SD-Motor

Status
Ej öppen för fler svar.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jo men eftersom ni lekte leken "spela dum" så ville jag spela med! Jag tyckte det verkade vara en så rolig lek.

Nu tyckte jag nog att du blev lite omogen ett slag, men det kan jag bjuda på :)
 

korvgubbe

Ny medlem
Gick med
13 May 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Versys -08
Nu tyckte jag nog att du blev lite omogen ett slag, men det kan jag bjuda på :)

Du menar att jag var omogen till skillnad från bazooka då, när han försökte antyda att jag eller andra här skulle gilla Saddam och deras tillämpning av "demokrati"... :va
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Du menar att jag var omogen till skillnad från bazooka då, när han försökte antyda att jag eller andra här skulle gilla Saddam och deras tillämpning av "demokrati"...

Ahaa !! Var det så han menade??!! Ja, isåfall kanske det sved lite i skinnet förstås. Jag trodde han försökte locka er att tugga fradga genom att själv anse att Baath partiet var hyvens. Ja, där ser man :)
 

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Det är inte direkt Sverigedemokraterna och deras partiprogram som jag har svårt för. Det är de förtappade bönderna som röstar på partiet med sina korkade föreställningar, som får det att vända sig i magen.

Det här med motorsport var bara ännu ett genidrag för att locka till sig fler av den degenererade genpoolen ute på vischan. Ziip59 står i första ledet! Bazoka är hans skyddsling.
 

wallbanger

Ny medlem
Gick med
10 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Fireblade -92
Det är inte direkt Sverigedemokraterna och deras partiprogram som jag har svårt för. Det är de förtappade bönderna som röstar på partiet med sina korkade föreställningar, som får det att vända sig i magen.

Det här med motorsport var bara ännu ett genidrag för att locka till sig fler av den degenererade genpoolen ute på vischan. Ziip59 står i första ledet! Bazoka är hans skyddsling.

Spot on!
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Det är inte direkt Sverigedemokraterna och deras partiprogram som jag har svårt för. Det är de förtappade bönderna som röstar på partiet med sina korkade föreställningar, som får det att vända sig i magen.

Det här med motorsport var bara ännu ett genidrag för att locka till sig fler av den degenererade genpoolen ute på vischan. Ziip59 står i första ledet! Bazoka är hans skyddsling.

Lite svårt att ta dig på allvar faktiskt. I ena tråden spelar du seriös och anser att påhopp och invektiv är förkastligt och ej förenligt med god diskussionssed. Men här raljerar du ju friskt om folk som tycker att sd är ett intressant valalternativ. Hur får du ihop detta? "Förtappade bönder" "Degenerad genpool". Hur tycker du att detta främjar en seriös debatt? Eller du nöjer dig kanske med en instämmande klapp på axeln av dina åsiktsfränder? Jaja, bara ni har kul, MEN det tar död på debatten och kanske möjligheten att diskutera politik på forumet. Tänk efter före :)


Och förresten: Vem är du att skilja rätt från fel vid nästa val? Du tar på dig en stor roll nu, nästan lite totalitära tendenser på min ära. :rolleyes:
 
Last edited:

Kantian

Trefaldig världsmästare
Gick med
23 Sep 2008
Ort
Stockholm
Hoj
fyfan
Lite svårt att ta dig på allvar faktiskt. I ena tråden spelar du seriös och anser att påhopp och invektiv är förkastligt och ej förenligt med god diskussionssed. Men här raljerar du ju friskt om folk som tycker att sd är ett intressant valalternativ. Hur får du ihop detta? "Förtappade bönder" "Degenerad genpool". Hur tycker du att detta främjar en seriös debatt? Eller du nöjer dig kanske med en instämmande klapp på axeln av dina åsiktsfränder? Jaja, bara ni har kul, MEN det tar död på debatten och kanske möjligheten att diskutera politik på forumet. Tänk efter före :)


Och förresten: Vem är du att skilja rätt från fel vid nästa val? Du tar på dig en stor roll nu, nästan lite totalitära tendenser på min ära. :rolleyes:
Jag kanske har en släng av vardagsschizo?

Det är ingen hemlighet att jag föraktar bönder, dumhet måste mötas med dumhet. Av samma anledning är jag inte intresserad av att föra en diskussion med dig. Du har flera gånger visat att du inte har en aning om vad Sverigedemokraterna står för, det enda som verkar ha en betydelse är att invandrarpacket åker ut. Det här försöker du rättfärdiga genom att prata skit. Jag anser att en respektabel åsikt måste kunna förklaras och försvaras. Det är klart att du exempelvis får tycka att saracenerna är mentalt underlägsna, men om du inte kan argumentera för detta påstående tycker jag att du är fel ute :tummenupp

Skilja på rätt och fel förresten? Det vill jag inte kännas vid. Att rösta på ett parti av "fel anledningar" är lika dumt oavsett vilket parti det gäller.
 
Last edited:

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag kanske har en släng av vardagsschizo?

Det är ingen hemlighet att jag föraktar bönder, dumhet måste mötas med dumhet. Av samma anledning är jag inte intresserad av att föra en diskussion med dig. Du har flera gånger visat att du inte har en aning om vad Sverigedemokraterna står för, det enda som verkar ha en betydelse är att invandrarpacket åker ut. Det här försöker du rättfärdiga genom att prata skit. Jag anser att en respektabel åsikt måste kunna förklaras och försvaras. Det är klart att du exempelvis får tycka att saracenerna är mentalt underlägsna, men om du inte kan argumentera för detta påstående tycker jag att du är fel ute :tummenupp

Skilja på rätt och fel förresten? Det vill jag inte kännas vid. Att rösta på ett parti av "fel anledningar" är lika dumt oavsett vilket parti det gäller.


