Sanera nyinköpt secondhand-jacka?

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Hej!

Köpte mig en jättefin jacka förra veckan på en secondhandbutik. Tyvärr upptäckte jag när jag kom hem att den stank gubbsvett i armhålorna. Jag lämnade in jackan på kemtvätt i hopp om att stanken skulle försvinna. Det gjorde den inte.

Hur gör jag för att få bort den vidriga stanken av gubbä? Jag funderade på om man kunde använda Febreze eller något liknande?

Har ni några bra tips?

/Bobby
 

Izah

Tant Rosa
Gick med
15 Jul 2006
Ort
Los Patanes locos
Hoj
Honda Repsol 2009
Så du tycker att jag ska köra den i tvättmaskinen? Fan jag är rädd att den ska krympa, den sitter perfekt nu nämligen.

Kolla vad tvättrådet säger, annars får du väl blnad till lite ättika och vatten i en blomspruta och duscha på de utsatta ställena på jackan.
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Kolla vad tvättrådet säger, annars får du väl blnad till lite ättika och vatten i en blomspruta och duscha på de utsatta ställena på jackan.

Det sista lät som en smart idé, tack för tipset! Ska testa detta snarast.
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Markus brukar köpa mycket secondhandkläder. Hör med honom, han borde ha många tips.

:nicka
 

Dominator-Rocks

Guest
Bild på jackan ffs :mad:

Jag själv kan inte köpa secondhand tycker det är aseckligt och den här tråden bekräftar ju att det är så. :näsblod
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Bild på jackan ffs :mad:

Jag själv kan inte köpa secondhand tycker det är aseckligt och den här tråden bekräftar ju att det är så. :näsblod

Jag borde givetvis granskat plaggat mer noggrant innan köp men den satt så bra och var så fin så jag märkte inte den smått outhärdliga lukten just då.
 

Bifogat

  • n585841433_2248562_960770.jpg
    n585841433_2248562_960770.jpg
    46.5 KB · Visningar: 106

Dominator-Rocks

Guest
Jag borde givetvis granskat plaggat mer noggrant innan köp men den satt så bra och var så fin så jag märkte inte den smått outhärdliga lukten just då.

Vad fin du är :krama


Ett alternativ kan ju vara att låta bli å lukta i armhålorna på jackan :tummenupp
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Ättika eller persilja är osvikliga husmorstips när det luktar otvättat tjönsorgan.
BTW:
Du är säker på att det är jackan och inte innehållet som luktar?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Markus brukar köpa mycket secondhandkläder. Hör med honom, han borde ha många tips.

:nicka

:rofl

Jag avstår från fler inlägg i denna tråd eftersom jag är rädd att skriva något högst opassande.

Däremot vill jag dela med mig av en sann historia från min högstadieskola. Skolans progg-kommu-lilla-äckelyngel hette, låt oss låtsas Emanuel. Emanuel var inte mobbad, konstigt nog. I alla fall, Emanuels mamma var så klart kommunist eftersom hon lät sin son se ut hur som helst, och Emanuels mamma ägde en 2nd affär. I Emanuels klass gick en något pojkaktig flicka som jag tror många killar var rädd för, hon var stor och lång och lite skräckinjagande. Pojkflickan hette kanske Mia. Mias mamma hade lämnat Mias kläder till 2nd hand affären utan att tala om det för Mia, förmodligen var Mias mamma folkpartist/humanist/sosse.

Dagen efter att Mias mamma lämnat Mias kläder till Emanuels mamma så kommer Emanuel till skolan med Mias pojk-/flickkläder. Mia blir rasande för att han "stulit" hennes tröja och årets kanske pinsammaste situation uppstår när det för klassen blir tydligt att Emanuel är förvisso ine en tjuv, men han får kläder från mammas klädinsamling.

Fan vet om man inte hade blitt kommu om man var fostrad i den andan för övrigt.

