Singeltråden

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Tack för ditt mess Shadow, tur jag är hemma och tvättar... som en riktig man utan tjej måste göra ibland ;)
En sån här "vän" har jag hemma i Jkpg. Hon hör av sej och säger att vi måste ses, vi bestämmer en tid som hon (i bästa fall) ställer in. Ibland får man ringa henne istället för man hört via andra vänner att hon är sjuk eller liknande gjort andra planer.
Jag sa till henne 1 månad innan jag flyttade att vill hon hitta på något får hon höra av sej. Jag hade ledigt från jobbet en vecka innan jag åkte så jag kunde när som helst dygnet runt hela veckan. Inte ett ord.

Så nu tänker jag inte ens försöka mer. Nu går min livsfilosofi in och tar över :glömdet
Next! Ställ högre krav på människor i din omgivning! Hade du accepterat ett sådant beteende av en vän? Nä, givetvis inte... så sluta acceptera det hos en tjej.

Så bra du gått vidare.

Jag vill inte behöva anstränga mej för att få ett förhållande att fungera. Och missförstå mej inte, jag går gärna the extra mile för en partner. Fixar och donar, gör saker för min partner som jag vet att hon blir glad för trots att jag kanske inte alltid behöver det.
Men i mina ögon är det inte en ansträngning.
Jag beter mej dessutom likadant mot mina vänner utan motkrav. Kanske därför man hamnar i friendzonen gång efter annan nu när jag tänker efter :huvet

Frågor? Tankar? Kommentarer?
För det första en snabb fråga:
Vilken typ av tjejer placerar oss killar i friendzone?

Svar: Inga! Vi killar placerar oss själva där, helt genom vårt agerande!


Men jag hänger inte riktigt med på ovanstående om när du snackar om din "partner".
Blir du i kompisfacket av din "partner" i ett förhållande där hon är din flickvän,
eller pratar du "partners" du dejtar?

Nu är jag ingen dunderexpert på förhållanden, men om du pratar om partner som en tjej du dejtar så har jag bara ett snabbt råd
Sluta vara hennes vän och var en man istället!


Pratar du partner om en tjej som är din flickvän är det en självklarhet att du måste jobba för förhållandet, att du ska kunna göra saker för henne både för att du själv och hon vill... men du får inte glömma bort att vara den man som hon föll för från första början.


Seriöst... 17500 inlägg i tråden. Ni är för sköna :D
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Knäpp upp en knapp till på skjortan och släpp sargen!
Det är okej att vara omtänksam men att vara en dörrmatta vinner man inget på.


Nu är väl jag fel person att ge råd kanske :gnissla

Ja men det är bara sån jag är.
Vill någon jag känner ha hjälp med något så hjälper jag ju såklart till om det inte ställer till några besvär för mej.

Gömma en kropp? Nej.
Byta däck på din bil? Ja visst om vi gör det på onsdag för då är jag ledig.


Hur tänker du där? Nog för att det ska gå enkelt i början, men förr eller senare kommer det uppstå hinder, problem och annat som man faktiskt måste lösa. Och det brukar kunna krävas en del ansträngning. Är det inget man är beredd att göra så lär man aldrig få ett förhållande att fungera i längden.

Ja självklart ska man prata och övervinna hinder om det leder till något gott i längden. Men som sagt, redan innan det ens blivit ett förhållande så ska man ju fan inte ha ångest för att motparten beter sej märkligt.
Förvånansvärt många verkar hänga upp sej på en person trots att denna beter sej som en idiot för dom tänker att det kan gå att lösa.
Vi har ju flera exempel tidigare i tråden på tjejer som inte kan bestämma sej, tjejer som inte hör av sej, killar som Plåthinken pratar om som beter sej märkligt eller rent av som en idiot (om det var han vi träffade i helgen)

