Ska vi gå samman och köpa en motorcykel till Unicef?

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
På sidan står det att det är 91 av 95 som anmält sig?
https://morrismotorcycles.wufoo.com/reports/mw0jtcm0lzbyf1/
Men det är alltså stängt nu?

Ja. Det fanns ett antal som ville vara totalt anonyma. Något som man får respektera. Ibland. ;-)

Mc:n är betald och klar. Välkommen att vara med 2016.

Allt gott,
Morris

PS. Sedan tycker jag - utan att vilja starta en diskussion i ärendet - att alla på SH kan ta åt sig äran över SHs Julklappsmc. För utan den totala SH-sfären hade det inte funnits ett underlag som kan samla ihop 18840 kr på några dagar. Så jag ser det som HELA SHs julklapp, vi som hade tid, tillfälle och möjlighet att bidra i år gjorde det. Nästa år tar någon annan vid. One for all, all for one. Typ.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Glad första advent!
(om några timmar)

Som i alla andra instanser i samhället så tjorvar det givetvis till sig när det gäller motorcyklar.
Unicef har inte någon motorcykel i sin webbshop just nu (Det är ju bara vi som köper hojar!!!).
Kontaktar våra vänner på Unicef och återkommer med besked.

Allt gott,

Morris
 

Morris Mc

Moderator
Gick med
14 Jan 2010
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR400 / 2021 Vespa GTS 300 / 1981 Husqvarna 258 / 2021 BMW G310GS /
Epost till Unicef:

"Hej Unicef,
de senaste två åren har jag och mina vänner på Sporthoj.com samlat ihop till en "julgåvemotorcykel".
Skulle starta insamlingen igår - men kunde inte hitta motorcykel som ett alternativ.
Kommer det att finnas som ett alternativ i år?
Allt gott,
Morris Packer"


Svar från Unicef:

"Hej Morris,

Tack för att du hörde av dig och för ert fantastiska stöd genom åren! Det är ett väldigt härligt och viktigt initiativ.

Tyvärr så finns inte motorcykeln till försäljning i vår gåvoshop i år. Det beror på att vårt centrallager bestämmer vilka produkter vi får sälja i gåvoshopen tillsammans med vårt huvudkontor. De intäkter som kommer in används till dessa produkter och vi får sedan återrapportering från centrallagret. Vissa år täcks en del produktbehov av finansiering från andra aktörer och då väljer vi att prioritera försäljning av andra produkter som saknar finansiering i gåvoshopen.

Det är därför möjligt att motorcykeln kommer att finnas till försäljning igen nästa år. Men till dess får vi hänvisa till andra livräddande produkter i vår gåvoshop, t.ex. en cykel som tjänar samma funktion som motorcykeln (vi når fram till barn på avlägsna, svårnådda platser), eller en annan fältprodukt som ni känner att ni brinner extra mycket för. Jag hoppas att ni trots att motorcykeln inte finns kvar till försäljning i vår gåvoshop vill fortsätta stödja vårt arbete i år!

Återigen, stort tack för ert stöd.

Bästa hälsningar
Frida

Frida H. Lantz, stolt Världsförälder
Givarservice/fundraising assistant
UNICEF Sverige"

Så mitt förslag att de som vill gör egna inköp i webbshoppen

(jag ska som vanligt ge bort en himla massa maskmedel till olika släktingar. Den komplicerade minen när de fått något fint, men som ändå är lite... knepigt. Vet att det är barnsligt - men jag älskar det! https://unicef.se/gavoshop/252-avmaskningstabletter )

och att vi väntar med SH:s Julklappshoj tills nästa år.

För ska vi på SH samla ihop till något så tycker jag att det ska vara mc-relaterat.
Var för sig så vet jag att ni kommer bidra till de som behöver på något sätt ändå.

Allt gott,
Morris
 

Onedreamer

Dream on....
Gick med
29 Jan 2008
Ort
Skåneland
Hoj
Honda VTR1000F -98
För ska vi på SH samla ihop till något så tycker jag att det ska vara mc-relaterat.
Var för sig så vet jag att ni kommer bidra till de som behöver på något sätt ändå.

Allt gott,
Morris

vi laddar om till nästa år och kommer tillbaka starkare då samt satsar på två hojar istället :tummenupp

Vi får ju nästa år kompensera för den hoj vi ej kan samla ihop till i år :):banana
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
På't igen nästa år! Det är som Speedster, vi kommer igen, större och starkare. Eller...hur var det nu...? :va
 

Crash rider

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Nov 2005
Ort
Hallstahammar
Hoj
Cresent comfort 2013
haha :tummenupp

nej, jag håller mig till Morris insamlingar då hans är en aning mer seriös :)

själv så skänker jag nog hellre pengar inom Sverige som går oavkortat till målet att RookieM ska kunna köpa hoj samtidigt som han inreder huset och fortfarande ha råd med blöjor...:fakta:va:dummer

bästa tråden på länge....:tummenupp

mvh
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top