Josef
Blicken framför allt!
- Gick med
- 20 Dec 2003
- Ort
- Stockholm
- Hoj
- Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Hmmm, om man lyssnar på några av SMC's instruktörer så var det ju spontant inte värt att köra ccs...
*Det fannns snabbare instruktörer inom SMC på de svenska banerna. Så deras egna talanger var inte nämnvärt bättre.
*SMC har härmat flertalet delar i sina kurser från ccs så det kändes lite kaka på kaka.
*Det är lite för dyrt och 2 dagar utan ccs är mer värt än 1 med.
*Men visst en upplevelse är det... så ser man inte direkt bang for the buck så...
Jag som jobbat som instruktör för båda organisationerna anser att CSS håller en betydligt högre och jämnare nivå än SMC både på instruktörer och arrangemang. Båda organisationerna har sina svackor och det finns SMC-instruktörer som är både snabbare och duktigare instruktörer än de sämsta från CSS.
Upplägget är inte samma men det baseras på samma teorier om hur man bäst framför en hoj så visst känner man igen sig.
Prisvärdhet är svårt att uttala sig om, har man mycket pengar och lite tid så är det värt att satsa på "dyra" kurser medan om man har svårt att skrapa ihop till fem bandagar per år kanske ska köra med SMC.
Är man riktigt tät eller snabb och vill utvecklas i optimal takt så hittar man en av CSS absolut bästa killar och köper personlig coachning när/hur man vill. Min heldags privatsession med Johnny Haynes på Kinnekulle gav mig mer körmässigt än jag trodde något kursprogram någonsin skulle kunna göra.