Singeltråden

Nienna

Ny medlem
Gick med
5 Aug 2005
Ort
Eskilstuna
Hoj
Kawasaki gpx 600R , en gammal sate ;)
Ah få se nu... ämnet ha pojkvän eller ej ja...
Jag vill inte ligga runt. Inte min grej, har aldrig gjort kommer aldrig göra. ONS går alltså bort. Behov av sex har jag definitivt. Så hur löser man det då? Leka själv är trist. Handen på hjärtat så vill jag ju helst hitta den där någon som allt klaffar med, det mentala och det fysiska.

Pojkvänsmaterial... jaha, mentalt och fysiskt intressanta för varandra -ett måste. Trogen -ett måste. Tillit -ett måste. Ska stå ut med min starka självständiga sida och mina behov av att känna mig utvald, speciell och älskad. Jag kan vara lika skör som jag är stark. Jag har barn, som jag älskar och VILL vara med, rätt bra om han gillar dem... Jag vill inte skaffa fler ungar, så egna barn eller nöjd utan att ha egna blir en förutsättning. Acceptera och gärna gilla mina hundar. Ha en snygg balans mellan "djup" och klackarna i taket. Kunna puffa mig när jag tar stopp lika mycket som att ta ner mig när jag svävar iväg. Inte hänga upp hela sin tillvaro runt mig, man FÅR ha ett eget liv även i ett förhållande. Humor är en mycket trevlig sak.

Sen ska man då lyckas hitta ovanstående i hyfsat rätt ålder och i rätt del av landet. Sen är det ju rätt fint om jag lyckas matcha Hans önskemål... ;)

Mhm.. Bitter vill jag varken låta eller påstå att jag är, men Lycka till Linn... ungefär.. ;) :3freak
 

Carnivore

Skitsnack-MC
Gick med
17 Aug 2008
Ort
Stockholm
Hoj
CBR1000RA
Det här med förhållanden och uppförsbackar... börjar det i uppförsbacke så kommer det nog fortsätta vara uppförsbacke.
Ett förhållande skall ge den där känslan som Swish beskrev som hon vill ha om det skall va något igen, det skall pirra i magen och man skall fundera över var f-n den där människan hållt hus hela ens liv.
Sen efter ett tag när det stagnerat lite så kan det få bli lite uppförsbacke, man börjar helt enkelt finna sig i varandras sällskap och ja, man kommer irritera sig på saker... men då får man PRATA MED VARANDRA (inte med kompisar). :fakta

Jag och frugan har hängt ihop nu i 8år och jag är den första att erkänna att alla de åren har inte varit guld o gröna skogar... men vi har tagit oss igenom en hel del och det tack vare kommunikation, de ggr de varit riktigt illa ute så är det också kommunikationen som inte funnits där.
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag minns en gång när en av mina avlagda damer sade att "hennes mage pirrade av kärlek". Då kontrade jag med att hon nog bara var bajsnödig. ETT VARNINGENS FINGER FÖR DETTA!! Mången kärlekskrank kvinna blir rosenrasande som svultna rovdjur om man icke finner den rätta andakten för dylika spörsmål.

Mycket kan min ringa person anklagas för, men knappast för att vara romantisk i öfverkant. :)
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Klart du kan. Det är bara att fråga i affären. Det brukar jag göra och det brukar bli rätt. :)

Eh!? Vad fan handlar du i för butiker? 99 fall av 100 så kan jag mer än säljaren/butiksbiträdet, och det gäller oavsett ämnesområde.

Den där 100:ade gången är jag i en butik för att handla: 1. Sexleksaker (till henne) 2. Blommor (oavsett recipient) eller 3. Underkläder (till henne)

Gängse attityden är oftast: "Va? Jag jobbar bara här..." :huvet


Ah få se nu... ämnet ha pojkvän eller ej ja...
Jag vill inte ligga runt. Inte min grej, har aldrig gjort kommer aldrig göra. ONS går alltså bort. Behov av sex har jag definitivt. Så hur löser man det då? Leka själv är trist. Handen på hjärtat så vill jag ju helst hitta den där någon som allt klaffar med, det mentala och det fysiska.

