Skatteåterbäring NÄR?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Orka inte läsa hela tråden, men om man betalt mer skatt än vad slutgiltiga skatten blev så får man skatteåterbäring. Annars får man det inte.
Är det möjligt? Kan man betala in mer än man tjänar? Lönar det sig att ta lån?
 

Joockey

Med lem
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Ängelholm
Hoj
Honda NSR 125 R -91
Kan man få tillbaka pengarna redan nu? Skulle va riktigt bra då jag har lite ont om pengar och ska ta körkort för både bil och tung hoj nu :) Och hur gör man om man inte har något bankID? För man måste väl vara 18 för det? Och jag fyller inte förens om 2 månader. :gnissla
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Kan man få tillbaka pengarna redan nu? Skulle va riktigt bra då jag har lite ont om pengar och ska ta körkort för både bil och tung hoj nu :) Och hur gör man om man inte har något bankID? För man måste väl vara 18 för det? Och jag fyller inte förens om 2 månader. :gnissla
Tidigaste utbetalning är strax innan midsommar (under förutsättning att du deklarerat via Internet, telefon eller sms samt har angivet bankkontonummer). Jag försökte ansöka om tidigareläggning av utbetalning när jag pluggade. Åberopade dubbla hyror, inget CSN och ytterligare särskilda snyftskäl. Fick bara en skön lagtext underskriven av någon bitter skattetant. Så nej, det är rätt svårt att få ut pengarna i förtid.

BankID behöver man väl inte vara 18 år fyllda för att få ha? Bara att ansöka plättlätt genom Internetbanken? Eller?
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top