Sketsnack/Allmänt tjöt

Spiken

aka. Strajpen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
KTM Freeride 250R 2016 | KTM 640 SM 2002
Ska försöker men efter jobbet Jkp-Nässjö-Jkp kan bli . . . .

Då kan vi göra sällskap in till Jönköping, om jag nu inte tar hojen till jobbet. Vart i Nässjö bor du?

OT: Något man skulle kunna kolla med Waynes är om de kan erbjuda någon mc-rabatt mot att de blir Jönköpings "officiella" mötesplats för hojåkare också. Detta skulle gynna alla parter.
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Ska försöker men efter jobbet Jkp-Nässjö-Jkp kan bli . . . .

Då kan vi göra sällskap in till Jönköping, om jag nu inte tar hojen till jobbet. Vart i Nässjö bor du?

OT: Något man skulle kunna kolla med Waynes är om de kan erbjuda någon mc-rabatt mot att de blir Jönköpings "officiella" mötesplats för hojåkare också. Detta skulle gynna alla parter.

Hänger gärna på från Nässjö lite då och då :)
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Någon som kan rekomendera en bra sida att beställa däck ifrån?
Har hittills hittat mcdackonline.com som verkar vara dem i Sverige som har bäst pris på ett PR3 framdäck.
Behöver troligtvis byta innan den 26e så måste ha hem det i veckan, några rekomendationer?
 

B.A.D.D

Blå rökare
Gick med
28 Jun 2008
Ort
Jönsköping
Hoj
Yamaha RD500
Verkar sweet med lite hoj träffar... likadant skulle man haft nått plejs att "hänga" (som alla snorungar säger) vid även på helg kvällarna om man nu inte känner för att supa ner sig men ändå dra ett varv lr två...
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Någon som kan rekomendera en bra sida att beställa däck ifrån?
Har hittills hittat mcdackonline.com som verkar vara dem i Sverige som har bäst pris på ett PR3 framdäck.
Behöver troligtvis byta innan den 26e så måste ha hem det i veckan, några rekomendationer?

Hade du hängt med på min däckbeställning hade vi kommit ner i pris :huvet men det billigaste var för mig iaf mcdackonline...
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Hade du hängt med på min däckbeställning hade vi kommit ner i pris :huvet men det billigaste var för mig iaf mcdackonline...

Märkte häromdan att framdäcket troligtvis inte går igenom besiktningen på KNIXkursen den 26e.
Hade jag sett det tidigare så hade jag hängt med på din beställning :)
 

Dragonheart

Snöhatare
Gick med
1 Feb 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Bandit 600 N pimpad
Då kan vi göra sällskap in till Jönköping, om jag nu inte tar hojen till jobbet. Vart i Nässjö bor du?

OT: Något man skulle kunna kolla med Waynes är om de kan erbjuda någon mc-rabatt mot att de blir Jönköpings "officiella" mötesplats för hojåkare också. Detta skulle gynna alla parter.

Men då står du för förhandlingar :hihi

Bor 2 mil utanför mitt i skogen på en kulle :va

@ B.A.D.D.
Det är precis det jag menar, bara snack skoj och hoj inget storfest.:fyllisar

:rock
 
Last edited by a moderator:

m sundeborn

Medlem
Gick med
16 Sep 2011
Ort
Tranås
Hoj
-03 Suzuki SV1000s
Någon som kan rekomendera en bra sida att beställa däck ifrån?
Har hittills hittat mcdackonline.com som verkar vara dem i Sverige som har bäst pris på ett PR3 framdäck.
Behöver troligtvis byta innan den 26e så måste ha hem det i veckan, några rekomendationer?

Jag bytte i höstas på maskot. De hade då och kanske även nu 25% på michelindäck. de tog 100 kr mer om du lämnar hela hojen (mot bara fälgen). :tummenupp Tror de var lite biligare att köpa på nätet men det ska ju monteras också.:gnissla
 

Dragonheart

Snöhatare
Gick med
1 Feb 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Bandit 600 N pimpad
Alternativt kan man ju åxå fundera på en mötesplats i Nässjö :yoparty
bara för att :7peta med Jkp :tungan ;)
Nån som är lika tjök som jag och kanske gå på gymmet i Nässjö ?
Ska testa det i helgen för att avlasta hojen lite :crash
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
Körs detta igång på onsdag nästa vecka?
Ska försöka komma måste försöka skruva dit lite prylar på hojen
Bara
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Då Spikar vi Onsdagar runt 18 vid Waynes coffe?

För er som inte vet..
waynes coffe.jpg

Vi kommer kunna ha bra utsikt över hojarna :)
waynes bild.jpg

Längtar redan! :)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Det är bussgata, no good att ställa sig där, har suttit och fikat där rätt mycket, och när det ställt sig hojar där så kommer farbror blå och säger till ägarna att de måste flytta på hojarna, eller få ordningsbot. Det är en lastzoon.

Mitt över waynes ligger två nybyggda trähus (ut med munksjön) Det ena stället heter "bryggan". Mellan de husen är privat mark, och där ställer jag mig jämt eftersom kommunens p-lisor inte kan lappa där. Får nog plats ett tiotal hojar där utan att man står ivägen.
 

Dragonheart

Snöhatare
Gick med
1 Feb 2010
Ort
Jönköping
Hoj
Suzuki Bandit 600 N pimpad
Pappa fick lov av mamma att köra lite hoj idag :rolleyes:

Men ska ju först putsa å polera lite och sen smutsa ner hojar igen :)

Hoppas hinna till Månsarp, annars blir det några ensamma varv mellan byarna :)
 

Danne

Medlem i PickenOutlaws
Gick med
29 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
Yamaha R1 -16 KTM SX-F 250 -13
Det är bussgata, no good att ställa sig där, har suttit och fikat där rätt mycket, och när det ställt sig hojar där så kommer farbror blå och säger till ägarna att de måste flytta på hojarna, eller få ordningsbot. Det är en lastzoon.

Mitt över waynes ligger två nybyggda trähus (ut med munksjön) Det ena stället heter "bryggan". Mellan de husen är privat mark, och där ställer jag mig jämt eftersom kommunens p-lisor inte kan lappa där. Får nog plats ett tiotal hojar där utan att man står ivägen.

då kommer ju din hoj stå ensam...? :)

man kan få en bot för backhjulsåkning med..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Äntligen, allt i ordning bortsett från lite små detaljer som man kan ta allt eftersom, idag blir de en längre sväng för att känna på hojen. WoooHoo.... :banana :yoparty

Photo 2013-05-17 19 29 56.jpg Photo 2013-05-17 19 30 03.jpg
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Äntligen, allt i ordning bortsett från lite små detaljer som man kan ta allt eftersom, idag blir de en längre sväng för att känna på hojen. WoooHoo.... :banana :yoparty

Hoppas verkligen du dyker upp här idag då och hänger på.. vill se va nya kärran gör!! =)
 
Last edited by a moderator:

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Mja se mörkt ut, strulat till de med försäkring, hade ingen på den och kan inte få nån till den förens efter helgen då de är Pingsthelg och alla har stängt idag. :huvet :mad:

(Fixade inte innan helgen, då ja antog att man kunde fixa de då med, men glömde pingst....)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top