Och då är min inställning är att istället för att hänga upp sej och vänta på att personen bestämmer sej, gå vidare och vänta tills du hittar någon som förtjänar dej och som är en person du tycker om från början istället.
Självklart har alla förhållanden upp och nedförsbackar som man måste lösa men som min förra post började: Varför börja i uppförsbacke?
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Jag är den jag är och jag förväntar mej att folk jag umgås med är sej själva också. Så funkar det inte nu måste ju någon ändra på sej och det kan man ju ge sej fan på att det aldrig blir bra.
Det är ju en annan sak om det börjar kanon men går utför efter ett tag.
Det var det som hände mej och mitt senaste ex. Det knakade rejält i fogarna kände vi båda två men när vi försökte prata om varför så hade ingen av oss ett bra svar.
Då var det ju lika bra att inse att vi under åren tillsammans helt enkelt växt isär och avslutade förhållandet.


Jag vill inte behöva anstränga mej för att få ett förhållande att fungera. Och missförstå mej inte, jag går gärna the extra mile för en partner. Fixar och donar, gör saker för min partner som jag vet att hon blir glad för trots att jag kanske inte alltid behöver det.
Men i mina ögon är det inte en ansträngning.
Jag beter mej dessutom likadant mot mina vänner utan motkrav. Kanske därför man hamnar i friendzonen gång efter annan nu när jag tänker efter :huvet

Frågor? Tankar? Kommentarer?


(så nu är jag klar. Skriver ju så sällan så jag får skriva mycket istället :p )

Kommunikation och åter kommunikation.
Att säga att man växt ifrån varandra är bara ett annat sätt att säga att man slutat prata med varandra och sen inte orkat ta tag i det.

Och det med att inte orka göra något, well, du orkar ju tydligen göra sånt som får din partner att må bra... samma sak gäller när partnern inte mår så bra, att finnas där, att förstå, att lyssna, att försöka jobba igenom det jobbiga tillsammans.
Och nej, du är inte den du är idag... alla förändras med de erfarenheter man får i livet och blir således en annan jag ju längre tiden går, därför är det viktigt med kommunikationen så man kan växa tillsammans.
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Och då är min inställning är att istället för att hänga upp sej och vänta på att personen bestämmer sej, gå vidare och vänta tills du hittar någon som förtjänar dej och som är en person du tycker om från början istället.
Självklart har alla förhållanden upp och nedförsbackar som man måste lösa men som min förra post började: Varför börja i uppförsbacke?

Helt rätt och riktigt. :tummenupp
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
En sån här "vän" har jag hemma i Jkpg. Hon hör av sej och säger att vi måste ses, vi bestämmer en tid som hon (i bästa fall) ställer in. Ibland får man ringa henne istället för man hört via andra vänner att hon är sjuk eller liknande gjort andra planer.
Jag sa till henne 1 månad innan jag flyttade att vill hon hitta på något får hon höra av sej. Jag hade ledigt från jobbet en vecka innan jag åkte så jag kunde när som helst dygnet runt hela veckan. Inte ett ord.

Så nu tänker jag inte ens försöka mer. Nu går min livsfilosofi in och tar över :glömdet


Dels att du har den inställningen kommer ju inte göra dig attraktivare.

Sen att det ställs in. Ja du. Kan vara många anledningar. Vanligast är att man som kille är för på. Men även typ en sådan sak som när hon är jätte taggad att ses och ber dig komma upp med förslag så svarar du "vi kan typ gå och ta en fika" så är attraktionen nog rätt död där med. Berätta om stället! berätta om hur kul ni ska ha som jag antagligen misstänker att ni kommer ha, för hon ska ju hänga just med dig!

Sen jag menar, du kör ju båge. Alla gillar äventyr! Bestäm att ni ska ut och åka båge och berätta hur jävla awesome det kommer bli!

Jag är den jag är och jag förväntar mej att folk jag umgås med är sej själva också.

Du menar att tjejerna inte spelar något spel? Det gör de inte. Däremot kan det som sägs och det som känns hos en tjej inte alltid vara sammankopplat. Detta har iaf jag märkt och det är inte att någon menar illa. Utan många tjejer funkar så.


