Skärpning!

sylta nr1

Sporthojsnörd
Gick med
23 Mar 2006
Ort
Ulricehamn
Hoj
Cx 500 EXC300 Tenere 700 EXC-F 250
Vad är det med alla idioter som gör sej omaket att ställa en massa frågor på Blocket annonser och verka intresserade
och sedan när man har lämnat sitt telefonnummer istället så att man kan diskutera utan att sitta och skriva i flera timmar så är det helt tyst…
Detta händer ju nio gånger av tio! Hur jävla korkade är folk egentligen? Det finns väl andra forum om man vill ha brevvänner eller?
Antar att generation Z är överrepresenterade. Att dagens moderna människor är helt IQ befriade är väl ingen nyhet men även det blir ju uppenbart
när dom även inte kan ta in en skriven text utan ideligen ställer frågor om saker som man redan förklarat i annonsen. Tex skriver man att det är nya däck på kan man ge sej fan på att frågan om hur däcken är kommer…
Kom på varför jag hatar att sälja saker!:gnissla

52år och gubbatjurig;)
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Lägg upp en bild, om man nu måste på en lyktstolpe om det inte är det du ska sälja vill säga. Sen kanske du bara får svar från läskunniga som kan slå upp ett reg.nr o.s.v..
 

anadr0id

Tvåtaktstendentiös
Gick med
17 May 2023
Ort
Skåne
Hoj
Yamaha TDR250 -89
Det tillhör väl vanligt hyfs att kommunicera sina intentioner, oavsett om man är köpande eller säljande part. Detta inkluderar att betacka sig, om varan inte verkar fullt så intressant som man först trodde.

Tyvärr är det inte direkt ovanligt heller med säljare som ignorerar meddelanden innehållande (relevanta, men uppenbarligen för obekväma) frågor kring objektet. Trots knapphändig info i annonsen.
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jag sålde en bil för några år sedan och blev uppringd av en lirare och vi hade följande konversation:
-Hej, har du bilen kvar?
-Hej, ja, annonsen ligger kvar tills den är såld.
-Okok, hur långt har den gått?
-Det står i annonsen.
-Ja, just det, ok, vad är det för motor?
-Det står i annonsen.
-Ja, just det, ok, är det manuell växellåda?
-Det står i annonsen.
-Ja, just det, ok, har den ac?
-Det står i annonsen.
-Ja, just det, ok, har den dragkrok?

Och sådär fortsatte det, han frågade inte om något som inte stod i annonsen :dummer
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Vad är det med alla idioter som gör sej omaket att ställa en massa frågor på Blocket annonser och verka intresserade
och sedan när man har lämnat sitt telefonnummer istället så att man kan diskutera utan att sitta och skriva i flera timmar så är det helt tyst…
Detta händer ju nio gånger av tio! Hur jävla korkade är folk egentligen? Det finns väl andra forum om man vill ha brevvänner eller?
Antar att generation Z är överrepresenterade. Att dagens moderna människor är helt IQ befriade är väl ingen nyhet men även det blir ju uppenbart
när dom även inte kan ta in en skriven text utan ideligen ställer frågor om saker som man redan förklarat i annonsen. Tex skriver man att det är nya däck på kan man ge sej fan på att frågan om hur däcken är kommer…
Kom på varför jag hatar att sälja saker!:gnissla

52år och gubbatjurig;)

Har helt slutat sälja saker på blocket, har inte psyke till det
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Vad är det med alla idioter som gör sej omaket att ställa en massa frågor på Blocket annonser och verka intresserade
och sedan när man har lämnat sitt telefonnummer istället så att man kan diskutera utan att sitta och skriva i flera timmar så är det helt tyst…
Detta händer ju nio gånger av tio! Hur jävla korkade är folk egentligen? Det finns väl andra forum om man vill ha brevvänner eller?
Antar att generation Z är överrepresenterade. Att dagens moderna människor är helt IQ befriade är väl ingen nyhet men även det blir ju uppenbart
när dom även inte kan ta in en skriven text utan ideligen ställer frågor om saker som man redan förklarat i annonsen. Tex skriver man att det är nya däck på kan man ge sej fan på att frågan om hur däcken är kommer…
Kom på varför jag hatar att sälja saker!:gnissla

52år och gubbatjurig;)
Finns där något vettigt alternativ, facebook marketplace är fan ännu värre än blocket.
Tradera funkar kanske om det är mindre prylar
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag sålde en bil för några år sedan och blev uppringd av en lirare och vi hade följande konversation:
-Hej, har du bilen kvar?
-Hej, ja, annonsen ligger kvar tills den är såld.
-Okok, hur långt har den gått?
-Det står i annonsen.
-Ja, just det, ok, vad är det för motor?
-Det står i annonsen.
-Ja, just det, ok, är det manuell växellåda?
-Det står i annonsen.
-Ja, just det, ok, har den ac?
-Det står i annonsen.
-Ja, just det, ok, har den dragkrok?

