM SEN FÖRSTA GÅNGEN JAG SÅG EN MOTOR:banana

De gick kalas bra med farsans hoj. Inte ett fel någonstans. Han uppkörningsläraren blev förvånad att jag inte tagit några körlektioner på skolan och bara kört 2 ggr privat. Han sa att man kunde tro att jag kört flera tusen mil :)
Sen sa han även att min handledare måste vart riktigt bra och de va han ju såklart. Tack K-Man för det :banana

Billigt blev det väll också tror jag :)

GRATTIS!! :yoparty :banana :D
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
filmen eller boken ?

Har nog filmen liggandes nånstans på datorn hemma.
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
Kan inte sitta så mycket längre fram än jag gör normalt sett.
Min hoj är ju rätt avlång så man har framdäcket rätt långt ifrån röven.

jag har tagit ut min TDM i surhål, viltstigar, myrspår och den lämnar en hel del att önska i riktigt terräng.

touringdäck med mönstring är att föredra om du ska ifrån asfalten, dom är rätt nice på asfalt med. Som biddarn
sa stå upp är bäst annars så långt fram som möjligt på sadeln och "krama" tanken med låren. På TDM utan risers till styret så är position rätt obekväm när man står så det bör man införskaffa(efter det så tar inte styret emot tex en bagster). bakhjulet släpper lätt på grus om man inte har renodlade grusdäck så ta det varligt med gasen. Tumreglen är att gasa mer än styra - bäst är att öva helt enkelt.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
jag har tagit ut min TDM i surhål, viltstigar, myrspår och den lämnar en hel del att önska i riktigt terräng.

touringdäck med mönstring är att föredra om du ska ifrån asfalten, dom är rätt nice på asfalt med. Som biddarn
sa stå upp är bäst annars så långt fram som möjligt på sadeln och "krama" tanken med låren. På TDM utan risers till styret så är position rätt obekväm när man står så det bör man införskaffa(efter det så tar inte styret emot tex en bagster). bakhjulet släpper lätt på grus om man inte har renodlade grusdäck så ta det varligt med gasen. Tumreglen är att gasa mer än styra - bäst är att öva helt enkelt.

Tack för tipsen.

Ja övning ger ju färdighet men som sagt vore det trist att lägga finhojen på en grusväg.

Jaja vi får väl se vad framtiden har att bjuda på..
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Han uppkörningsläraren blev förvånad att jag inte tagit några körlektioner på skolan och bara kört 2 ggr privat. Han sa att man kunde tro att jag kört flera tusen mil :)

Billigt blev det väll också tror jag :)
Du kör en massa i jobbet och har väl kört cross i flera år. Sånt ger erfarenhet också. Jag kan inte ta mycket cred. Det jag såg såg ju bra ut från början. Jag kom bara med några tips.

Du är min sjätte elev (av sex) som klarar det på första försöket :tummenupp
Jag skickar räkningen senare ;)
 

Tailgunner

Ny medlem
Gick med
23 Mar 2012
Ort
Jönköping
Hoj
TDM 850 -99
YipYip,

gå med i FMCK i eksjö alt Linköping. Mcordonnansens grundutbilning och övningar ger massor öva grusåka på kronans enstånka, den behöver man inte vara så rädd om.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har med haft 2 elever dom va hopplösa båda två jag fick både slå och hota dom flera ggr det va en pärs men båda klara det på första försöket med så nått gjorde jag rätt =)
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
YipYip,

gå med i FMCK i eksjö alt Linköping. Mcordonnansens grundutbilning och övningar ger massor öva grusåka på kronans enstånka, den behöver man inte vara så rädd om.

Oh det vore najs. Sladda runt ute på ränneslätt vore inte fel. Skall kollas upp när tid finnes..
 

Madass_

Omogen
Gick med
22 Nov 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 640
Fyfan. Om jag mot förmodan någon gång skaffar sambo och kids, påminn mig att aldrig flytta runt.
Har packat 4 ½h nu och jag har lyckats tömma halva klädkammaren...

Bara 31 kvm kvar. :gnissla:huvet:gråta
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Varför ska ni fruntimmer ha så mycket kläder för då?:va
Kläderna ska ju ändå av :tuttar

Ne fan serious så släng lite kläder? Kan nästan slå vad om att du har massa du aldrig använder?
:tummenupp
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top