Samsung Galaxy S2 / S3

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Köpte ganska nyligen en s2a och tycker det tar ohyggligt lång tid att ladda den.
Hur lång tid tar det för era nallar från tomt till fullt batteri cirkus?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Köpte ganska nyligen en s2a och tycker det tar ohyggligt lång tid att ladda den.
Hur lång tid tar det för era nallar från tomt till fullt batteri cirkus?

Det beror på laddaren, jag har konsekvent köpt till dom tuffaste laddarna jag har hittat till min HTC.

I bilen har jag en iPad laddare som trycker fullt på ca 45min även om jag kör med GPS igång, på jobbet har jag en Hama som laddar fullt på en timme, orginalladdaren vet jag inte eftersom den laddar under natten men den är slö...

Däremot är det ju kanske inte så snällt att elda på batterierna så hårt.

Min jobbarkompis laddade sin Defy i min jobbladdare och den blev varm på gränsen till självantändning :D
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Köpte ganska nyligen en s2a och tycker det tar ohyggligt lång tid att ladda den.
Hur lång tid tar det för era nallar från tomt till fullt batteri cirkus?

Vill minnas att jag tyckte det i början men numera så har jag antingen vant mig (laddar iofs oftast över natten) eller så har det att göra med laddningscykler för batteriet eller något sådant humbug =0) Hur som helst så kan kanske extrabatteri vara något? Finns Samsung 1600 samt 2000 mAh batterier för några hundringar, 2000 batteriet bygger lite mer på tjockleken så till det medföljer en annan lucka/baksida.

Kan även rekommendera appen "Battery indicator", kostar gratis och då har du en 100-0 räknare uppe i vänstra hörnet.
 
Last edited:

Galen

Avancerad novis
Gick med
16 Oct 2006
Ort
Småland
Hoj
zx9r
Tack för era svar.
Laddar även jag oftast nattetid men ibland händer det att jag behöver ladda dagtid och reagerade på att det tar en halvdag(känns det som iallafall).
Min förra telefon, en SE xp mini pro tog en timme att ladda ungefär så det är väl därför jag reagerat på det.
Vart hittar jag dessa batterier och var kan man köpa kraftigare "eftermarknadsladdare"?
 

C.Barrow

Medlem
Gick med
30 Dec 2004
Ort
Nynäshamn
Hoj
-------
Köpte ganska nyligen en s2a och tycker det tar ohyggligt lång tid att ladda den.
Hur lång tid tar det för era nallar från tomt till fullt batteri cirkus?

Om man kör allting "stock" så vill jag minnas att från i stort sett tomt batteri tills det var fullt tog runt fyra timmar.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Till bilen köpte jag en iPad laddare då den trycker ut max 2A tror jag, men även en hemmaladdare till iPad trycker ju på bra, se bara till att laddaren har vanligt USB uttag så du kan använda din sladd.

Kjell&co är min leverantör, men Hama laddaren sålde faktiskt teliabutiken ut för en 50lapp
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Vad tror ni om galaxy note?Är den för stor? Jag kommer ihåg att man var rädd för att man skulle tycka att S2 var för stor.

 

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Ort
Skogen
Hoj
Tillfällligt utan
Vad tror ni om galaxy note?Är den för stor? Jag kommer ihåg att man var rädd för att man skulle tycka att S2 var för stor.

Min första smartphone va en htc tattoo för jag vägra köpa en iphone enkom för att den va på tog förstor. Nu senast köpte jag en galaxy nexus för iphone är alldeles för liten :gnissla

Kontentan är väl att det nog är en vanesak.. Just nu känner jag att jag skulle ha svårt att få plats med något som va högre än en galaxy nexus i mina jeans. LG ska väl släppa en 5"are med 4:3 skärm den kommer nog va snällare i höjden annars.
 

zm

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2005
Ort
Thailand
Hoj
Er6n -13
Var lite sugen på en note men då jag såg den "live" i butik blev jag skrämd. Jeflar vad stor den är. Kändes ännu större.
Så det blev galaxy s2 istället.
Man vänjer sig kanske med en sådan stor pryl men kändes lite fel att behöva köra med ryggsäck för att ha plats med mobilen :D
 

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
Vad tror ni om galaxy note?Är den för stor? Jag kommer ihåg att man var rädd för att man skulle tycka att S2 var för stor.

Beror på hur du använder den. Även en S2 t.ex. är lite väl stor och tunn (ömtålig) om man ska ha i byxficka elle liknande och kroppsarbetar eller krälar under en bil (sånt där man gör ibland :) ), men för kontorsjobb eller som surf- och spelplattform m.m. är det helt ok med större skärm. Jag köpte min S2:a faktiskt av en som handlat en Note för att den passade bättre för hans rutiner - få samtal, enstaka sms, men väldigt mycket dötid på jobbet och tid att surfa, spela, kolla film/tv m.m.

Med större mobil, får man bära runt i handen eller kanske skaffa en "man bag" (handväska) att ha den i :3freak
 

Torkel

Tvåtakt, dubbelt så bra!
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Värmdö
Hoj
2006 BMW R1200GS, 1990 Suzuki RM250
Vad tror ni om galaxy note?Är den för stor? Jag kommer ihåg att man var rädd för att man skulle tycka att S2 var för stor.

Som lycklig ägare till en Note kan jag bara säga att det är alla andra telefoner som är för små!
Storleken är det minsta problemet, det största problemet är att den är helt omöjlig att lägga ifrån sig. Sen behöver man varken laptop eller tablet med en Note, den fungerar för allt. Rekommenderas starkt!
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Slog till pa en Note, men ska ha kvar S2an. De fixade tva sim med samma nummer sa jag kan valja vilken lur jag vill svara i for stunden. Tanken ar val att jag slipper pilla ur och i simkortet mellan telefonerna, utan istallet tar med den som passar dagens aktivitet.

Kanske ska man ha ett holster av mobilvaskor a la 90-tal:rolleyes:
 

ReoReo

Proud member of Lucius fan club!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Bangkok
Hoj
Kawasaki minimotard i Bangkok.
Jag rekomenderar alla S2hängivna att kolla på Note. Likadan som S2an på allt fast med en vrålstor skärm. Bara skärmen är större i formatet än yttermåtten på en iphone. Ändå så är den hyffsat hanterbar. Jag är helnöjd med mitt köp.
 

eviln

Missade apex
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Södermalm
Hoj
Suler Duke 1290 GT 2022
Som med alla andra android releaser s å kommer folk att bli imponerade över hur lite skillnad det blir. Vill du få din trötta gamla s2a att få liv, installera miui i stället för ics, gamla hederliga 2.3 utan lagg och tjafs. Roota, cwma och installera. Få prestand som en iphone. Vem lurar ni, alla som ägt båda vet vilket gui som flyter bäst. Miui kan matcha det om man har s2 eller bättre, antagligen inte samsungs implementation av ics.
 
Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top