Så funkar det inte nu måste ju någon ändra på sej och det kan man ju ge sej fan på att det aldrig blir bra.
Nä och det är det sista du ska göra. Stå för vem du är och vad du tycker. Det + va positiv så vill garanterat fler folk umgås med dig.


Det var det som hände mej och mitt senaste ex. Det knakade rejält i fogarna kände vi båda två men när vi försökte prata om varför så hade ingen av oss ett bra svar. Då var det ju lika bra att inse att vi under åren tillsammans helt enkelt växt isär och avslutade förhållandet.

Gissar att hon blev fysiskt off? du försökte styra ihop det men det sket sig bara och rann ut i sanden? Försökte du faktiskt någon gång att ta lite avstånd och påminna henne att hon behövde dig och att du hade ett eget liv?


(1.) Jag vill inte behöva anstränga mej för att få ett förhållande att fungera. Och missförstå mej inte, (2.) jag går gärna the extra mile för en partner. Fixar och donar, gör saker för min partner som jag vet att hon blir glad för trots att jag kanske inte alltid behöver det.
(3.) Men i mina ögon är det inte en ansträngning.
Jag beter mej dessutom likadant mot mina vänner utan motkrav. (4.) Kanske därför man hamnar i friendzonen gång efter annan nu när jag tänker efter :huvet

1. Det kommer du behöva. Det är bara att inse. Sen vad man ska lägga energin på är nog det svåra att lista ut, men när man gör det, som jag förstått det, så går det smidigare.

2. Någon nämnde något om en dörrmatta. Tyvärr sant. Självklart ska man vara där för varandra. Men inte ska du behöva göra allt för henne för att hon ska vilja vara med dig. Hon ska väll om något visa för dig att hon vill ha dig i sitt liv lika mycket?

3. Jo, det är en ansträngning som om det görs för mycket får dig att känna att det är en ok standard att ha mot tjejen du är med och hon kan köra runt med dig som hon vill.

4. Nej. Det är för att du tofflar med att göra det ena och det andra för tjejen. Om en killpolare skulle be dig att laga mat till han skulle du nog inte säga ja.

EDIT: det jag pratar om är INTE någon man vart tillsammans med i antal år. Den saken är canivores grej :tungan
 
Last edited:

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Orkar inte mixtra med quoten så jag svarar inuti istället.

Next! Ställ högre krav på människor i din omgivning! Hade du accepterat ett sådant beteende av en vän? Nä, givetvis inte... så sluta acceptera det hos en tjej.

Så bra du gått vidare.

Nej jag accepterar det inte hos någon. Till saken hör att detta är en tjejkompis och hon är likadan mot alla sina vänner verkar det som. Åtminstonde 2 av dom har sagt detta till henne men det verkade som sagt inte hjälpa.

För det första en snabb fråga:
Vilken typ av tjejer placerar oss killar i friendzone?

Dom elaka

Svar: Inga! Vi killar placerar oss själva där, helt genom vårt agerande!

Ja det kanske du har rätt i men jag har bara ett agerande. Jag vill iaf tro att jag inte ändrar mitt beteende beroende på vilken person det är jag möter men det kanske man måste börja göra då.

Men jag hänger inte riktigt med på ovanstående om när du snackar om din "partner".
Blir du i kompisfacket av din "partner" i ett förhållande där hon är din flickvän,
eller pratar du "partners" du dejtar?

Nu är jag ingen dunderexpert på förhållanden, men om du pratar om partner som en tjej du dejtar så har jag bara ett snabbt råd
Sluta vara hennes vän och var en man istället!


Pratar du partner om en tjej som är din flickvän är det en självklarhet att du måste jobba för förhållandet, att du ska kunna göra saker för henne både för att du själv och hon vill... men du får inte glömma bort att vara den man som hon förr för från första början.

