Schysst GPS

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Pacific Paradise, Australien
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
TukTuk skrev:
2634476 Har letat ett tag men nu verkar de vara på rätt väg:

Kolla in denna. :yoparty


Jag har en Garmin Nūvi 350 vilket verkar vara samma GPS på insidan, den är inte vädertålig som denna men funkar ypperligt när jag har den i 'plastfodralet' på tankväskan, det funkar att använda knapparna även med vantarna på.

Programvaran är den samma som i min och jag kan starkt rekommendera den.
Om du ska åka utanför Norden; tänk på att kartor kostar $$$, det går inte att komma runt, Garmin verkar ha lyckats med att skapa en programvara som inte kan laddas ner och användas gratis/olagligt (inte för att jag ens skulle komma på tanken att göra det :rolleyes: ) varje produkt måste registreras via Garmin gentemot din GPS, därefter kan den inte användas igen.
 

TukTuk

Fullända
Gick med
16 Mar 2005
Ort
Malmö
Hoj
Hornet 606
jesse_j skrev:
2642389 Jag har en Garmin Nūvi 350 vilket verkar vara samma GPS på insidan, den är inte vädertålig som denna men funkar ypperligt när jag har den i 'plastfodralet' på tankväskan, det funkar att använda knapparna även med vantarna på.

Programvaran är den samma som i min och jag kan starkt rekommendera den.
Om du ska åka utanför Norden; tänk på att kartor kostar $$$, det går inte att komma runt, Garmin verkar ha lyckats med att skapa en programvara som inte kan laddas ner och användas gratis/olagligt (inte för att jag ens skulle komma på tanken att göra det :rolleyes: ) varje produkt måste registreras via Garmin gentemot din GPS, därefter kan den inte användas igen.

Bra tips för det är en rejäl prisskillnad mellan dem. Ska kolla in den. Tack!

Nej, jag skulle aldrig heller ladda ner gratis kartor men vill helt klart ha en där man kan göra det... :) . Attans... då kanske jag måste filtrera lite bland dem. Är det samma dilemma med uppdateringar?
 

Peterlan

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Mar 2006
Ort
Gävle
Hoj
Gammal Funduro
TukTuk skrev:
2643591
Nej, jag skulle aldrig heller ladda ner gratis kartor men vill helt klart ha en där man kan göra det... :)

Inte för att jag heller skulle göra det.... Men jag säger bara PDA med TomTom...om man nu skulle vilja ha gratis kartor....vilket jag ju inte vill, näää.
 

Titania

Sidekick
Gick med
28 Jun 2006
Ort
.
Hoj
Lilla Råttan
Hmmm... jag hade tänkt mig en ny Garmin och när jag tittar på specen verkar det som om att det medföljer en massa kartor, kanske de allra flesta man behöver. Då spelar det ju ingen roll om de har kommit på en ocrackbar kod.

Eller är det jag som inte fattar? Så här står det:

# Förprogrammerad med detaljerad vägkartografi över Norden, resterande Väst- och Östeuropa medföljer på DVD
 

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Pacific Paradise, Australien
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
Titania skrev:
2643719

Eller är det jag som inte fattar? Så här står det:

# Förprogrammerad med detaljerad vägkartografi över Norden, resterande Väst- och Östeuropa medföljer på DVD

Jo, på Garmins hemsida står det så, jag kikade i en butik, där ingick bara Norden kartorna, det finns förmodligen en dyrare variant där europa kartor ingår också, det var nämligen det jag köpte till min; den dyrare varianten med hela Europa.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
jesse_j skrev:
2642389 Jag har en Garmin Nūvi 350 vilket verkar vara samma GPS på insidan, den är inte vädertålig som denna men funkar ypperligt när jag har den i 'plastfodralet' på tankväskan, det funkar att använda knapparna även med vantarna på.

Programvaran är den samma som i min och jag kan starkt rekommendera den.
Om du ska åka utanför Norden; tänk på att kartor kostar $$$, det går inte att komma runt, Garmin verkar ha lyckats med att skapa en programvara som inte kan laddas ner och användas gratis/olagligt (inte för att jag ens skulle komma på tanken att göra det :rolleyes: ) varje produkt måste registreras via Garmin gentemot din GPS, därefter kan den inte användas igen.


Min kusin lyckades ladda ner kartor till min Garmin Street pilot, det fungerade men då insåg jag plötsligt att det medföljande minneskortet inte rymmer Europa, inte ens hela Sverige faktiskt.

Nya kort ( finns inga pirat )kostar typ 2500,- resp 4800,- så Garmin vinner ändå, skit:gnissla
 

jesse_j

Migraine boy - thats me!
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Pacific Paradise, Australien
Hoj
Kawasaki ER-6N RIP!
tji fick jag.

Chronic skrev:
2644518 Min kusin lyckades ladda ner kartor till min Garmin Street pilot, det fungerade men då insåg jag plötsligt att det medföljande minneskortet inte rymmer Europa, inte ens hela Sverige faktiskt.

Nya kort ( finns inga pirat )kostar typ 2500,- resp 4800,- så Garmin vinner ändå, skit:gnissla

Tji fick jag som trodde att Garmin lyckats med det 'omöjliga' jag antar att allt går att 'cracka' bara tid ges.

Minneskort till min Nuvi är dock inte så dyrt, jag har ett 2GB SD kort i min som kostade ca 800 riksdaler, då har jag hela Europa och Australien samt en massa mp3 musik i min.

Men som nästa talare säger; TOMTOM rider är nog ett bra val, jag har inte använt just 'Rider' modellen, men TOMTOM i sig är ju bra grejer, och priset på den var ju lite mer fördelaktigt.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top