Se över era försäkringar!

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Efter 10 minuters samtal så har jag minskat mina försäkringskostnader med 3000kr/år! (Bil+hem)

Tack Vesta!
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Just fått nytt jobb hos dom eller?

Eller är du bara trevlig och vill hjälpa andra?!? sjukt beteeende.

=)
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Just fått nytt jobb hos dom eller?

Eller är du bara trevlig och vill hjälpa andra?!? sjukt beteeende.

=)
Hehe, jag har inget med dem att göra förutom att jag är ny och nöjd kund.

Inget annat bolag var ens i närheten. Dessutom är de ganska nya och okända.

Man bör ju tillägga att för er som har dyrare försäkringar kanske ännu mer pengar finns att tjäna, jag sänkte mina försäkringskostnader med 47% (betalade förut 556kr per månad för bil+hem, nu betalar jag 297kr för samma skydd, med samma tillval)
 

Mr.Q

Ny medlem
Gick med
5 Jun 2008
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki RMZ 450
Sen handlar ju inte bara försäkringen om hur billig den är som många verkar tro.

Det viktigaste är väl hur mycket du får ut, hur hjälpsamma dom är vid en eventuell skada. Finns dom lokalt på din ort. Har dom kunniga skadereglerare osv.

Finns allt för många låtsas bolag som har ett litet kontor i någon förort, men när det väl händer en skada så får man inte många spänn.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Sen handlar ju inte bara försäkringen om hur billig den är som många verkar tro.

Det viktigaste är väl hur mycket du får ut, hur hjälpsamma dom är vid en eventuell skada. Finns dom lokalt på din ort. Har dom kunniga skadereglerare osv.

Finns allt för många låtsas bolag som har ett litet kontor i någon förort, men när det väl händer en skada så får man inte många spänn.

Precis min tanke. Har idag allt hos Länsförsäkringar, TH skulle bli 200:- billigare per månad men å andra sidan har täcker LF för 400k extra på hemförsäkringen vid samma sorts försäkring.
Ska dock göra ett nytt paket snart med nya sjukförsäkringar etc, bara maila runt en offert och ta det som blir billigast.
Men det är aldrig fel att se över försäkringarna trots det, många kronor finns att spara i flera fall antar jag.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Sen handlar ju inte bara försäkringen om hur billig den är som många verkar tro.

Det viktigaste är väl hur mycket du får ut, hur hjälpsamma dom är vid en eventuell skada. Finns dom lokalt på din ort. Har dom kunniga skadereglerare osv.

Finns allt för många låtsas bolag som har ett litet kontor i någon förort, men när det väl händer en skada så får man inte många spänn.
Vesta är Nordeas försäkringsbolag, så de är inte särskilt små eller okunniga (tror och hoppas jag).

Självklart får man jämföra andra saker också, men att skillnaden skulle motivera att betala dubbelt så mycket för något som man helst inte ska använda, det tvivlar jag på.

Bara ett tips i all välmening, check them out!
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Vesta är Nordeas försäkringsbolag, så de är inte särskilt små eller okunniga (tror och hoppas jag).

Självklart får man jämföra andra saker också, men att skillnaden skulle motivera att betala dubbelt så mycket för något som man helst inte ska använda, det tvivlar jag på.

Bara ett tips i all välmening, check them out!

Bra där. Jag har precis fått en räkning från Trygg på 3k. Nu ska jag fan utsätta dom för lite prispress. Får man ner premien till hälften är det ju kanon.
 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
För mig va dom inte billiga... Försäkringar är lotteri :fakta
 

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
För mig va dom inte billiga... Försäkringar är lotteri :fakta

Ja det verkar som om man får den summan dom har i huvet just den millisekunden dom svarar.
Kvittar om man ringar samma förs.bolag med en timmes mellanrum så får man olika summor på samma försäkring :va :confused:
 

smarre

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
KTM 660 -04
Sen handlar ju inte bara försäkringen om hur billig den är som många verkar tro.

Det viktigaste är väl hur mycket du får ut, hur hjälpsamma dom är vid en eventuell skada. Finns dom lokalt på din ort. Har dom kunniga skadereglerare osv.

Finns allt för många låtsas bolag som har ett litet kontor i någon förort, men när det väl händer en skada så får man inte många spänn.

