Ska/kan vi anmäla icke relevanta inlägg i trådar för borttagning?

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En känslig fråga förvisso, men i t.ex "MC till Ukraina" så sprängs det in politiska åsikter när det finns andra trådar som behandlar det bättre. Vissa åsiktskåta spammar väldigt mycket, iofs så har jag nog också kladdat ner nån tråd med förhållandevis onödigt inlägg som frångick TS trådämne, jag ska skärpa mig.

Men vem kan/vill vara "deletare" och ska vi låta TS avgöra vad som ska bort?

Emotser åsikter om detta!
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker
En känslig fråga förvisso, men i t.ex "MC till Ukraina" så sprängs det in politiska åsikter när det finns andra trådar som behandlar det bättre. Vissa åsiktskåta spammar väldigt mycket, iofs så har jag nog också kladdat ner nån tråd med förhållandevis onödigt inlägg som frångick TS trådämne, jag ska skärpa mig.

Men vem kan/vill vara "deletare" och ska vi låta TS avgöra vad som ska bort?

Emotser åsikter om detta!
Du menar att trådar på SH.com tenderar att spåra ur....?
Nähä?!?
:7peta
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
En viss urspårning hör ju sporthoj.com till.

Med det sagt så åligger det ju oss som medlemmar att ägna oss åt visst mått av "kamratfostran". Ingen av oss blir ju gagnad av att enbart hålla oss till ämnet in absurdum för att inte bli korrigerade, så att säga. Då tror jag forumet skulle dö.

Likt livet hänger mycket på forumet mer ihop än vid första anblicken.

Moderator bör aviseras och åtgärda i minsta möjliga mån. Det är min uppfattning.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Urspårning hör till, men totalflippat kan ju försöka undvikas.... Det är ju bara några få som lyckas med att få in nåt PK i nån seriös tråd, t.ex MC till Ukraina.
I övrigt så är forumet och skribenterna helt ok med högt i tak och kunskapsdelning.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Känner väl personligen att när det finns trådar specifikt för politiska trätomål kan man ju hålla sig till dem istället för att flyta ut i andra trådar.
Några få poster bryr jag mig inte om, men när det börjar bli uppåt en sida av tråkigt trätande som borde vara i en annan tråd så kan jag väl tycka att det är dags att flytta det till rätt tråd.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Det går alldeles utmärkt att vara lite ordningsman själv - inte behöver man anmäla - enklare att skriva "nu får vi skärpa till oss - tråden handlar om "xxx" inte om "yyy" ". Finns väl ingen i detta forum som är så lättkränkt att han (eller hon) skulle ta illa vid sig?
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Det går alldeles utmärkt att vara lite ordningsman själv - inte behöver man anmäla - enklare att skriva "nu får vi skärpa till oss - tråden handlar om "xxx" inte om "yyy" ". Finns väl ingen i detta forum som är så lättkränkt att han (eller hon) skulle ta illa vid sig?


Hobbymoderator! :whip
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Hobbymoderator! :whip
Närå, men vill jag läsa när folk blir kränkta, går loss, kastar paj o invektiv omkring sig så finns Flashback, som dessutom har en oändlig mängd hobbymoderatorer (höll på att skriva hobbymoderater men det hade blivit något helt annat)
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Allting beror ju på situationen. Är det ett par inlägg som går lite utanför ämnet anser jag det ok, men om det tar tråden i ny riktning, så får det flyttas till annan tråd eller skapa en ny tråd från dom inläggen. Det är funktioner moderatorer har som verktyg.

En del är också oerhört mer kränkta än andra när någon moderator anser att inlägg inte "är i linje". Det är inte "personligt" om en moderator modererar, ska iaf inte vara det, utan det är för att försöka hålla ordning på diskussioner. Detta var väl ett större problem förr när SH var mycket större, då fick jag det ofta hett om öronen får att jag gått in och modererar. :p

Men rapportera gärna, då saker annars lätt kan missas av just en moderator som ... inte lusläser allt. Sedan måste man kunna acceptera att det kanske inte blir någon action av det, men oftast hittills har det blivit någon typ av hantering då dom flesta som rapporterar på senaste har varit resonliga. Man förklarar varför såvida inte uppenbart spam osv :)
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag tycker sällan det är ett problem när det blir off topic, det brukar tvärtom oftast vara underhållande men just i tråden med insamlingen till Ukraina tycker jag att tråden borde respekteras och inte omvandlas till något politiskt.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top