Senaste om trafikförsäkringsskatten

X-up

-
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Hemma
Hoj
2-Hjulig
Känns som vi är ute i elfte timmen. Men vi kan inte låta detta hända utan en massiv protest. Ska vi tyst bara acceptera denna höjning & rycka på axlarna precis som vi för det mesta brukar göra då skatter höjs?

SMC för vår talan, stöd den kampen genom att bli medlem.
Få så många som möjligt att ansluta till närmsta plats för SMC´s protestmöte den 28 april.
Skriv på SMC´s protestlista om du inte redan gjort det.

http://www.svmc.se/templates/CampaignStartPage.aspx?id=1476

Nu vill det till att vi kämpar om vi vill kunna fortsätta åka hoj!
 

Rickard_372

Ny medlem
Gick med
11 Dec 2006
Ort
Genarp
Hoj
Honda VTR 1000 firestorm
Försäkring!!

varför betala för ngt som inte hänt ?
jag har inte krockat på 7 år inte heller varit ngn belastning varför skall jag drabbas innan jag ens krockat.
Höj självriskerna istället för premierna, jag kör lugnt trots det skulle jag aldrig köra en HD för då lägger jag hellre av. Jag gillar typen sporthoj att det är 180 hk innebär ju inte att den är farligare än en HD beroende på hur man kör.
Ni som försvarar premierna och allt här i Sverige är ju så jävla blåögda, visst jag betalar och skiter i om det kostar 2000 kr till i månaden men jag är emot och jag tycker det är en skam med dessa kostnader!

Farligt... för vem är jag farlig ? jo mig själv och kanske ngn annan trafikant tycker det finns fler farligare idioter på vägarna isåfall som

Lastbilschaufförer, taxiförare, pensionärer... varför skall inte de betala 5000 kr i månaden de utgör ju en större fara inte bara för sig själv utan för alla andra som färdas på vägarna också, hur ofta läser man inte om lastbilar som kör av vägarna osv den mejjar ju ner allt i sin väg

Sverige är ett sjukt land när det gäller skatter o skit, men ännu värre är ju det att det lever sjuka människor i samhället som tycker detta är bra och det är det sjukaste :tummenupp


Gott att höra, kunde inte sagt det bättre själv!!
 

R.Lehtipalo

Gasar tills det hasar..
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Luleå
Hoj
Cannondale med dubbla överliggande trampor, mina 8-hjulingar och en Gixxer 1000 -04
Kunde inte sagt det bättre själv... Jag gör inte mkt annat än kör hoj,snöskoter och styrketränar och jobbar å betalar skatt... Men jag får likförbannat betala för slalom och snowboardåkare som bryter benen osv... Men det gör jag gladeligen för då kan jag börja åka snowboard om jag skulle vilja... å det utan att behöva betala nån särskild försäkring för det...

Frihet skulle jag kunna kalla det på ett sätt...

En dåres försvarstal? Hur liten hjärnkapacitet behöver man igentligen för att dra paralleller mellan idrottande och att med berått mod förgifta sig själv med en cigg i mungipan. Ta nu och nyktra till och känn doften av morgonkaffet!

Det samhället förlorar i ett benbrott tjänas igen av en generellt bättre allmänhälsa och mindre sjukfrånvaro. Däremot Cigaretter, en ren förlustaffär för samhället även om man räknar bort den höga tobaksskatten. Träffad? :rolleyes:

R.
 
Last edited:

R1 racer

Stick i ögat!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Pannkakslandskapet
Hoj
En fet en!
Jätte fantastiskt med alla j-vla skatter och försäkringar.
Jag tycker att vi demonstrera NUUUUUUUUUUU.
Vad betyder det sista du skrev.

Tackar så mycket (betyder det på polska)

Håller med,vi skattas till döds och nu ska vi snart försäkras till döds :(

Är medlem i SMC,hoppas vi medlemsantalet i SMC kan påverka med nåt positivt.
 
Last edited:

Gummianka

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2005
Ort
Helsingborg
Hoj
Kawasaki z750
Tackar så mycket (betyder det på polska)

Håller med,vi skattas till döds och nu ska vi snart försäkras till döds :(

Är medlem i SMC,hoppas vi medlemsantalet i SMC kan påverka med nåt positivt.

Ja jag hoppas också det men vi kan nog inte räkna med att det blir mer än någon hundralapp i månaden!!!

rozumieć ?
 

Dafe

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Feb 2007
Ort
Kungsängen
Hoj
KTM 690 Duke -10
Va fan ska vi som äger fordon få betala en extra skatt för. De är ju inte bara vi som tar risker! Var enda kotte sitter ju i en bil då och då eller bakpå en hoj. De skadas ju lika väl! Så vi som är snälla och skjutsar våra medmänniskor skall även betala för det.
 
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top