Sebring vs Akra (slipon)

Rebell80

Ny medlem
Gick med
6 May 2005
Ort
Olofström
Hoj
KTM 660 SMC -04
Någon som har erfarenhet av dom olika märkena? Effekt/finish.
Ska till att skaffa till min 660 -06 Akran e klart dyrare, men e dom mycket bättre?:va



Jag skulle fixa ett akra om jag var du. Jag har ett sebring och är inte nöjd med varken ljudet eller effekten. Jag funderar på att köpa ett akra helsystem till min,,,, borde bli lite skönare ljud i alla fall :yoparty
 

Johan31

Medlem
Gick med
25 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki RGV 250 VJ23, Honda RC45, Suzuki GSX-R 750, Suzuki GSX-R 50, Kawasaki Ninja 400, Suzuki RMZ 450
Någon som har erfarenhet av dom olika märkena? Effekt/finish.
Ska till att skaffa till min 660 -06 Akran e klart dyrare, men e dom mycket bättre?:va

Jag har Acrapovic slipon på min 05:a(bestyckat&öppnad luftburk)..är nöjd med det.Tror inte skillnaden är så stor faktiskt..Sebring är ju inga dåliga grejor.
 

Lokatobbe

Sponsra? Ja tack, alla bidrag uppskattas
Gick med
23 Oct 2004
Ort
Norrköping
Hoj
Surgixxer+Race 6"a-09
Jag har Sebering på min Gixxer och är väldigt nöj med det.
 

Bengt Allevad

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2006
Ort
Trångsund
Hoj
BMW R1100S
Någon som har erfarenhet av dom olika märkena? Effekt/finish.
..................


Vad jag troe mig förstått av slip-on burkar så det som skiljer dem mest är finish, vikt, utseende. Jag vill tro att den enda anpassning som gjort mot ett visst hojmärke är fästen, rördimension och där så behövs längden. Det är en absortionsdämpare och inget mer.

Om du inte skaffar helsystem, skall du nog snarast söka det slip-on, som minskar effekten minst.
 
Last edited:

Rasorblade

Ny medlem
Gick med
3 May 2003
Ort
Skitidedu
Hoj
KTM 790 Duke
Vad jag troe mig förstått av slip-on burkar så det som skiljer dem mest är finish, vikt, utseende. Jag vill tro att den enda anpassning som gjort mot ett visst hojmärke är fästen, rördimension och där så behövs längden. Det är en absortionsdämpare och inget mer.

Om du inte skaffar helsystem, skall du nog snarast söka det slip-on, som minskar effekten minst.

vaddå minskar effekten???:va

Bike testade slipon med en GSXR-1000 för ngt år sedan och alla ökade effekten, även innan korrekt inställning
 

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
vaddå minskar effekten???:va

Bike testade slipon med en GSXR-1000 för ngt år sedan och alla ökade effekten, även innan korrekt inställning


:va mm lät lite underligt tycker jag med. Borde väll ge flera hk, och inte mindre:va eller?
Det lutar nog åt sebring för min del ändå, mäst pgua priset, då Akra går på nästan 9000:- Och Sebring titan för 6000:-
Får bli så, då ekonomin får bestämma:tungan
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
Nu är det bara en gissning: Man vinner inte så mkt Hk på att byta slip-on utan man flyttar registret istället så det upplevs som att den är piggare!
 

Bananolja

Ny medlem
Gick med
26 Jan 2007
Ort
Göteborg
Hoj
YZ 125-07, CR250-96, CR125-96
kolla in leovince. fick mitt helsystem på posten igår.verkar va mkt bra kvalite och bra pris. 4500 för hela systemet inkl frakt från tyskland (obs, en burk).
 

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
På min 625:a gjorde slipon och lite öppnad luftburk 4,5hk och 2 Nm.Man får några hundra varv extra på topp innan den kroknar jämfört med original också utan att tappa något på lågvarv.Nyare med dubbelrör borde väl gå lite bättre redan original så att skillnaden blir(ännu)mindre?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top