Pojkvänsmaterial... jaha, mentalt och fysiskt intressanta för varandra -ett måste. Trogen -ett måste. Tillit -ett måste. Ska stå ut med min starka självständiga sida och mina behov av att känna mig utvald, speciell och älskad. Jag kan vara lika skör som jag är stark. Jag har barn, som jag älskar och VILL vara med, rätt bra om han gillar dem... Jag vill inte skaffa fler ungar, så egna barn eller nöjd utan att ha egna blir en förutsättning. Acceptera och gärna gilla mina hundar. Ha en snygg balans mellan "djup" och klackarna i taket. Kunna puffa mig när jag tar stopp lika mycket som att ta ner mig när jag svävar iväg. Inte hänga upp hela sin tillvaro runt mig, man FÅR ha ett eget liv även i ett förhållande. Humor är en mycket trevlig sak.

Sen ska man då lyckas hitta ovanstående i hyfsat rätt ålder och i rätt del av landet. Sen är det ju rätt fint om jag lyckas matcha Hans önskemål... ;)

Mhm.. Bitter vill jag varken låta eller påstå att jag är, men Lycka till Linn... ungefär.. ;) :3freak

You beat me to it. :glömdet
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Det här med förhållanden och uppförsbackar... börjar det i uppförsbacke så kommer det nog fortsätta vara uppförsbacke.
Ett förhållande skall ge den där känslan som Swish beskrev som hon vill ha om det skall va något igen, det skall pirra i magen och man skall fundera över var f-n den där människan hållt hus hela ens liv.
Sen efter ett tag när det stagnerat lite så kan det få bli lite uppförsbacke, man börjar helt enkelt finna sig i varandras sällskap och ja, man kommer irritera sig på saker... men då får man PRATA MED VARANDRA (inte med kompisar). :fakta

Jag och frugan har hängt ihop nu i 8år och jag är den första att erkänna att alla de åren har inte varit guld o gröna skogar... men vi har tagit oss igenom en hel del och det tack vare kommunikation, de ggr de varit riktigt illa ute så är det också kommunikationen som inte funnits där.

Du verkar ganska klok, du.
 

Slowroller

Skrämmer små barn
Gick med
9 Jun 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
Näe
Eh!? Vad fan handlar du i för butiker? 99 fall av 100 så kan jag mer än säljaren/butiksbiträdet, och det gäller oavsett ämnesområde.

Den där 100:ade gången är jag i en butik för att handla: 1. Sexleksaker (till henne) 2. Blommor (oavsett recipient) eller 3. Underkläder (till henne)
Den tyska jättekedjans personal är faktiskt förvånansvärt kompetenta här i stan. En polare till mig som är fotograf ställde lite avancerade frågor han redan kunde svaret på och fick klockrena svar tillbaks. Kompetensen hos den andra stora är dock inte lika hög. :gnissla
 

Shadow

"Bhyggde?!.. nää!..."
Gick med
7 Aug 2008
Ort
STHLM
Hoj
2007 Honda CBR600RR
En sån här "vän" har jag hemma i Jkpg. Hon hör av sej och säger att vi måste ses, vi bestämmer en tid som hon (i bästa fall) ställer in. Ibland får man ringa henne istället för man hört via andra vänner att hon är sjuk eller liknande gjort andra planer.
Jag sa till henne 1 månad innan jag flyttade att vill hon hitta på något får hon höra av sej. Jag hade ledigt från jobbet en vecka innan jag åkte så jag kunde när som helst dygnet runt hela veckan. Inte ett ord.

Så nu tänker jag inte ens försöka mer. Nu går min livsfilosofi in och tar över :glömdet




Jag håller med dej så jäkla mycket. Nu har jag inte haft många förhållanden men VARFÖR börja i uppförsbacke?

Jag är den jag är och jag förväntar mej att folk jag umgås med är sej själva också. Så funkar det inte nu måste ju någon ändra på sej och det kan man ju ge sej fan på att det aldrig blir bra.
Det är ju en annan sak om det börjar kanon men går utför efter ett tag.
Det var det som hände mej och mitt senaste ex. Det knakade rejält i fogarna kände vi båda två men när vi försökte prata om varför så hade ingen av oss ett bra svar.
Då var det ju lika bra att inse att vi under åren tillsammans helt enkelt växt isär och avslutade förhållandet.


