Sketsnack/Allmänt tjöt

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
De är sant de :) Känns som de är dags att skaffa sig en bok å börja plugga nu då ;)
Ska köra upp privat också och de kostar ju bara typ 100 kr men än en körlektion så kan lika väl använda de som mina lektioner :)
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Har ni några bra tips på var man kan hitta bra reservdelar och tillbehör till en bra peng?
Killen som haft hojen innan mig har kört stenhårt på biltema.. Backspeglarna trillar av närsom :gråta
Och bakblinkers syns knappt i dagsljus.
Kollade lite på bikeshop.se där jag handlat innan och varit nöjd, men dom hade inget till zx9r.

Så, har ni något att rekomendera? :Bugar

Ebay is your friend... Har inte kollat så mycket Kawa men skulle gissa på att de finns väl lika mycket som till Gixxer ?!
Speciellt om de gäller styling eller byta bort Biltema delar, värt att kolla upp. du har ju både Ebay.com och om du beställer mycket pch inte vill åka på tull + moms så har du alltid Ebay.co.uk och ebay.de :hihi

Såg dig och din hoj live på A6 runt 14-15 tiden idag... :tummenupp
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Ebay is your friend... Har inte kollat så mycket Kawa men skulle gissa på att de finns väl lika mycket som till Gixxer ?!
Speciellt om de gäller styling eller byta bort Biltema delar, värt att kolla upp. du har ju både Ebay.com och om du beställer mycket pch inte vill åka på tull + moms så har du alltid Ebay.co.uk och ebay.de :hihi

Såg dig och din hoj live på A6 runt 14-15 tiden idag... :tummenupp

Gah får ge mig in dessa träsk.. Ebay och Tradera! Har försökt hålla mig borta så länge som möjligt :)

Kul! Jag hade precis hämtat den då. Det var liksom premiärturen! SUCKS att vädret är dåligt :(

Måste samtidigt fråga er. Jag har ju egentligen bara min z750 att jämföra med. Men när jag kör nu så känner jag verkligen ALLT jag kör över, minsta lilla grop, minsta lilla markering osv. Hela cykeln känns så hård. Är väl kanske vanesak, men är alla sporthojar så?
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Idag bokade jag teoriprovet. Det är 08.30 på min födelsedag nu den 24e.
De är bara att jag börjat tappa suget lite :/ Har börjat köra massa cross igen och tycker det är sjukt kul.
Men det bästa som ja kört är fortfarande Goffes hoj :yoparty Vilken känsla, vilken maskin, vilket ljud:banana

Ni ska inte samlas å wheela lite någon dag igen? Känner att jag behöver se lite bus för att få tillbaka suget att plugga teorin.
Och om ni sitter på lite sköna ytube klipp så länka några så ja har att drömma om :tummenupp
Keep on riding boys och madass :yoparty

Den här känslan får du inte på en cross..


http://youtu.be/jiAL1IA0bnM
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Gah får ge mig in dessa träsk.. Ebay och Tradera! Har försökt hålla mig borta så länge som möjligt :)

Kul! Jag hade precis hämtat den då. Det var liksom premiärturen! SUCKS att vädret är dåligt :(

Måste samtidigt fråga er. Jag har ju egentligen bara min z750 att jämföra med. Men när jag kör nu så känner jag verkligen ALLT jag kör över, minsta lilla grop, minsta lilla markering osv. Hela cykeln känns så hård. Är väl kanske vanesak, men är alla sporthojar så?

Nja de vet ja inte om den ska, men kan vara så att den är inställd efter en person som är större/tyngre än dig eller bara felinställd för dig. De är som K-man säger, helt klart värt att ta sig lite tid för att göra en fjädrings inställning för just dig själv så blir den helt underbar istället. Har gjort de på min och de är en helt annan cykel.

Tyckte din såg väldig stel/hög ut när du gled förbi, var väl nån mer nisse som skulle göra en inställning på sin Gixxer med K-man så är väl bara att snacka med honom och joina in där, behövs mer hjälp kan ja kika förbi med och assistera. Väl spenderad tid kan jag lova... :tummenupp
 

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Nja de vet ja inte om den ska, men kan vara så att den är inställd efter en person som är större/tyngre än dig eller bara felinställd för dig. De är som K-man säger, helt klart värt att ta sig lite tid för att göra en fjädrings inställning för just dig själv så blir den helt underbar istället. Har gjort de på min och de är en helt annan cykel.

Tyckte din såg väldig stel/hög ut när du gled förbi, var väl nån mer nisse som skulle göra en inställning på sin Gixxer med K-man så är väl bara att snacka med honom och joina in där, behövs mer hjälp kan ja kika förbi med och assistera. Väl spenderad tid kan jag lova... :tummenupp

Vore kanske nått att kolla upp för min också? Skadar ju aldrig att kolla inställningarna :)
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Nja de vet ja inte om den ska, men kan vara så att den är inställd efter en person som är större/tyngre än dig eller bara felinställd för dig. De är som K-man säger, helt klart värt att ta sig lite tid för att göra en fjädrings inställning för just dig själv så blir den helt underbar istället. Har gjort de på min och de är en helt annan cykel.

