Seriösa tråden ang ny hoj 1000cc 2008....?

TurboJugend

Ny medlem
Gick med
21 Dec 2003
Ort
-
Hoj
-
R1an tycker jag e nice.. Men så vanlig, iofs mkt bra hoj. Beroende på ekonomi, hur det ser ut till våren - om det inte blir en ducce, så skulle jag nog köpa en R1 07/08 eller K7a.

Ja, den är vanlig. Men det är ju de andra japsarna också. Skulle kunna tänka mig en zx10r eller K8:a, fast jag gillar inte utseendet på nån av dem, särskilt inte K8:an. Ducati har jag aldrig gillat + att de är för dyra, men vill man och har råd så är det bara köra.
 

IronMike

Guest
Ducati har jag aldrig gillat + att de är för dyra

Håller med...aldrig gillat - förrän jag testa deras nya cyklar :tummenupp prislappen är mindre kul.

Känslan är mkt speciell. Men det är väl inte förrän nu senaste tiden som ducati varit offensiva, och lanserat cyklar som står sig mot japsarna prestandamässigt. Sen framgångarna i gp..

Är man entusiast, why not? Hur många lägger inte flera hundra tusen på en sommarbil, kontra körglädje tycker jag 1098an är prisvärd.
 

GAMMA

Trasig
Gick med
24 Mar 2003
Ort
Mälardalen
Hoj
Promenadhoj, forthoj, smutshoj.
Valde R1:an......
Körställningen avgjorde för min del, men tycker att Bladen och 1098:an är snyggare.
 
Last edited:

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Ort
Markitta
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Vill du ha en hojj som tuffar på och är tråkig å alldaglig köp en Honda, vill du ha nått vilt, farligt, spännande, testa Sugin eller kawan!

Söker man nåt farligt och spännande så borde man ju rikta in sig på en 70-80tals hoj med gummiram och kassa bromsar och sen överladda rejält... Visst! spännande och farlig upplevelse men då återstår ju frågan om man inte väljer en bra hoj istället...:va
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Hade jag köpt nu hade jag köpt en ZX10R, utseendet är väl sådär original, men man bara ett par extra pottor gör så jävla mycket. Sedan motorn, den ser för jävla bra ut på onboardfilmerna man sett iaf, om den sedan är lika vild som 04 får väl man bara hoppas på.
 

BikerMike

Medlem
Gick med
20 Sep 2005
Ort
Köping
Hoj
Ducati 996R -01 no.0022
Säg i Kör..

amullo är TASKI!
c34dc1e0e9vo9.jpg

Den svarta S´en på Ducatis hemsida är ännu snyggare:yoparty
mvh Micke
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Jag har väldigt svårt för strålkastarna på nya kawan. Dom sticker ju ut som två insektsögon.

RC8 tycker jag du borde överväga som ett seriöst alternativ. 159 tusen ligger den på, och satan va snygg den är!

1098s vore ju drömhojen men priset....
 

FRiLLA

Kalas
Gick med
11 Oct 2004
Ort
Östergötland
Hoj
Zx6R/Bana . 2009.
Törs inte köpa nya svarta 1098 S . Kör ju alltid i =( . Eller finns det krashkåpor till den redan ??
 

Kneedrag

Guest
Helt ärligt användningsområderna har blivit sämre på dagens 08 1000cc hojar. Det har nästan blivit absurt för mycket "racing" över dem .

Om man ska köpa en ny hoj för de pengar (100 000 minst man betalar) så måste allting stämma.
Då är det bra att ställa sig själv de här frågorna.

Vad man bör titta på och vad personligen prioriterar man högst (som är olika för alla)

Vad ska hojen användas till mest av tiden?
Mycket bankörning/aktiv körning 80% av tiden.
eller pendling till och från jobbet.
Kör man Till/från jobbet mycket när det är mörkt kan det vara skönt att ha bra lampor med bra ljusbild på hojen. (villken 08 hoj har det om man jämför med tidiga modeller av zx9r , R1 runt 01 )
Inköpspris
Försäkring
Ekonomi: Bränsle/service/reservdelar
Är hojen skön att åka långt på?
Är det lätt att hitta reservdelar?
 
Last edited:

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Helt ärligt användningsområderna har blivit sämre på dagens 08 1000cc hojar. Det har nästan blivit absurt för mycket "racing" över dem .

Om man ska köpa en ny hoj för de pengar (100 000 minst man betalar) så måste allting stämma.
Då är det bra att ställa sig själv de här frågorna.

Vad man bör titta på och vad personligen prioriterar man högst (som är olika för alla)

Vad ska hojen användas till mest av tiden? Mycket bankörning/aktiv körning 80% av tiden.
eller pendling till och från jobbet.
Kör man från/till jobbet mycket när det är mörkt kan det vara skönt att ha bra lampor med bra ljusbild på hojen. (villken 08 hoj har det om man jämför med tidiga modeller zx9r 01 R1 tidig modell )
Inköpspris
Försäkring
Ekonomi: Bränsle/service/reservdelar
Är hojen skön att åka långt på?
Är det lätt att hitta reservdelar?

Ääääh!!!
De märks du e tant :D
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Helt ärligt användningsområderna har blivit sämre på dagens 08 1000cc hojar. Det har nästan blivit absurt för mycket "racing" över dem .

Om man ska köpa en ny hoj för de pengar (100 000 minst man betalar) så måste allting stämma.
Då är det bra att ställa sig själv de här frågorna.

Vad man bör titta på och vad personligen prioriterar man högst (som är olika för alla)

Vad ska hojen användas till mest av tiden? Mycket bankörning/aktiv körning 80% av tiden.
eller pendling till och från jobbet.
Kör man från/till jobbet mycket när det är mörkt kan det vara skönt att ha bra lampor med bra ljusbild på hojen. (villken 08 hoj har det om man jämför med tidiga modeller zx9r 01 R1 tidig modell )
Inköpspris
Försäkring
Ekonomi: Bränsle/service/reservdelar
Är hojen skön att åka långt på?
Är det lätt att hitta reservdelar?

Om man kör till och från jobbet med hojjen skall man ha högst tänkbara effekt, annars kommer man för sent. :fakta
 

soulrider

Fast Bike, or no Bike at all
Gick med
30 Nov 2006
Ort
På banan
Hoj
Yamaha R6 -07, R1 -08 lava red edition is mine
jag fundera mellan r1 o k7 men så bestämde jag mig för r1
 

IronMike

Guest
jag fundera mellan r1 o k7 men så bestämde jag mig för r1

Själv sneglar jag på alternativ... Det blir mer och mer mv agusta, ducati å aprilia på blocket. japsare i all ära, för man vet vad man får - men det är härlig känsla att susa fram på ngt som inte alla andra har.

http://www.blocket.se/li?q=mv+agusta&ca=11_s&c=6&w=3&ps=&pe=&vt=5&aws=&awe=

:)

som ngn sa, eller av mig översatt: det börjar bli så mkt pulver att man inte kan utnyttja dom max på gatan, så spela roll om man har 166 hk eller 180, eller 200 med trycksatt burk. så, varför inte en mv agusta för 159 när en ny R1 kostar 139, eller från 139 är det inte stort kliv till 170 för en 1098 (iofs snikmodellen) men ändå.... Billiga slantar för en mer exlusiv känsla. Och att döma av div tester, får man inte direkt en sämre hoj för mer slantar....om man går för italienskt.

fast jag e lite småsugen på en repsol 1000rr, av rena färgsättnings-skäl, tycker den är porrig & ljudet är nice med rätt pipor. egentligen skulle man ha fler hojjar än en :p
 
Nyheter
Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Top