Scott Drake mc jacka!

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Hej, är det någon som har denna jackan? Scott Drake alltså, är den skön? Rekomenderar ni någon annan?

drake_958.jpg


Och juste, har den inbyggda skydd för axlar och armbåge? För jag kan inte läsa någon om de iaf. :tungan

//Marvin
 

666

Hatar höst/vinter
Gick med
18 Aug 2007
Ort
Göteborg/Jonsered
Hoj
Gsxr 1000 K8
ja den har skydd
jag tyckte att den var skön när jag provade den på mc mässan i göteborg förra året, (då var det inte i skinn) vad är det på bilden skinn?
jag föredrar skinn.
 

kahn

Ny medlem
Gick med
24 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Såld
Jag var och provade den där jackan nu idag och måste säga att jag gillade den skarpt, annars tycker jag att många jackor är för korta i midjan men för långa i ärmarna. Denna var något lite längre(någon/några cm) i midjan och hade perfekt längd för ärmarna för mig! Blir ett köp om det inte kommer något bättre, skydden som sitter i verkar ju inte så toppen dock.

Någon som vet hur ventilationen är? Kvalité i övrigt? Enligt scotts hemsida ska den ju ha något membran som gör den vattentät men enligt twowheels här i umeå så är det inte vattentålig alls.

En annan sak jag märkte var att den var lite väl kort i halsen, men det får man väl leva med, köpa någon krage kanske.
 

Marvin

Newbie
Gick med
14 Sep 2007
Ort
08
Hoj
Monster 696
Toppen! Jag har varit lite off nu, dåligt väder + nyköpt ps3 :tungan

Men det blir att åka iväg och prova jackan då, tack för all info! :tummenupp
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Blir ett köp om det inte kommer något bättre, skydden som sitter i verkar ju inte så toppen dock.
Precis. Åtminstone ryggskyddet (modell liggunderlag ungefär) kan du kasta dit pepparn växer och köra med ett vanligt löst istället.

Jag köpte en Scott Indy skinnjacka ifjol och är mycket nöjd med den. Bra pris och bra passform för mig. Ventilationen på den är löst genom dragkedjor i armhålor och på ryggen som kan öppnas varma sommardagar. Annars så är det en ganska varm och trevlig jacka vid lite kallare väderlek.
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top