Ja, du tror dig veta alldeles vansinnigt mycket, men slår endast i luften. Du har så många sakfel i det du skriver att man baxnar.
Tex bara en sådan sak som att säga att jag tycker att araberna är efterblivna för att jag undrade varför dom jollrade. Om det finns någon historisk orsak till detta fenomen.

Men du har rätt, jag är in till döden trött på dig också så jag håller fullständigt med om att vi bör lägga ner diskussionerna. Man kan inte diskutera med någon som lägger ord i mun på en. :)

Tja, nu när jag tänkte efter så fann jag dig faktiskt tröttsam nog att som nr 1 placera dig på min ignorelista, grattis.
 
Last edited:

mudder

Muppkiller
Gick med
5 Aug 2003
Ort
Kungsgården
Hoj
KTM990 Adventure S KTM690E
...Det är inte direkt Sverigedemokraterna och deras partiprogram som jag har svårt för. Det är de förtappade bönderna som röstar på partiet med sina korkade föreställningar, som får det att vända sig i magen......
I Landskrona har väl SD flest röster. Bor det bara förtappade bönder där?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Oavsett vad man tycker om SD, deras politik och historia så tror jag de allra flesta som passerat mellanstadieåldern förstår hur sjukt dålig idén att knyta sig till motorsport är. Som om man inte kunde räkna ut med arslet att varenda folkraceintresserad redan i bästa fall är Sverigedemokrat och i värsta fall omyndigförklarad. Snacka om att cementera sin image som lantisparti, precis motsatt det de behöver. Som om Moderaterna startade Hästpolomoderaterna eller om Vänsterpartiet började kalla sig kommunister igen. Dumt bara.
Jag trodde för övrigt att sajten var ett sammanträffande, att hela den här tråden var ett skämt kring ett företag som råkade heta SD Motor.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
Oavsett vad man tycker om SD, deras politik och historia så tror jag de allra flesta som passerat mellanstadieåldern förstår hur sjukt dålig idén att knyta sig till motorsport är. Som om man inte kunde räkna ut med arslet att varenda folkraceintresserad redan i bästa fall är Sverigedemokrat och i värsta fall omyndigförklarad. Snacka om att cementera sin image som lantisparti, precis motsatt det de behöver. Som om Moderaterna startade Hästpolomoderaterna eller om Vänsterpartiet började kalla sig kommunister igen. Dumt bara.
Jag trodde för övrigt att sajten var ett sammanträffande, att hela den här tråden var ett skämt kring ett företag som råkade heta SD Motor.

Jag har inte brytt mig om att gå in och läsa vidare om den här motorsatsningen, men du menar alltså på allvar att det är folkrace det handlar om? :3freak
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Jag har inte brytt mig om att gå in och läsa vidare om den här motorsatsningen, men du menar alltså på allvar att det är folkrace det handlar om? :3freak


Jag tror det är en lyckad PR-kupp av SSU, inget parti kan ha så rutten verklighetsuppfattning att den sjösätter en motorklubb. :3freak

Med, som vi vet, ett undantag då....

Har faktiskt inte plågat mig igenom hela tråden men har inte sett ngn som tyckte det var en smart idé.
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Trådstartaren?

Ja, det verkar kanske så.

Tror definitivt att det skrämmer iväg fler än det lockar, speciellt som de nu på riktigt vänt trenden och främst attraherar kvinnor och höginkomsttagare. Med så där dåliga strateger förtjänar de inte den riksdagsplats de kommer få. :mad:
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Jag tror det är en lyckad PR-kupp av SSU, inget parti kan ha så rutten verklighetsuppfattning att den sjösätter en motorklubb. :3freak



Har faktiskt inte plågat mig igenom hela tråden men har inte sett ngn som tyckte det var en smart idé.

Ja, att ingen tyckte det var en bra idé är väl inte specielt underligt med tanke på att i princip alla i tråden dissar sd ändå. Det hade ju inte spelat någon roll vad det handlat om.

Du däremot tyckte också att idén var kass, det tror inte jag och jag ska tala om varför.

Du har faktiskt en poäng när du talar om "lantisar" för i princip varenda glesbygdsommun som satsar på sport, satsas det på fotboll och idrott. Jag har sett detta i princip överallt. De fotbollsintresserade får ny plan mm medans de motorintresserade ständigt blir utan. Inte ens en bit mark att själva bygga tex en crossbana på brukar bli aktuellt för de föräldrarna som vill uppmuntra detta. Ständigt prioriteras motorsport ner av mer eller mindre legitima anledningar. Det är klart som korvspad att det ses som något positivt och fräscht när ett parti helt plötsligt vänder sig till motorsporten, det är ju ett helt nytt grepp. Vi får naturligtvis se i nästa val om konceptet var lyckosamt. :)
 

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Ort
Kåkjävul
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Ja, jag är en av de som är rädd för at vi får det. :(

Ha ha, du är skeptisk? Jag tror ju inte att det lär vara motorsatsningens fel om det blir ett valfiasko. Då får man inse att projektet är rökt för denna gången helt i enighet med folkets vilja. :)

Dock finns det ju en hel del andra parametrar som talar för ett lyckat valresultat, den som lever får se.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top