Serbien-Kroatien-Albanien ??

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vi kommer med storsta sannolikhet att rulla genom Albanien.

Just nu befinner vi oss i Nürnberg, Tyskland. Hittills har vi avverkat Estland-Lettland-Litauen-Polen och Tjeckien (Prag). Resan gar vidare fran Tyskland nedat Osterrike, Italien, Slovenien, Kroatien, BZH, Montenegro, Albanien, Serbien, Makedonien, Grekland, Turkiet (Istanbul).

Darifran kor vi hemat igen langs svartahavskusten (Bulgarien, Rumanien/Transsylvanien, Ungern, Slovakien, Polen-Stockholm)

Totalt ar vi ute i 30 dagar och om vi raknat ratt kommer vi hunnit besoka 20 lander pa vagen. :yoparty

Imorrn bar det av till Garmisch-Partenkirschen och BMW Bikermeet!

Vi ar fixat ihop en blogg som vi forsoker uppdatera regelbundet dar man kan lasa om var resa om man ar intresserad:

www.toureasting.blogspot.com

Skriv garna nagra rader nar ni anda ar dar!

(lite ont om bilder dar an sa lange, men jag jobbar pa saken!)

Då kan jag väl fråga dig som är serb hur du kan prata rent av riktig SKIT?? Eller rent av att du är just en serb som inte tycker om albaner??

Åk genom Albanien Starstriker för det kommer inte hända dig ett skit, vare sig du är en turist eller nåt annat!!

Då kan jag berätta detta:

Vi brukar åka bil ner till Albanien men också till Kosova och till Kosova så har vi ibland tagit vägen ner genom Serbien...tro fan då att man ska betala "böter" för inget, eller att polisen får för sig att stanna en och prata massa skit i 30-40 min bara för att...!! Men det kanske har med saken att göra att man är alban..."kanske" :rolleyes:


Jag kan garantera dig att du inte kommer råka ut för nåt skit annat än just trafiken, rätt högt tempo där nere så var försiktig.
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Aıght!

Nu har vı klarat av Kroatıen, Serbıen, Montenegro, Bosnıen, Albanıen och Kosovo mfl. Vansınnıga vagar ı Albanıen och Kosovo. Snacka om kurvor. Garna lıte grus och dıesel ı dom ocksa!

Nu har vı anlant tıll Istanbul och fatt ı oss en rejal maltıd. Hojen ar pa ompysslıng pa BMW har ı stan sa alla ar glada. Lang dag, sa laggdax nu....
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Fan missade dig!!

Har inte varit inloggad pa flera manader o upptacker nu att man har haft en SH kollega pa besok har nere. Det var inte dig jag sag i pa hoj i Lezhe for nagra veckor sen?

Hoppas allt gick bra. Den har infon kommer lite sent men for andras vetskap: Albanien har ca 50% mer olyckor and ovriga BALKAN. Bilforarna ar oberakneliga och det galler att kora defensivt som fan. Jag har fortfarande inte vagat kora hoj har. Annars ar nog risken att bli bestulen och stoppad av polisen som vill ha mutor storre i de ovriga landerna.
Annars are det bara att Tuta, Tuta, tuta o kora. :tummenupp

simma lugnt
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Allt gick bra. TYckte inte de körde värre i ALbanien än på andra ställen runt i Europa. Inte så många bilar heller, inte uppe i bergen iaf.

Vi körde Shkodër-Prizren. Jisses vilken väg. Tog en hel evighet. Fantastiska berg, men kvaliteten på väg var väl lite sisådär :)

Coolt land. Många bunkrar och åsnekärror! Albanien är fö garanterat det mest mercedestäta landet i värlen tror jag. Har aldrig sett så många MB rulla på vägarna. Varannan bil var tamejtusan en MB! Utan MB är man ingen alls verkar det som. Haha

Har inte varit inloggad pa flera manader o upptacker nu att man har haft en SH kollega pa besok har nere. Det var inte dig jag sag i pa hoj i Lezhe for nagra veckor sen?

Hoppas allt gick bra. Den har infon kommer lite sent men for andras vetskap: Albanien har ca 50% mer olyckor and ovriga BALKAN. Bilforarna ar oberakneliga och det galler att kora defensivt som fan. Jag har fortfarande inte vagat kora hoj har. Annars ar nog risken att bli bestulen och stoppad av polisen som vill ha mutor storre i de ovriga landerna.
Annars are det bara att Tuta, Tuta, tuta o kora. :tummenupp

simma lugnt
 

Kajan

återvandrad
Gick med
22 Jun 2005
Ort
Landet
Hoj
BMW 1100 GS / Suzuki 750 gs -77
Ha ha, Ja javlar! Det ar hit alla gamla 200-diesel mercor kommer for att do!

Det ar battre pa bergsvagarna, formodligen for att de ar sa daliga att folk inte kan kora sa fort.

Hur som helst, Det ar javligt vackert uppe i norr. Ar alltid kul nar man ska upp dit.

Hor av dig om du skulle komma ner denna vag igen! :tummenupp

Allt gick bra. TYckte inte de körde värre i ALbanien än på andra ställen runt i Europa. Inte så många bilar heller, inte uppe i bergen iaf.

Vi körde Shkodër-Prizren. Jisses vilken väg. Tog en hel evighet. Fantastiska berg, men kvaliteten på väg var väl lite sisådär :)

Coolt land. Många bunkrar och åsnekärror! Albanien är fö garanterat det mest mercedestäta landet i värlen tror jag. Har aldrig sett så många MB rulla på vägarna. Varannan bil var tamejtusan en MB! Utan MB är man ingen alls verkar det som. Haha
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top