Tyckte din såg väldig stel/hög ut när du gled förbi, var väl nån mer nisse som skulle göra en inställning på sin Gixxer med K-man så är väl bara att snacka med honom och joina in där, behövs mer hjälp kan ja kika förbi med och assistera. Väl spenderad tid kan jag lova... :tummenupp

Tja, det är möjligt att förra ägaren har skruvat en del med den. Den är höjd x antal cm. Jag förstår inte varför, men den ska sänkas till orginal. Dock inte förrens i aug.
Jag har verkligen tummen mitt i handen när gäller mek, men har någon tålamod att hjälpa mig och visa så tycker jag det bara är skitkul att lära mig! :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Kommer man ut till mig lite innan grillfesten drar igång den 21:a så kan jag visa hur man ställer in fjädringen. Typ vid 13-tiden.
 

Goforit

Medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Tjena!
Har någon här inne koll på vart man kan köpa motstånd till Ledblinkers i Jönköping. Jag har satt på fyra stycken på min, en till varje blinkers från Biltema nu. Men vill köpa något som inte blir så jävla varmt. helst så att det bara räcker med ett motstånd per sida också. Jag kopplade in mina igår kväll, ena sidan funkar klocka, medan andra fungerar lite när den själv känner för det...:confused:
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Tjena!
Har någon här inne koll på vart man kan köpa motstånd till Ledblinkers i Jönköping. Jag har satt på fyra stycken på min, en till varje blinkers från Biltema nu. Men vill köpa något som inte blir så jävla varmt. helst så att det bara räcker med ett motstånd per sida också. Jag kopplade in mina igår kväll, ena sidan funkar klocka, medan andra fungerar lite när den själv känner för det...:confused:

Köp LED-blinkrelät på biltema för 79 kr istället så behövs inga motstånd och inget blir varmt, spelar ingen roll vad du har för lampor så kommer det alltid att blinka i rätt takt.
 

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
Tjena!
Har någon här inne koll på vart man kan köpa motstånd till Ledblinkers i Jönköping. Jag har satt på fyra stycken på min, en till varje blinkers från Biltema nu. Men vill köpa något som inte blir så jävla varmt. helst så att det bara räcker med ett motstånd per sida också. Jag kopplade in mina igår kväll, ena sidan funkar klocka, medan andra fungerar lite när den själv känner för det...:confused:

Kolla Kjell & Co nere på stan. Jämte waynes coffee typ
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Oj. Till och med jag är ledig den helgen. Kanske cyklar förbi en sväng på kvällen jag också :)
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
jepp de är bara att skriva opp sig och hoppa med... så gör man en heldag av de med inställning av hojen och sen är de bara åka hem och ta med groggen och virket och komma tillbaka och grilla och partaja. :banana

K-mans Grillfest

KUL! Har skrivit upp mig! :fyllisar

Där jag köpte hojen, där sa dom att sänkning av hojen är bara en lätt grej, bara borra ett hål typ.
Jag som sagt är ganska nollställd vad gäller mek. Men, om det nu är så smidigt att bara borra ett håll i staget. Kanske ett man kan hinna med det då också? :Bugar :banana :rock
 

Mikey123

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Gsxr -95 SÅLD CBR600FS -01 SÅLD CBR1000rr -04
KUL! Har skrivit upp mig! :fyllisar

Där jag köpte hojen, där sa dom att sänkning av hojen är bara en lätt grej, bara borra ett hål typ.
Jag som sagt är ganska nollställd vad gäller mek. Men, om det nu är så smidigt att bara borra ett håll i staget. Kanske ett man kan hinna med det då också? :Bugar :banana :rock

Jag är kanske ute och cyklar men du pratar nog enbart om en sänkning bak? Borde inte hojen blir skumt lutad då, typ harley stuk? :tungan det jag kan tänka mig när det gäller sänkning är att byta stötdämpare bak och fjädrar i gafflarna fram eller har jag fel? :va
Nån kunnig som sitter på svaren? Min flickvän pratar om sänkning med så det vore kul att veta
 
Last edited:

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Man brukar sätta ett stag/distans bak mellean dämparen och fästet i ramen när man höjer dem bak.
 

raaz83

Ny medlem
Gick med
14 Nov 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Kawasaki zx9r
Jag är kanske ute och cyklar men du pratar nog enbart om en sänkning bak? Borde inte hojen blir skumt lutad då, typ harley stuk? :tungan det jag kan tänka mig när det gäller sänkning är att byta stötdämpare bak och fjädrar i gafflarna fram eller har jag fel? :va
Nån kunnig som sitter på svaren? Min flickvän pratar om sänkning med så det vore kul att veta

Precis som Goffe säger så sitter det två stag. Den är alltså redan höjd bak och jag vill ha den tillbaka till ursprungshöjd. Jag är inte tillräckligt lång för att ha den så hög :)
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top