Jag vill inte behöva anstränga mej för att få ett förhållande att fungera. Och missförstå mej inte, jag går gärna the extra mile för en partner. Fixar och donar, gör saker för min partner som jag vet att hon blir glad för trots att jag kanske inte alltid behöver det.
Men i mina ögon är det inte en ansträngning.
Jag beter mej dessutom likadant mot mina vänner utan motkrav. Kanske därför man hamnar i friendzonen gång efter annan nu när jag tänker efter :huvet

Frågor? Tankar? Kommentarer?


(så nu är jag klar. Skriver ju så sällan så jag får skriva mycket istället :p )

Får jag seriöst ge feedback?.. Och då menar jag tyvärr inte av den sockersöta det är inge fel på dig varianten. Självklart ska jag inte säga att du suger. Men det finns lite grejer jag ser i det du skriver som ringer lite varningsklockor hos mig. Skulle nästan vilja ta in Liquid_shadow också på detta. Han kan en del. Carnivore värkar också ha en del kött på bena när det kommer till stadigt förhållande så han kan ju kanske också säga sitt säkert.
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Jag vill inte behöva anstränga mej för att få ett förhållande att fungera. Och missförstå mej inte, jag går gärna the extra mile för en partner. Fixar och donar, gör saker för min partner som jag vet att hon blir glad för trots att jag kanske inte alltid behöver det.
Men i mina ögon är det inte en ansträngning.
Jag beter mej dessutom likadant mot mina vänner utan motkrav. Kanske därför man hamnar i friendzonen gång efter annan nu när jag tänker efter :huvet

Frågor? Tankar? Kommentarer?


(så nu är jag klar. Skriver ju så sällan så jag får skriva mycket istället :p )

Jag vet inte det där. I mitt fall går de flesta som jag kommer bra överens om rakt in i vänfacket. Mina ex (utom ett) är också egentligen friendzoned. Varför jag blev tillsammans med dem är en annan historia. Jag trivs med att kunna umgås kravlöst och bara ha roligt. Precis som du och jag gör. Det är ytterst sällan jag träffar någon som verkligen är på samma nivå som mig. Att jag sen är jävligt kräsen om det nu ska handla om en livskamrat är en helt annan femma. Som det tidigare diskuterats i tråden har jag och Swish nämnt listan med krav... :rolleyes: jag gick ju på nitlott nyligen och nu tror han att han har en chans på mig igen. Nä så fungerar jag inte.

Jag tycker du är en jättefin människa och jag råder dig till att fortsätta! :tummenupp
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Får jag seriöst ge feedback?.. Och då menar jag tyvärr inte av den sockersöta det är inge fel på dig varianten. Självklart ska jag inte säga att du suger. Men det finns lite grejer jag ser i det du skriver som ringer lite varningsklockor hos mig. Skulle nästan vilja ta in Liquid_shadow också på detta. Han kan en del. Carnivore värkar också ha en del kött på bena när det kommer till stadigt förhållande så han kan ju kanske också säga sitt säkert.

Jag är nyfiken på vilka varningsklockor du ser. Jag är uppenbarligen helt jävla handikappad när det gäller sånt här. Jag förstår mig VERKLIGEN inte på människor. :brinnerup
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Nu försvinner jag en stund.

Jag, glass och en film. Enda som fattas: Någon som kan sitta och klappa på mig lite. Känner för ögonblicket att allt kan ta o dra åt helvete.

PS. Ni får gärna skicka lite cyberkramar ;)
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Frågor? Tankar? Kommentarer?


(så nu är jag klar. Skriver ju så sällan så jag får skriva mycket istället :p )

Knäpp upp en knapp till på skjortan och släpp sargen!
Det är okej att vara omtänksam men att vara en dörrmatta vinner man inget på.


Nu är väl jag fel person att ge råd kanske :gnissla
 

Alleycat

Truty
Gick med
26 Dec 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Struthörning
Jag vill inte behöva anstränga mej för att få ett förhållande att fungera.