Och sådär fortsatte det, han frågade inte om något som inte stod i annonsen :dummer
Du jobbar inte med försäljning va? 😅
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Nix, och jag skulle orsaka terapibehov hos kunderna om jag jobbade med support. Jag har helt enkelt lite svårt för idioter.
Ja du verkar lite motvals i det mesta.

Men du klarar inte att sätta ditt eget intresse att sälja något framför behovet att göra en poäng på någon annans bekostnad, sorgligt för alla inblandade. Vem fan bryr sig om någon ställer en fråga för mycket eller för lite, sälj skiten och gå vidare med livet liksom.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Vill du verkligen öppna den maskburken?... :gnissla :hihi

Men för att göra det enkelt så sympatiserar jag verkligen med detta:
Har helt slutat sälja saker på blocket, har inte psyke till det
Var nog 10+ år sedan jag la upp en annons på Blocket. Orkar helt enkelt inte med det. Min mentala hälsa är mer värd än de pengar jag eventuellt kan få in på att sälja av skit som jag inte använder. Antingen hittar jag ett användningsområde för prylen, eller så får möget stå och ruttna bort. Hellre det än att befatta mig med alla dessa jubelidioter som får en att fullkomligt tappa tron på mänskligheten...
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Den här tråden påminner mig att jag ska sälja av en hoj... Måste ta lite bilder och stå ut med blocket. Wheee!
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Med det nya att Blocket o Tradera måste rapportera alla försäljningar (där betalning gått genom dem) över ett år och över 20.000:- (totalt) så blir det ännu mer strul.

Över 50.000:- i försäljning måste man deklarera, vilket innebär att kvitton måste sparas i all evighet för att undvika skatt.
Men en rensning av garaget åker lätt upp över 50.000:- om man har en bunt hojar man samlat på sig genom åren
 

PerJohan

Sporthojsnörd
Gick med
28 Apr 2006
Ort
Smålandsskogen (i Värnamotrakten)
Hoj
Kawasaki Z500 -81 såld Honda VRF800 -98 såld Kawasaki Z750 -06
Den absolut bästa var när jag skulle sälja min förrförra bil för säg 9-10 000. Ett stolpskott ringer och säger "Det finns en likadan bil fast i bättre skick på blocket för 7000 kr!"

Eh jaha, köp den då och ring inte och stör mig??

Eller de som ringde när vi skulle sälja våran säng, en 10-12-årig tjej översatte mammans prat i bakgrunden.

"Har ni bajsat i sängen?" Hmm.. näe, inte vad jag kan minnas..
"Får vi in den i bilen? Vi har en BMW." Alltså, det är en 160 cm säng med resårbottnar och Ikeas Malm sängstomme..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
"Får vi in den i bilen? Vi har en BMW." Alltså, det är en 160 cm säng med resårbottnar och Ikeas Malm sängstomme..
"Javisst inga problem! När kommer ni? Jaha, kl 16 i eftermiddag, just då har vi alla tandläkartid, men om du swishar pengarna så ställer jag sängen på uppfarten."
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fattar inte hur ni lyckas bli så upprörda av köpare.
Är ni alla autister som inte klarar kommunikation?

Tycker det är plättlätt att sälja saker på Blocket/FB. Annonsera ut varan och sätt ett attraktivt pris. Svara på frågor. Möt upp köparen och neka alla försök att pruta. Gå hem med pengarna. Ta bort annonsen.
Klart.
 
  • Gilla
Reaktioner: SJP

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Ja du verkar lite motvals i det mesta.

Men du klarar inte att sätta ditt eget intresse att sälja något framför behovet att göra en poäng på någon annans bekostnad, sorgligt för alla inblandade. Vem fan bryr sig om någon ställer en fråga för mycket eller för lite, sälj skiten och gå vidare med livet liksom.
Det här var helt uppenbart en av dom som ringer runt och försöker göra klipp, och sen säljer den vidare och drar in någon tusenlapp här och var. Känslan var att han ringde upp massor med folk, och när det väl svarade hos någon så visste han inte vilken annons han hade ringt på. Han avslutade också samtalet med ett rejält skambud.
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Ja, fy fan för alla som slösar ens tid. Värst är de som startar en tråd på SH med en helt intetsägande rubrik så man "måste" gå in och läsa för att få en aning om vad den handlar om...

;)
 
Nyheter
Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top