Ska köpa RF900R -95

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Bara att köra:tummenupp

Hmm ett ramlager och en rasslande kamkedja sjunger väl inte i samma tonart? Original har jag för mig att det är automatiska sträckare/spännare som inte är något vidare tyvärr. En manuell från tex APE är def att föredra om man ändå ska byta.

ja exakt... jag tycker då inte att de e ramlager rassel... va ett par på jobbet som tyckte de, e ju bara typ på tomgång de låter lite så de känns som lite slapp kedja ska ta o kolla manuel med va de går på om de e byt dax eller om de bara e lite kärlek som behövs...

har tänkt på en sak till ang denna, e ju den röda modellen o när man läser verkar den ju nästan va lite eftertraktad... gör jag bort mig om jag typ fixar reporna o lackar i typ svart eller nåt... för de e inte så farligt me repor o på bara några få ställen. resten e fint o de e inga sprickor eller nåt så är de bättre att jag slipar o jämnar ut reporna o lackar just de ställena i orginalfärgen... o behåller den orginal så att säga... jag är ju inte helt säker att jag vill ha den lång tid utan jag va mest sugen på cbr900 men då den e gratis kan man inte motstå men om man åker en sommar o känner att de inte va min typ kanske de e dumt om man förstört den så... va tycker ni ?? o va för typ av spackel eller så kan man använda på kåpor om man vill jämna till lite har inte hållt på med plast nåt
 

GuessWho

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2008
Ort
-
Hoj
Kawasaki ZR-7S (inlöst), Honda NX ZWT Edition, Honda CB500F
Ok, jag vet att nya originalkåpor är dyra men varför får en skrot in en i övrigt frisk hoj om det bara är repor i plasten? Låter ju helt kocKkobello...

Det räcker med att den uppskattade kostnaden för byte av nya originaldelar + arbete på verkstad kommer i närheten av motorcykelns uppskattade marknadsvärde för att försäkringsbolaget ska tycka att det är bättre att lösa in motorcykeln än att reparera den.
Har man då en 10+ år gammal motorcykel så behöver det inte vara så allvarliga skador innan det blir inlösen.
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
har varit o kollat allt nu och kamkedjesträckaren såg ny bytt ut... den stack ut ifrån resten av motorn så de såg ut som om den va bytt... tog isär o de e 12 klick kvar på den så jag gissar att kedjan e okey med... allt löpte fint o fjädern va spenstig o fin så, de enda va att jag kunde skruva loss hela sträckaren för hand... skruvarna satt inte alls så de kanske har gjort nåt... o sen var den en kabel som hade lossnat ifrån ena förgasaren som jag satte tillbaka... vet inte va den gör men de satt nåt som såg ut som givare under varje fugge o en kabel till varje så de stoppa jag tillbaka, körde den varm o lyssnade men tycker inte de e nåt ljud som sticker ut mer en de vanliga livet en motor för då man lyssnar noga, gick över med skruvmejsel tricket o lyssnade men hittade inga speciella ljud varken ifrån toppen eller ramlagren... kanske att kopplingskorgen förde lite extra ljud men inget som man haja till på,

så de ser ut som om sommaren e räddad så nu får våren gärna komma :banana

ska bara bestämma mig om jag ska fixa till o orginal lacka där reporna e eller om kompisen ska få foliera kåporna...
 

pez

Ny medlem
Gick med
19 Jul 2005
Ort
Borlänge
Hoj
cbf 1000-07
Hade en RF själv förut å den var riktigt rolig å köra. Men som många andra hade jag problem med växellådan, 2:an hoppade vid pådrag. Jag köpte drev, gafflar å lite lager från USA ock kom undan med ca 5000 kr. hade jag shoppat i sverige hade det slutat med det dubbla, minst! kan ju vara värt å kolla innan man slår till.
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Hade en RF själv förut å den var riktigt rolig å köra. Men som många andra hade jag problem med växellådan, 2:an hoppade vid pådrag. Jag köpte drev, gafflar å lite lager från USA ock kom undan med ca 5000 kr. hade jag shoppat i sverige hade det slutat med det dubbla, minst! kan ju vara värt å kolla innan man slår till.

ja de har ju varit lite svårt o provköra den nu men förra ägaren va en tant på 40+ så hon lär väl inte ialf o tokkört sönder lådan o gubben har jag pratat med o han kunde inte dra sig till minnes att nåt sånt hänt... men då e ju frågan om de kört den så de varit aktuelt med urhopp... skrev papperna idag så får väl se när de e körbart om de e så... hojen va ju gratis så
 

Kneedrag

Guest
ja de har ju varit lite svårt o provköra den nu men förra ägaren va en tant på 40+ så hon lär väl inte ialf o tokkört sönder lådan o gubben har jag pratat med o han kunde inte dra sig till minnes att nåt sånt hänt... men då e ju frågan om de kört den så de varit aktuelt med urhopp... skrev papperna idag så får väl se när de e körbart om de e så... hojen va ju gratis så

Jag har en felfri motor 900 rf 95 liggande som är fullservad med serviecbok.
Behöver du några delar hör av dig säljer den billigt då den ligger i vägen i garaget.
 

NigHtHawK

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Falun
Hoj
Skogen: KTM 400 EXC -02 / Vägen: FZR1000 -89
Jag har en felfri motor 900 rf 95 liggande som är fullservad med serviecbok.
Behöver du några delar hör av dig säljer den billigt då den ligger i vägen i garaget.

Gött, bra o veta, ska ha de i åtanke, e ju inte fel med delar :)
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top