Sexbrottslingar hängs ut.

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Last edited:

chrilla

Ny medlem
Gick med
15 Dec 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Röd Firestorm -98, Santa Cruz Chameleon "tramp-bike"
Jag tycker det är fel. Inte för att de får ett helvete pga sina brott, utan för att bestraffningen sker utanför rättssystemet. I praktiken överlämnar man åt allmänheten att fullfölja en av rättsystemet ofullständig bestraffning.

Detta maskerar man genom att kalla det för samhällsskyddande. Jag tror det räcker med att tvinga sexförbrytarna att bära elektronisk fotboja även efter avtjänat fängelsestraff, samt att i samband med detta förbjuda dem från vissa zoner.

Iofs vet jag inte hur de straffade drabbas av övriga medborgares avsky efter ett sådant synliggörande.
 
Last edited:

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2862009 Jag tycker det är fel. Inte för att de får ett helvete pga sina brott, utan för att bestraffningen sker utanför rättssystemet. I praktiken överlämnar man åt allmänheten att fullfölja en av rättsystemet ofullständig bestraffning.

Detta maskerar man genom att kalla det för samhällsskyddande. Jag tror det räcker med att tvinga sexförbrytarna att bära elektronisk fotboja även efter avtjänat fängelsestraff, samt att i samband med detta förbjuda dem från vissa zoner.

Iofs vet jag inte hur de straffade drabbas av övriga medborgares avsky efter ett sådant synliggörande.
Jag kan iofs hålla med dig lite dä, då jag inte tycker att dessa skall ut över huvud taget. De ska absolut inte få chansen igen.
 

IronMike

Guest
Tycker det är bra. Eftersom dom knappast kan botas, brukar ju återfalla i sin kategori av brott, och varför det skulle vara fel - att för utomstående enklare skydda sig mot svinen...
 

SirWankalot

If you can eat it, you can
Gick med
7 Jun 2006
Ort
Malmö
Hoj
Ducati S2R1000
Galenskaper.

Alla som är för detta kan ju invänta sin egen dotters sweet sixteen när hon inte får en ponny och anmäler dig för övergrepp.

Trevlig stämpel att få resten av livet sen. (för att inte nämna alla vårdnadstvister där modern anmäler, där finns skrämmande vittnesmål att hämta. "min fru slog mig. - Hade du inte provocerat henne?" osv)

Händer inte? Bara läsa beviljade resningsansökningar och frikännanden. Eller av hovrätten ändrade domar.
 

Kuritas

Mansplaining MC
Gick med
19 Apr 2005
Ort
Lomma, född i Sthlm
Hoj
Kawasaki VN1600 2003
Om "samhället" fortfarande anser att de är potentiella gärningsmän, varför släpps de ut? Om man kan konstatera någon sorts patologi i deras sexuella beteende är det väl bättre att hålla kvar dem i fängelse/vårdanstalt tills de bedöms säkra.

Systemet som vissa delstater i USA tillämpar bygger ju på att ett straff appliceras efter att det av domstol utdömda straffet är avtjänat, och det känns inte rätt.

Har inte sett "The Woodsman". Men Bacon är alltid bra, så man kanske skall spana in den.

Tycker det är bra. Eftersom dom knappast kan botas, brukar ju återfalla i sin kategori av brott, och varför det skulle vara fel - att för utomstående enklare skydda sig mot svinen...

En del lagstiftare i Sverige skulle kunna använda exakt samma beskrivning av kroniska fortkörare...
 
Last edited:

Martein

därför att älg
Gick med
5 Jun 2006
Ort
home is whare i duschrunkar
Hoj
gixxah sevenfifteh
om man nu ska envisas med att låta dom leva så kan man väll iaf skära av tasken på dom,.. armarna, ena benet och underkäken, då får dom ju forstätta leva medans dom inte kan skada några fler.. alla vinner!
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Snart får fartsyndare inbyggd GPS i lungan som inte går att ta ut. Vid hastighetsbrott stängs lungorna av och personen dör.

Snart tar tuffa Sverige efter. Vänta bara, snart lägger tidningarna ut spionbilder på Reinfeldt när han är ute och snackar politik med Lewinsky.

Bomba hela världen
 

Kia

Guest
Oj oj oj.... det är ju såna här trådar som har en förmåga att spåra ur någonstans på vägen för att till slut stängas....

Så jag får väl snabbt lägga in ett inlägg medans den finns kvar.

Är man 100% säker på att människan är skyldig och det dessutom finns en risk att han gör om det ska det här absolut tillämpas. Som förälder vill jag absolut veta vad det är för människor som bor på min gata innan jag släpper ut mina barn för att leka.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
[IRONI]

det här sammanbringer ju världen lite mer, alltid skönt att se!

ja menar, i muslimska länder så måste en kvinna som blivit våldtagen ha minst två vittnen, annars stenas hon till döds (av byn/samhället, inte en enskild ond människa, utan "normala" människor där nere)
och nu i usa så ska man "psykologiskt stena" en människa i resten av sitt liv när straffet redan delats ut... härligt!...
alltid trevligt att se när den vanliga människan får utöva rättsystemets makt utan kontroll/överseende... (och dessutom mycket säkerligen inte åka dit om man går över gränsen, vilket lär ske)

[/IRONI]

som i en Elvis-seriestrip jag läste för någon dag sedan, när han utövar sin makt på sin katt bara för att han kan... för sån är människa, och dessa individen som alltid kommer placeras "under andra" automatiskt lär inte få det lätt... inte långt ifrån hitlers översittande av judar känns det som.
 

Chris Ash

Kapten Gars
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Helsingborg
Hoj
En gammal en
Låter som en fantastisk grej, varför inte utsträcka det till alla som dömts för ett brott? När vi ändå är igång folk med politiskt obekväma åsikter, misstänkta terrorister samt givetvis, muslimer, de är ändå potentiella terrorister hela högen.

Det är inte utan oro man ser på hur den demokratiska fria världen utvecklas.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM


Är man 100% säker på att människan är skyldig och det dessutom finns en risk att han gör om det ska det här absolut tillämpas.

Vänta nu, menar du att vid 100% säkerhet kan man döma människor till ett visst straff men vid bara 80-99% säkerhet till något annat?

Personligen tycker jag inte man koppla påföljden till graden av övertygelse domstolen har. Antingen är man skyldig eller inte.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top