ska man ha Mc ställ till 125:a??

Igge

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Köping
Hoj
Husa FE450 och Honda VFR800
Alltid bäst för din säkerhet
krav vid uppkörning (inte just skinn men)
sen är det väl bara lag på hjälm men kör inte utan tycker jag
 

deLi

(=
Gick med
15 Oct 2006
Ort
Falkenberg
Hoj
Aprilia rs-07 och en fiddy
klart du ska ha det. 125orna går ju tillräckligt fort för att det mesta ska kunna hända. och så är det ju inte bara farten som avgör allt. menjag tycker lätt att du ska ha mc ställ :p det ha la typ alla teh sina 125or ?
 

Lama

Forza AIK ^_^
Gick med
16 Feb 2006
Ort
Stockholm
Hoj
#Husqvarna 250
Klart!

Man ser jättefarlig ut med proper utrustning!
 

Bifogat

  • DSC01355.JPG
    DSC01355.JPG
    84.4 KB · Visningar: 251

Bikeboy500

{-_-}
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Ghétebork
Hoj
Yamasaurus RD500, Honda CR500, Yamaha TZR250
Funderar på att skaffa skinställ .. ska man ha det när man har lätt mc??:confused:

Exempel 1: Du kommer åkande på din 125:a i runt 110 km/h på din favoritkrokväg, ut ur en kurva märker du att vägverket har hällt grus på vägen och framhjulet sticker och du åker i backen, du glider 30 meter på arslet.

Exempel 2: Du kommer åkande på din 750:a i runt 110 km/h på din favoritkrokväg, ut ur en kurva märker du att vägverket har hällt grus på vägen och framhjulet sticker och du åker i backen, du glider 30 meter på arslet.

:confused: :va :tummenupp
 

dedde05

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Sjöhåla
Hoj
MZ RT125 och CB 125T
Ställ skall du ha! Jag körde "bara en lite sväng" typ 200 meter och vände... så kommer jag i bra fart ca 80 km/h och bromsar kraftigt, då låser jag framhjulet... Jag vet inte riktigt men jag tror att jag hade fått ner farten en del innan det låste sig men jag studsade i alla fall drygt 25 meter på asfalten. På grund av att det var en såpass kort tur hade jag Jeans, tröja, vanliga skor och inga hadskar... Jag hade tur så det slutade bara med ett rejält sår på knät så jag kunde inte böja på benet i flera dar och och de var allmänt otrevlig. En sak jag inte kan förstå är hur jag klarade händerna utan ett märke... Men ställ skall man ha på sig så slipper man ofta onödiga otrevligheter som skrapsår m.m.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
det är väl upp till dig själv hur du vill göra, men om du vurpar är det jävligt bra att ha, kan va skillnaden mellan några blåmärken, eller hela sommarn förstörd.

Vad jag har förstått måste du ha full utrustning för att köra upp i sverige, dom bryr sig tydligen om sånt där :)confused:), självklart kan du ha ett lånat, men som sagt, man slipar upp sig rätt ordentligt utan om det går i diket.

:)
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
det finns dock en sak som stör mig. det är dom här som kör offroad-hojar i skinnställ. då tycker jag det ska vara ett MX ställ. eller typ crossbyxor och enduro jacka.
har man sporthoj ska man sjävlkart ha skinn.
- min åsikt
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
det är väl upp till dig själv hur du vill göra, men om du vurpar är det jävligt bra att ha, kan va skillnaden mellan några blåmärken, eller hela sommarn förstörd.

Vad jag har förstått måste du ha full utrustning för att köra upp i sverige, dom bryr sig tydligen om sånt där :)confused:), självklart kan du ha ett lånat, men som sagt, man slipar upp sig rätt ordentligt utan om det går i diket.

:)
var det inte du som tyckte det var helt onödigt med ställ på 125a? :dummer
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
3016261 det finns dock en sak som stör mig. det är dom här som kör offroad-hojar i skinnställ. då tycker jag det ska vara ett MX ställ. eller typ crossbyxor och enduro jacka.
har man sporthoj ska man sjävlkart ha skinn.
- min åsikt
Kan hända att de har motardkit också?
 

ericss0n

Ny medlem
Gick med
26 Feb 2006
Ort
Uddevalla/Halmstad
Hoj
Kawasaki ZX-6R
det finns dock en sak som stör mig. det är dom här som kör offroad-hojar i skinnställ. då tycker jag det ska vara ett MX ställ. eller typ crossbyxor och enduro jacka.
har man sporthoj ska man sjävlkart ha skinn.
- min åsikt

Kan väl också vara för att ett skinnställ har bättre slitstyrka mot asfalten än vad en crossutrustning har? Rätta mig om jag har fel. :)
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
Bara om man låter bli att vurpa, dummer. :dummer
okeeej...

Kan väl också vara för att ett skinnställ har bättre slitstyrka mot asfalten än vad en crossutrustning har? Rätta mig om jag har fel. :)
tror jag också men det passar verkligen inte till offroad som emcom sa. sen finns det väl vissa skinnställ som passar bättre än andra iofs
 

Nicco

hojstyling.se
Gick med
21 Apr 2003
Ort
Karlstad
Hoj
Ducati HyMo 821 -13
Kör man motard/cross, är ju skinnställ med mx tröjja och byxor över ett måste =)
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Som jag läste i nån annan tråd. OM du kör i 70 i t-shirt och jeans och ramlar omkull så kommer du förblöda av skrapsåren.

Som sagt det är mycket säkra med skinnställ då skinnstället håller i 8 sek innan det börjar bli hål på det medans jeans håller i 0.5 sek.
 

himmel

jäjäjä
Gick med
7 Oct 2006
Ort
borås
Hoj
hornet 600
qwertyuiopå kör naken, han ramlar ju inte ändå :tuttar

själv glider jag runt med en alpinestars textiljacka och str byxor
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top