Precis som du säger så är det viktigt att du får bra villkor, annars är det ju ingen mening med försäkringen. Vesta är Nordens näst största försäkringskoncern efter IF och de är bl.a. störst i Danmark och även Norge om jag inte minns fel. Vesta försöker primärt att nå Nordeas plus- och förmånskunder, vilka har en lägre riskprofil än genomsnittet, vilket givetvis påverkar premien i rätt riktning. Om ni vill ha en offert går det bra att PM:a mig så skickar jag över en sån. Just bilförsäkringar brukar dom vara överlägsna, men ligger även väldigt bra till på annat.

MVH

Nordeaanställd
 

Ludenben

Med lem
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Nacka
Hoj
zx9r -99
Ja det verkar som om man får den summan dom har i huvet just den millisekunden dom svarar.
Kvittar om man ringar samma förs.bolag med en timmes mellanrum så får man olika summor på samma försäkring :va :confused:


Tycker inte att det är så konstigt. Dom är ju säljare med ett provisionssystem.
 

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Ort
Malmö
Hoj
För farligt..
Precis som du säger så är det viktigt att du får bra villkor, annars är det ju ingen mening med försäkringen. Vesta är Nordens näst största försäkringskoncern efter IF och de är bl.a. störst i Danmark och även Norge om jag inte minns fel. Vesta försöker primärt att nå Nordeas plus- och förmånskunder, vilka har en lägre riskprofil än genomsnittet, vilket givetvis påverkar premien i rätt riktning. Om ni vill ha en offert går det bra att PM:a mig så skickar jag över en sån. Just bilförsäkringar brukar dom vara överlägsna, men ligger även väldigt bra till på annat.

MVH

Nordeaanställd
Då får du göra en bra deal åt mig när jag skaffar ny bil. Jag har ju marknadsfört Vesta här på sporthoj och allt!
 

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhaninge
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Vesta är Nordeas försäkringsbolag, så de är inte särskilt små eller okunniga (tror och hoppas jag).

Självklart får man jämföra andra saker också, men att skillnaden skulle motivera att betala dubbelt så mycket för något som man helst inte ska använda, det tvivlar jag på.

Bara ett tips i all välmening, check them out!

Vesta är från Danmark och är nordens största försäkringsbolag. De är inte så stora i Sverige än.
De har ingått allians med Nordea så man kan teckna försäkring där igenom.

Jag har också sparat massa tusenlappar genom att byta till dom. Men det är väl bara för att locka över kunder dom är billiga, snart höjs nog priserna.
 

Jatsee

Jatsee
Gick med
8 Aug 2008
Ort
Lund
Hoj
Honda CBR 600F
Hej
Har själv tjänat en bra slant på att jämföra försäkringar. Kan man sedan samla alla hos samma bolag brukar man få rabatt. Det kan lätt skilja flera tusenlappar mellan olika bolag. Det kan bli en ganska bra timpeng om man bemödar sig med att undersöka marknaden.
 

slippy

med lem
Gick med
2 Feb 2004
Ort
Västerort
Hoj
såld
Najs.
Det börjar bli dags att se över rubbet då vagnskadegarantin nu går ut på bilen,
betalar idag ca 17.000kr om året för alla försäkringar till trygghansa.
Totalt utnyttjat = 0kr (bra kund!)
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Har 4 liv, 2 bil, 2 eu moppar, 1 hästsläp, 1 av hojarna, villa/hem hos Trygg Hansa.

Alltid lika roligt/surt när nån TH ringer och är sprillandes glad och frågar om mina färsäkringar och om jag är medveten om att dom är sååå bra.

Så fort jag nämner premierna mcförsäkring lägger dom nästan på själva:D
 

Mordecaien

Can do!
Gick med
22 May 2006
Ort
Vischan
Hoj
Knappt
Hehe, jag har inget med dem att göra förutom att jag är ny och nöjd kund.

Inget annat bolag var ens i närheten. Dessutom är de ganska nya och okända.

Man bör ju tillägga att för er som har dyrare försäkringar kanske ännu mer pengar finns att tjäna, jag sänkte mina försäkringskostnader med 47% (betalade förut 556kr per månad för bil+hem, nu betalar jag 297kr för samma skydd, med samma tillval)

Fast vi som är under 20 och bestämt oss för att ha nöjen som skoter och hoj blir skinnade i vilket fall :näsblod

Skillde iofs 3k mellan Länsf. och Folksam.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top