Sketsnack/Allmänt tjöt

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
... Håller med dig, det känns på sätt och vis tryggare att gör själv för då vet man att grejerna sitter som de ska.
WORD! :fakta
Var glad att det gick så bra som det gjorde och se det som en lärovurpa bara. På de flesta bankörningar besiktigas ju hojarna och gör de inte det vid nåt tillfälle så kan det ju vara bra att göra det själv lite snabbt ;) Gräm dig inte. Shit happens och det tycks ju lösa sig nu. Dessutom blir det ju ett bra tillfälle att byta till nåt roligare ;)
 

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Om någon missat :


har ett "garage" över på Torpa nu. Det ligger borta vid hemmakväll. Garage är väl att ta i men det är ett
förråd med lås och allt såklart där man får in 2 hojjar, lite små tight ingång men har haft min där en heldel. Finns el, värme, vatten.

Är ni sugna kan ni väl smsa : 0725 09 69 88 , så kommer vi överens om ett pris, men 250:- i månaden täcker självkostnaden iaf.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Nån som har en riktigt bra bok att låna ut till mig? Helst på engelska om den är skriven så och action ska det vara! Typ Tom Clancy, Richard Marcinko (Seal tem 6) eller liknande. Andy McNab har jag alla och de är inte så bra...
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jajemän, hittade den tillslut. Jag tyckte den var helt okej, får dock i ärlighetens namn erkänna att böcker som den och Tom Clancy's aldrig helt fångat mitt intresse.

Jämte den stod Jägare: bakom fiendens linje. En bok skriven av en dansk jägare om hans år under värnplikt, lite kort om hans vända i IT-branschen och sedan tillbaka till det militära för några vändor i både Afghanistan och Irak med flertalet spaningsuppdrag och undercover-uppdrag.

Kombinera fiktion och verklighet? :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Många politiska thrillers med Clancy's Jack Ryan-figur kan bli lite sega men jag kan lova att Against all enemies inte nånsin blir seg. Konstant action från start till början :kulspruta
Jag har det till utlåning men den är på originalspråket för att inte tappa i översättning.
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
Jag har läst mycket med clive cussler och jag gillar hans stil ! Kanske kan va nått för dig med?
 

Goforit

Medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Nu va det ett tag sen jag va inne här... När börjar ni här ställa av era hojar för vintern? Jag går fortfarande och hoppas på fin fint väder till helgen för att kunna dra av några mil till :yoparty
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Eftersom ja har åretrunt försäkring på min hoj så är de ingen ide att ställa av då jag inte tjänar nått på de men de börjar ju så smått luta åt att man ställer in för säsongen. Men några fina dagar finns de nog kvar... :hihi
 

jockesurf

Old school racing
Gick med
22 Nov 2004
Ort
Habo
Hoj
Suzuki GSXR-1000 K2
Fyndat Alpinestars-kläder och AGV hjälm på 24mx.se...."bara" en hoj som saknas nu :hihi.....blir några gånger per dag man är inne på Blocket och kollar. Lutar nog åt en gixxer 1000 k1/k2, verkar var mycket cykel för pengarna.

s4sv_mono.jpg

alpinestars-mont-blanc-waterproof-jacket-373-p[ekm]600x600[ekm].jpg
 

Biddarn

Störst går först
Gick med
15 May 2008
Ort
Jönköping
Hoj
Ktm Exc500
Ingen som vill köra lite imorgon? Bud på att ta ett varv med crosshjälmen och gopron. Inga höga farter blir det inte med den hjälmen men förhoppningsvis några wheelies ;)
 

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Støllar! Ni har fel båda två, 1986 var det mæsterværket skapades :fakta

Edit: jag pratar inte øm hd xl883 eller excitebike.

Edit2.: Tubørg ska avnjutas i dk.. måndags-øla er grejjer det!
 
Last edited:

Goforit

Medlem
Gick med
20 Apr 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 -02
Eftersom ja har åretrunt försäkring på min hoj så är de ingen ide att ställa av då jag inte tjänar nått på de men de börjar ju så smått luta åt att man ställer in för säsongen. Men några fina dagar finns de nog kvar... :hihi

Ja kör just nu med månadsförsäkring, fortfarande påställd, men blir nog sista månaden nu :(

Jubileumsmodellen såg inte alls dum ut!
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Camaro SS -68 V8

Usch är inte alls avis, polaren har införskaffat sig ett nöjes fordon till våren/sommaren. En Daytona Gul Camaro SS -68.

Stor vill ha faktor på denna, men man har så många andra intressen så de finns ju inte på kartan om man itne skulle vinna på Lotto att köpa en sån. Får ta en sväng med den i alla fall kanske till helgen om de är torrt väder... :rock

IMG_5765.jpg IMG_5918.jpg

IMG_6023.jpg
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top