Vad jag syftade på var om man träffar en flicka i en situation där det inte är självklart att det är dejting det handlar om. Exempelvis genom vänner på nån fest bara. Då hamnar jag oftast i vänfacket ganska snabbt och det brukar vara svårt att ta sej ur. Måste kanske bli mer rakt på sak eller vad man ska säga och inte vänta och se om jag gillar personen först.
 

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Fortsätta leva lycklig som singel, ha kul och ta fasta på ett förslag om kk kanske är nåt! Framtiden lär visa vad den bjuder på! Nu slänger jag på The Transporter och lämnar er åt att fördjupa er i förhållandenas värld!
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Tack för ditt mess Shadow, tur jag är hemma och tvättar... som en riktig man utan tjej måste göra ibland ;)

Next! Ställ högre krav på människor i din omgivning! Hade du accepterat ett sådant beteende av en vän? Nä, givetvis inte... så sluta acceptera det hos en tjej.

Så bra du gått vidare.


För det första en snabb fråga:
Vilken typ av tjejer placerar oss killar i friendzone?

Svar: Inga! Vi killar placerar oss själva där, helt genom vårt agerande!


Men jag hänger inte riktigt med på ovanstående om när du snackar om din "partner".
Blir du i kompisfacket av din "partner" i ett förhållande där hon är din flickvän,
eller pratar du "partners" du dejtar?

Nu är jag ingen dunderexpert på förhållanden, men om du pratar om partner som en tjej du dejtar så har jag bara ett snabbt råd
Sluta vara hennes vän och var en man istället!


Pratar du partner om en tjej som är din flickvän är det en självklarhet att du måste jobba för förhållandet, att du ska kunna göra saker för henne både för att du själv och hon vill... men du får inte glömma bort att vara den man som hon föll för från första början.


Seriöst... 17500 inlägg i tråden. Ni är för sköna :D
:fakta:fakta:fakta:fakta:fakta
Som sagt.. varför jag drog hit denna mannen!

Han är bara duktigare på att framföra det på ett snyggare mer förståeligt sätt som sätter hammaren på spiken :D
 

Swish

Djävulens avkomma
Gick med
4 Apr 2005
Ort
Lund
Hoj
Lilla Grön -zx6r
Jag har varit och köpt högtalare nu, och är nu en glad prick igen! :banana
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Ni som skriver att folk är idioter och elaka och allt vad det är (har blivit några sådana epitet nu senaste sidorna), hur många känner ni som faktiskt har en rent elak agenda? Eller är det helt enkelt så att de tycker olika och kanske inte passar just er men kanske då inte elaka eller idioter?

Själv vet jag otroligt få människor jag kommit i kontakt med som är rent elaka, i vuxen ålder skall väl tilläggas.
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
Ta inte detta som att vi menar dig illa. Vi ger bara lite riktlinjer. Glöm inte att du är AWESOME och just därför vill tjejer vara med dig!

Orkar inte mixtra med quoten så jag svarar inuti istället.

Nej jag accepterar det inte hos någon. Till saken hör att detta är en tjejkompis och hon är likadan mot alla sina vänner verkar det som. Åtminstonde 2 av dom har sagt detta till henne men det verkade som sagt inte hjälpa.
Men hon var ändå din tjejkompis? Tjejkompisar som beter sig dåligt och orespektfullt är sånt jag sållar bort jähähävligt snabbt.

Nej. Dom elaka utnyttjar dig och spelar på dina känslor när du satt dig i friendzonen.

Ja det kanske du har rätt i men jag har bara ett agerande. Jag vill iaf tro att jag inte ändrar mitt beteende beroende på vilken person det är jag möter men det kanske man måste börja göra då.
Oooh beleive me when I say! Du förändras. Det pirrar och du vill vara snäll och gullig mot henne och du vill inte göra henne förnäm på något sätt.. för "då kan du ju sabba det" tänker du. Så tänkte jag också förut. Pröva att aktivt välja att inte hålla med en tjej på något hon säger.. ger intressanta resultat.