Nu stoppade du in en polett i mig, så jag passar på att berätta om när jag av någon outrgrundlig och förmodligen alldeles fruktansvärd anledning befann mig på McD Slussen på kvällen bland en massa Gröna-linjen kidz. Döm om min förvåning när det fulaste, finnigaste, skränigaste jävla fjortis jag sett vänder sig om och tittar på mig i min arbetsgivares promotionkeps från någon kundhappening eller liknande. Summa summarum = det elakaste man kan göra mot ett företag är att ge deras kläder till frälsningsarmén, det kommer garanterat ge dem dålig PR i 10 år minst, eller vad medeltiden för användandet i promo-keps i Rågsved nu råkar vara, säg 15 år för säkerhets skull.
 

Panajo

Live Free And Ride Hard!
Gick med
25 Feb 2006
Ort
Kungsholmen
Hoj
Ingen längre =(
Vad fin du är :krama


Ett alternativ kan ju vara att låta bli å lukta i armhålorna på jackan :tummenupp

Tack :) . Jag hade gärna låtit bli att lukta där men saken är att stanken förs över på min lekamen när jag har jackan på mig. Tilläggas bör att jag aldrig haft problem med svettlukt och att all eventuell stank endast kommer från jackan som är besudlad.

Typiskt kungsholmengolv där!

Haha! Ja det har jag sett att alla andra lyor som är till salu här också har, så jag är inte ensam. Fantasi? Paketpris?
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
:rofl

Jag avstår från fler inlägg i denna tråd eftersom jag är rädd att skriva något högst opassande.

Däremot vill jag dela med mig av en sann historia från min högstadieskola. Skolans progg-kommu-lilla-äckelyngel hette, låt oss låtsas Emanuel. Emanuel var inte mobbad, konstigt nog. I alla fall, Emanuels mamma var så klart kommunist eftersom hon lät sin son se ut hur som helst, och Emanuels mamma ägde en 2nd affär. I Emanuels klass gick en något pojkaktig flicka som jag tror många killar var rädd för, hon var stor och lång och lite skräckinjagande. Pojkflickan hette kanske Mia. Mias mamma hade lämnat Mias kläder till 2nd hand affären utan att tala om det för Mia, förmodligen var Mias mamma folkpartist/humanist/sosse.

Dagen efter att Mias mamma lämnat Mias kläder till Emanuels mamma så kommer Emanuel till skolan med Mias pojk-/flickkläder. Mia blir rasande för att han "stulit" hennes tröja och årets kanske pinsammaste situation uppstår när det för klassen blir tydligt att Emanuel är förvisso ine en tjuv, men han får kläder från mammas klädinsamling.

Fan vet om man inte hade blitt kommu om man var fostrad i den andan för övrigt.

Nu stoppade du in en polett i mig, så jag passar på att berätta om när jag av någon outrgrundlig och förmodligen alldeles fruktansvärd anledning befann mig på McD Slussen på kvällen bland en massa Gröna-linjen kidz. Döm om min förvåning när det fulaste, finnigaste, skränigaste jävla fjortis jag sett vänder sig om och tittar på mig i min arbetsgivares promotionkeps från någon kundhappening eller liknande. Summa summarum = det elakaste man kan göra mot ett företag är att ge deras kläder till frälsningsarmén, det kommer garanterat ge dem dålig PR i 10 år minst, eller vad medeltiden för användandet i promo-keps i Rågsved nu råkar vara, säg 15 år för säkerhets skull.
Allsåenkompiskompisintejag...
 

Teo

Apesquad
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
2016 KTM 1290 SD, 1995 Yamaha TT600S
Däremot vill jag dela med mig av en sann historia från min högstadieskola. Skolans progg-kommu-lilla-äckelyngel hette, låt oss låtsas Emanuel. Emanuel var inte mobbad, konstigt nog. I alla fall, Emanuels mamma var så klart kommunist eftersom hon lät sin son se ut hur som helst, och Emanuels mamma ägde en 2nd affär...

:rofl :rofl
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top