Skaffa dig en egen mc-parkering

demolitiondave

Ny medlem
Gick med
13 Jun 2009
Ort
stockholm
Hoj
trx 850-98, gs450-81
Förra året blev jag förbannad för jag fick p-böter då jag hade parkerat på gatan utanför min port. Så jag mailade till trafikkontoret och gnällde på att det inte finns så många mc-platser och att dem alltid är fulla och föreslog att dem skulle måla upp en ruta utanför min port, motiverade gjorde jag med diverse dåliga argument b.la att en cykelbana ofta blockeras av bilar och det skulle aldrig hända om det va en mc-parkering där...

Givetvis fick jag inget svar, tills idag då det här damp ner i min mail:

Med anledning av Er ansökan den 30 september 2009 fårTillståndsavdelningens juridikenhet meddela följande. Den 29 juni 2010 inrättades en avgiftsfri parkeringsplats förmotorcykel på Ringvägen vid fastigheten med adressnummer 129 enligtönskemål från er. Målning av platsen är beställd.
 

BusAnna

ہمیشہ آخ
Gick med
24 Apr 2010
Ort
Vasastan
Hoj
Får inte ha nån för mamma.
Förra året blev jag förbannad för jag fick p-böter då jag hade parkerat på gatan utanför min port. Så jag mailade till trafikkontoret och gnällde på att det inte finns så många mc-platser och att dem alltid är fulla och föreslog att dem skulle måla upp en ruta utanför min port, motiverade gjorde jag med diverse dåliga argument b.la att en cykelbana ofta blockeras av bilar och det skulle aldrig hända om det va en mc-parkering där...

Givetvis fick jag inget svar, tills idag då det här damp ner i min mail:

Med anledning av Er ansökan den 30 september 2009 fårTillståndsavdelningens juridikenhet meddela följande. Den 29 juni 2010 inrättades en avgiftsfri parkeringsplats förmotorcykel på Ringvägen vid fastigheten med adressnummer 129 enligtönskemål från er. Målning av platsen är beställd.

+1.
Jag mailade trafikkontoret 2 ggr och bad om en p-plats. Inget svar. Mailade en tredje gång och meddelade att om jag inte åtminstone fick svar så skulle jag skicka Bandidos på dem. Då fick jag till svar att mitt mail vidarebefordrats till nån som skulle svara. Fick inget svar. :mad:

Men inatt när jag kom hem stod en sprillans ny skylt nedborrad i trottoaren: P-plats MC. :tummenupp

Nu ska jag bara få de rackarna att ändra skylten till P-plats BusAnnas MC. Den är ju min!! :yoparty
 

MaS

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2007
Ort
Sumpan
Hoj
Tl1000R
Gött att ni fick igenom det, jag mailade igår hoppas man får nåt svar också..
 

Koldioxid

Bartendare...
Gick med
6 May 2008
Ort
Bromma/ulvsunda
Hoj
Hojlös igen...
Är ju bara att gratulera! :D
Man kanske skulle försöka sig på samma sak vid medborgarplatsen där det ändå står massa hojar. Själv parkerar jag utanför jobbet vid uteserveringen så jag kan kasta ett getöga under arbetspasset eller vakterna på jobbet.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top