Hur tänker du där? Nog för att det ska gå enkelt i början, men förr eller senare kommer det uppstå hinder, problem och annat som man faktiskt måste lösa. Och det brukar kunna krävas en del ansträngning. Är det inget man är beredd att göra så lär man aldrig få ett förhållande att fungera i längden.
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Får jag seriöst ge feedback?.. Och då menar jag tyvärr inte av den sockersöta det är inge fel på dig varianten. Självklart ska jag inte säga att du suger. Men det finns lite grejer jag ser i det du skriver som ringer lite varningsklockor hos mig. Skulle nästan vilja ta in Liquid_shadow också på detta. Han kan en del. Carnivore värkar också ha en del kött på bena när det kommer till stadigt förhållande så han kan ju kanske också säga sitt säkert.

Ja feedbacka allt du orkar men jag tror det blir svårt att ändra min åsikt. Men försöka går ju.
Om inte annat kanske jag kan förklara närmare vad jag menar :)


Jag vet inte det där. I mitt fall går de flesta som jag kommer bra överens om rakt in i vänfacket. Mina ex (utom ett) är också egentligen friendzoned. Varför jag blev tillsammans med dem är en annan historia. Jag trivs med att kunna umgås kravlöst och bara ha roligt. Precis som du och jag gör. Det är ytterst sällan jag träffar någon som verkligen är på samma nivå som mig. Att jag sen är jävligt kräsen om det nu ska handla om en livskamrat är en helt annan femma. Som det tidigare diskuterats i tråden har jag och Swish nämnt listan med krav... :rolleyes: jag gick ju på nitlott nyligen och nu tror han att han har en chans på mig igen. Nä så fungerar jag inte.

Jag tycker du är en jättefin människa och jag råder dig till att fortsätta! :tummenupp

Jo men det kan ju vara lite utav ett problem. Om man går raka vägen in i vänfacket hur tar man sej då ur det om man nu skulle vilja? (alltså inte ut ur vänskapen utan vidare förbi)
Jag har mängder med tjejkompisar så jag har kanske blivit lite för bra på att bara vara vänner helt enkelt.

Men tack ska du ha Plåtis. Du är toppen du också :)
 

Ricken

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Hemma
Hoj
RC8/Husaberg 450/Varg SM/Navstyrd supermono
Nu försvinner jag en stund.

Jag, glass och en film. Enda som fattas: Någon som kan sitta och klappa på mig lite. Känner för ögonblicket att allt kan ta o dra åt helvete.

PS. Ni får gärna skicka lite cyberkramar ;)

:ligga?
 

Money

Pink Ladie member #1
Gick med
30 Aug 2006
Ort
Malmö
Hoj
Yamaha R6 2006,Honda CBR600rr -03 banhoj, Yamaha R6, -05 *stulen*, Gasgas ec 250 -02 *såld*
Wow, från världens flamstråd till dödsseriös på två röda. Jaja, allt är som vanligt med andra ord så jag kan försvinna igen. :tummenupp
 

BeyondEvil

*****ninja
Gick med
9 May 2012
Ort
Hooden
Hoj
Vita faran!
Nu försvinner jag en stund.

Jag, glass och en film. Enda som fattas: Någon som kan sitta och klappa på mig lite. Känner för ögonblicket att allt kan ta o dra åt helvete.

PS. Ni får gärna skicka lite cyberkramar ;)

:krama

Wow, från världens flamstråd till dödsseriös på två röda. Jaja, allt är som vanligt med andra ord så jag kan försvinna igen. :tummenupp

MONEY!!! I missed you!!! :tuttar

Snäll rädda oss (mig!) ur all denna seriositet! :7peta
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Fan vad alla spammar i den här tråden. Går inte hålla reda på längre.
Jag har lagt bild både här och i Bilder på medlemmar tråden...måste man ha bild i profilen oxå. Höga krav du har. ;)
Ingen orkar leta igenom någons alla inlägg för att eventuellt hitta en bild...

Profilen kan vemsomhelst som är lite nyfiken klicka på direkt. Smart va?!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top