Vad jag syftade på var om man träffar en flicka i en situation där det inte är självklart att det är dejting det handlar om. Exempelvis genom vänner på nån fest bara. Då hamnar jag oftast i vänfacket ganska snabbt och det brukar vara svårt att ta sej ur. Måste kanske bli mer rakt på sak eller vad man ska säga och inte vänta och se om jag gillar personen först.

Nu tycker jag du är inne på rätt spår! Du behöver ju inte gå fram och säga "hej jag tycker om dig, :ligga?" (om du fan inte kan dra den med jävligt mycket charm för då skulle det kunna funka :hihi), utan kanske mer börja prata om något DU tycker är kul men prata om det så tjejen kan relatera till det, typ åka hoj... äh.. du vetu vad.. resten av detta kan du få av mig eller Liquid i pm, vi kan ju inte dela med oss av våra hemligheter för alla :cdevil:

Men sen se till att våga ta för dig, röra vid henne när du pratar (inte tafsa), prata tydligt och sånt.

Och glöm inte! inse att du är grym och tyck om dig själv. Då kommer folk ha mycket lättare att tycka om dig :tummenupp
 

Liquid_shadow

100% Awesome!
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki ZX6R
Nej jag accepterar det inte hos någon. Till saken hör att detta är en tjejkompis och hon är likadan mot alla sina vänner verkar det som. Åtminstonde 2 av dom har sagt detta till henne men det verkade som sagt inte hjälpa.
Well, den "tjejkompisen" hade blivit nedgraderad till en "bekant" i min värld.

Ja det kanske du har rätt i men jag har bara ett agerande. Jag vill iaf tro att jag inte ändrar mitt beteende beroende på vilken person det är jag möter men det kanske man måste börja göra då.
Well, ställ frågan till dig själv istället. Är jag mannen jag vill vara? Är jag mannen som får de resultat jag vill få? Är jag mannen som lever det liv jag vill leva?

Svarar du NEJ på någon av de frågorna men skulle vilja svara JA och det är fullt möjligt att svara JA, så är det dags att ta tag i ditt liv. Det är faktiskt bara du själv som hindrar dig.

Det största svamlet som finns är alla quotes som "du duger bra som du är", "vill du inte ha mig som jag är så förtjänar du inte mig" osv.
Det är i min värld saker man intalar sig själv för att skydda sitt ego och försvara sig själv och förhindrar dig att bli en "bättre" människa.

Istället bör du säga "Vad kan jag göra idag för att vara en bättre man som är på väg mot ett livsmål där jag får de resultat jag vill ha?"

Vad jag syftade på var om man träffar en flicka i en situation där det inte är självklart att det är dejting det handlar om. Exempelvis genom vänner på nån fest bara. Då hamnar jag oftast i vänfacket ganska snabbt och det brukar vara svårt att ta sej ur. Måste kanske bli mer rakt på sak eller vad man ska säga och inte vänta och se om jag gillar personen först.
Såja! Nu kommer sånt jag kan :D

Nu känner jag inte dig så måste generalisera, men min gissning är att du är alldeles för försiktig, du är en snäll, trevlig person, kanske en sån som dina föräldrar (framförallt din mamma) lärde dig att vara för att vara en sån person som man tycker om... Ingen fel i det, du blir en bra, snäll kille... MEN du får inte ligga eller kyssa den snygga bruden du snackat med... utan istället blir du en "snäll och trevlig kille, en bra killkompis"

Så, min gissning är att du tar alldeles för få initiativ på den typen av fester. Våga vara sexuell och våga vara mer rakt på sak som du själv skriver.

Ärligt, om du kan vara en normalt social kalibrerad kille som vågar ta initiativ när du vill det och vågar vara sexuell med en tjej... det räcker för att du ska få ligga som en rockstjärna.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Dels att du har den inställningen kommer ju inte göra dig attraktivare.

Sen att det ställs in. Ja du. Kan vara många anledningar. Vanligast är att man som kille är för på. Men även typ en sådan sak som när hon är jätte taggad att ses och ber dig komma upp med förslag så svarar du "vi kan typ gå och ta en fika" så är attraktionen nog rätt död där med. Berätta om stället! berätta om hur kul ni ska ha som jag antagligen misstänker att ni kommer ha, för hon ska ju hänga just med dig!

Sen jag menar, du kör ju båge. Alla gillar äventyr! Bestäm att ni ska ut och åka båge och berätta hur jävla awesome det kommer bli!

Ja den anekdoten handlade ju inte riktigt om min inställning till förhållanden utan var ett svar på Plåtis inlägg. Men hon det handlade om är bara sån som person. Och ja jag har erbjudit henne att följa med på utflykter på hojen. Fixat så hon får låna kläder och alltihop men hon är bara dålig på att slutföra planer. Fick med mej en annan tjejkompis istället som jag hade en supertrevlig säsong med. Som vänner.


Du menar att tjejerna inte spelar något spel? Det gör de inte. Däremot kan det som sägs och det som känns hos en tjej inte alltid vara sammankopplat. Detta har iaf jag märkt och det är inte att någon menar illa. Utan många tjejer funkar så.



Nä och det är det sista du ska göra. Stå för vem du är och vad du tycker. Det + va positiv så vill garanterat fler folk umgås med dig.

Ja få folk att umgås med mej brukar sällan vara ett problem. Problemet är att vi bara umgås som vänner. Eller problem och problem egentligen. Jag har alltid plats för några till speciellt nu när jag flyttade och lämnade alla gamla flera mil bort.


Gissar att hon blev fysiskt off? du försökte styra ihop det men det sket sig bara och rann ut i sanden? Försökte du faktiskt någon gång att ta lite avstånd och påminna henne att hon behövde dig och att du hade ett eget liv?

Problemet var nog snarare att vi hade för mycket egna liv. Mina intressen var i princip hojåkning på sommaren. Snowboard på vinter och truppgymnastik året runt. Hon ville inte följa med på hojen, åkte varken skidor eller snowboard och ville inte lära sej, och ja gymnastik är det nog ingen som gillar om man inte hållt på med det hela livet :p Jag ångrar dock inget alls från det förhållandet


1. Det kommer du behöva. Det är bara att inse. Sen vad man ska lägga energin på är nog det svåra att lista ut, men när man gör det, som jag förstått det, så går det smidigare.

Ja jag vet att jag kommer behöva jobba med ett förhållande. Men jag vill inte behöva börja med att anpassa mej. Men ja en vacker dag är det väl jag som står där som ett fån och trånar ändå.

2. Någon nämnde något om en dörrmatta. Tyvärr sant. Självklart ska man vara där för varandra. Men inte ska du behöva göra allt för henne för att hon ska vilja vara med dig. Hon ska väll om något visa för dig att hon vill ha dig i sitt liv lika mycket?

Nej det har inget att göra med att jag vill göra mej oumbärlig på något sätt. Jag gillar bara att hjälpa till när jag kan. Jag gav ett fyllo 10 kr till en öl i fredags. Bara en sån sak.

3. Jo, det är en ansträngning som om det görs för mycket får dig att känna att det är en ok standard att ha mot tjejen du är med och hon kan köra runt med dig som hon vill.

Ja det verkar onekligen så. Men jag har aldrig känt att jag blivit utnyttjad pga det någon gång

4. Nej. Det är för att du tofflar med att göra det ena och det andra för tjejen. Om en killpolare skulle be dig att laga mat till han skulle du nog inte säga ja.

Faktum är att vi var 4 killkompisar hemma i Småland som brukade träffas och laga mat till varandra. Men det var mest för sällskapet och där bjöd vi ju igen hela tiden
EDIT: det jag pratar om är INTE någon man vart tillsammans med i antal år. Den saken är canivores grej :tungan

Och eftersom inlägget blev för kort så får jag väl tillägga att jag förmodligen får vara singel resten av livet eftersom jag är nästan lika bra som kompis så varför krångla till det :p
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top